Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft uit

1
Met mijn webshop ben ik nog steeds zoekende naar de juiste advertentie kanalen. Als eerste heb ik een paar weken adwords uitgeprobeerd in november, maar na dik 200 euro te hebben uitgegeven zijn hier maar 3 conversies uitgekomen. Dus heb ik dit eerst weer stop gezet. Daarna ben ik begonnen met adverteren op facebook. Dit liep eerst prima, maar vanaf december blijft conversie vanuit facebook eigenlijk helemaal uit. Wel krijg ik door te adverteren steeds meer likers op m'n pagina, dus ik houdt het wel aan met een klein budget. Ook puur voor bekendheid.

Dan ben ik sinds november ook met marktplaats/admarkt bezig. Marktplaats als in gewone advertenties al iets langer, voordat m'n webshop was geopend zelfs al redelijk wat verkocht via alleen onbetaalde advertenties. Maar ik zie eigenlijk met admarkt weinig tot geen conversie. Heb op dit moment 17 advertenties lopen, zowel voor specifieke producten, als iets breder (voor de sale, grote maten kleding en petticoats ). 2 dagen lang heb ik met een paar advertenties op pagina 1 gestaan, en de rest tussen pagina 2 tot 10 in. In die paar dagen is er in totaal 219 keer doorgeklikt naar de webshop. Maar er zijn eigenlijk geen noemenswaardige bestellingen uitgekomen.

Zou iemand eens willen kijken naar mijn advertenties? Of misschien suggesties voor andere advertentie kanalen? Want ja als conversie uitblijft, droogt het 'marketing' budget straks ook aardig op.

Ik zat trouwens wel weer te denken om met adwords te beginnen, omdat m'n shop organisch met meerdere goede zoekwoorden al op de 1ste pagina komt. Het lijkt mij dat als mensen dubbel links zit naar een shop, dit meer vertrouwen wekt, dat het een grote/bekende shop kan zijn? Ik kan het mis hebben hoor XD. Ben nog steeds lerende, dus tips e.d zijn erg welkom!
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

3
Onze webshop is nu zo'n dikke 2 maanden online. We adverteren veel via adwords, marktplaats en investeren ook behoorlijk in SEO. Toen Google voor het eerst belde over adwords was het advies om voor 3000 euro per maand te adverteren, dat zou dan binnen 2 maanden rendabel zijn. Ik heb daar toen vriendelijk voor bedankt, en hoewel ik eigenlijk helemaal geen interesse had in hun hulp (wij van wceend...), heb ik na even nadenken toch toegezegd om voor 1000 euro per maand te adverteren.

Google heeft destijds de instellingen goed gezet en de campagnes aangemaakt, de optimalisatie van de campagne hebben ze ook goed bij geholpen, we hebben nu aanzienlijk meer kliks voor hetzelfde bedrag per maand. Ik heb zelf het idee dat we adwords nog niet helemaal met adwords terugverdienen, maar dat Zit er wel dicht tegen aan, en we krijgen er veel naamsbekendheid voor terug.

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

4
Trek je met adwords de juiste bezoekers?
Heb je alleen zoeken aan staan of ook ook displaynetwerk?
Displaynetwerk werkt vaak minder goed.
Ga je met de zoekwoorden naar de juiste landingspagina?
Zoekt iemand op petticoat komen ze dan ook op een pagina met alleen petticoats?
Als ze na het zoeken weer op je site moeten zoeken kunnen ze eerder afhaken.
Beloof in je advertentie alleen dingen die ze ook meteen zien.
Dus 10% korting geven, laat dat dan ook op de landingspagina meteen zien enz.
Maak mensen in een advertentie niet nieuwsgierig in de zin dat ze afvragen wat je verkoopt. Het moet duidelijk zijn zodat ze niet klikken om even (alleen) te kijken.
Kost het teveel per klik? Bied dan minder! Je wordt toch wel getoond ook al bied je minder dan nodig is voor de eerste pagina.
Check je statistieken, bladeren ze door of gaan ze weg?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

5
henk-k schreef:Blijven de bezoekers ook achter, of zijn het enkel de bestellingen? Wellicht is er iets mis met de bereikbaarheid of werkbaarheid van je website?
De bezoekersaantallen zijn goed te noemen de laatste week, dikke verdubbeling dan in de decembermaand. 2 dagen geleden wel 2 mislukte betalingen gehad, waarvan 1 klant nogmaals heeft besteld en toen wel is gelukt. Dus daar heb ik wel een bestelling misgelopen. Maar weet niet of dat aan de shop of aan sisow ligt. Heb eigenlijk nooit mislukte betalingen verder. Sinds 2 januari dik over de 100 bezoekers, waarvan 3 dagen tussen de 200 en 300 bezoekers gehad. Maar zulke grote budgetten voor adverteren heb ik niet helaas.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

6
Hilda schreef:
henk-k schreef:Blijven de bezoekers ook achter, of zijn het enkel de bestellingen? Wellicht is er iets mis met de bereikbaarheid of werkbaarheid van je website?
De bezoekersaantallen zijn goed te noemen de laatste week, dikke verdubbeling dan in de decembermaand. 2 dagen geleden wel 2 mislukte betalingen gehad, waarvan 1 klant nogmaals heeft besteld en toen wel is gelukt. Dus daar heb ik wel een bestelling misgelopen. Maar weet niet of dat aan de shop of aan sisow ligt. Heb eigenlijk nooit mislukte betalingen verder. Sinds 2 januari dik over de 100 bezoekers, waarvan 3 dagen tussen de 200 en 300 bezoekers gehad. Maar zulke grote budgetten voor adverteren heb ik niet helaas.
Dat ligt dus aan Sisow! Ik heb dat ook gehad en gebruik ook Sisow en heb er meerdere over gehoord. Het ging een jaar goed tot nu! Klant heeft wel betaald, factuur kan ik uitprinten, maar in het systeem staat "geannuleerd".

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

7
Hilda schreef:
henk-k schreef:Blijven de bezoekers ook achter, of zijn het enkel de bestellingen? Wellicht is er iets mis met de bereikbaarheid of werkbaarheid van je website?
De bezoekersaantallen zijn goed te noemen de laatste week, dikke verdubbeling dan in de decembermaand. 2 dagen geleden wel 2 mislukte betalingen gehad, waarvan 1 klant nogmaals heeft besteld en toen wel is gelukt. Dus daar heb ik wel een bestelling misgelopen. Maar weet niet of dat aan de shop of aan sisow ligt. Heb eigenlijk nooit mislukte betalingen verder. Sinds 2 januari dik over de 100 bezoekers, waarvan 3 dagen tussen de 200 en 300 bezoekers gehad. Maar zulke grote budgetten voor adverteren heb ik niet helaas.
Lastig, als de bezoekers niet uitblijven zou je denken dat er iets met de website is, maar dat blijft gissen natuurlijk. Wellicht is het gewoon de rustige periode na de feestdagen waar wel meer webshops last van hebben?

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

8
PaulG schreef:Trek je met adwords de juiste bezoekers?
Heb je alleen zoeken aan staan of ook ook displaynetwerk?
Displaynetwerk werkt vaak minder goed.
Ga je met de zoekwoorden naar de juiste landingspagina?
Zoekt iemand op petticoat komen ze dan ook op een pagina met alleen petticoats?
Als ze na het zoeken weer op je site moeten zoeken kunnen ze eerder afhaken.
Beloof in je advertentie alleen dingen die ze ook meteen zien.
Dus 10% korting geven, laat dat dan ook op de landingspagina meteen zien enz.
Maak mensen in een advertentie niet nieuwsgierig in de zin dat ze afvragen wat je verkoopt. Het moet duidelijk zijn zodat ze niet klikken om even (alleen) te kijken.
Kost het teveel per klik? Bied dan minder! Je wordt toch wel getoond ook al bied je minder dan nodig is voor de eerste pagina.
Check je statistieken, bladeren ze door of gaan ze weg?
Zoals al gezegd is het een tijd geleden dat ik met adwords ben bezig geweest. Ik adverteerde alleen in het zoek-netwerk. Advertenties probeerde ik wel met landingspagina's te werken, maar ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee eerlijk gezegd. Dus of ik hier goed mee bezig ben geweest durf ik niet te zeggen. Heb toen maar een paar advertenties draaiende gehad, misschien waren ze ook wel te breed en met een te beperkt budget. Maar als ik dan zie hoe 'concurrenten' adverteren, doen ze het redelijk hetzelfde. Heel specifieke landingspagina's hebben ze vaak niet, vaak linken ze naar hun dameskleding categorie, of misschien iets specifieker naar retro jurken. Maar ik denk wel dat hun marketing budgetten een stuk groter zijn.

Voorbeeld van de petticoats. Zeg ik zou een advertentie willen opstarten voor de petticoats die ik wil zoeken. Zou dit dan een goede landingspagina zijn, gewoon mijn categorie pagina van de petticoats: http://lookslikevintage.nl/Dameskleding/petticoats Ik heb nui nog maar 3 soorten petticoats, dus niet zoveel zoekwerk, maar wat als ik straks 20 verschillende kleuren/maten petticoats daar heb staan? En hoe specifiek moet ik te werk gaan met zoekwoorden waarop ik wil adverteren?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

9
Zyra schreef:Dat ligt dus aan Sisow! Ik heb dat ook gehad en gebruik ook Sisow en heb er meerdere over gehoord. Het ging een jaar goed tot nu! Klant heeft wel betaald, factuur kan ik uitprinten, maar in het systeem staat "geannuleerd".
De status staat echt op expired, dan heeft de klant niet betaald toch? In mijn back-end kan ik zulke bestellingen dus ook niet raadplegen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

10
henk-k schreef: Lastig, als de bezoekers niet uitblijven zou je denken dat er iets met de website is, maar dat blijft gissen natuurlijk. Wellicht is het gewoon de rustige periode na de feestdagen waar wel meer webshops last van hebben?
Ja misschien, alleen het vervelende is dat mijn december maand ook dus verschrikkelijk rustig is geweest. Ik wil graag dat de sale even goed gaat lopen, zodat ik straks weer kan investeren in nieuwe collecties en weer wat kan uitbreiden.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

12
henk-k schreef:Een adwords campagne vereist wel wat kennis, onze campagne draait nu 2 maanden en we werken er nog dagelijks aan. Als vergelijking: we hebben nu zo'n 50% meer kliks voor hetzelfde bedrag, puur door optimalisatie. Als je dat niet doet betaal je in feite dus veel te veel.
Dat snap ik, maar zonder het zelf te doen leer je het ook niet. En om het uit te besteden? Ja daar heb ik waarschijnlijk het budget ook niet voor. Lastig soms dat ik de ervaring mis om het zelf optimaal te kunnen doen. Maar niks doen kwa adverteren dan gebeurt er ook niet veel op de webshop.... En zoveel gratis mogelijkheden om te adverteren met redelijke resultaten liggen ook niet voor het oprapen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

13
Hilda schreef:
henk-k schreef:Een adwords campagne vereist wel wat kennis, onze campagne draait nu 2 maanden en we werken er nog dagelijks aan. Als vergelijking: we hebben nu zo'n 50% meer kliks voor hetzelfde bedrag, puur door optimalisatie. Als je dat niet doet betaal je in feite dus veel te veel.
Dat snap ik, maar zonder het zelf te doen leer je het ook niet. En om het uit te besteden? Ja daar heb ik waarschijnlijk het budget ook niet voor. Lastig soms dat ik de ervaring mis om het zelf optimaal te kunnen doen. Maar niks doen kwa adverteren dan gebeurt er ook niet veel op de webshop.... En zoveel gratis mogelijkheden om te adverteren met redelijke resultaten liggen ook niet voor het oprapen.
Herkenbaar en ik wil het zelf ook graag doen en leren alleen heb ik soms helaas tijd te kort. Niet echt handig en daarom besloten ook sowieso 1 dag in de week voor dit soort zaken de tijd te nemen.

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

14
Voorbeeld van de petticoats. Zeg ik zou een advertentie willen opstarten voor de petticoats die ik wil zoeken. Zou dit dan een goede landingspagina zijn, gewoon mijn categorie pagina van de petticoats:
Voorbeeld is prima om als landingspagina te krijgen. Ook voor zoeken op rode petticoat. Heb je er later veel meer dan zou rode petticoat alleen rode kunnen laten zien.
Je weet dat je per zoekwoord een andere url kan opgeven?
Ook is het mogelijk het zoekwoord in de advertentie automatisch terug te laten komen.
Dus zoekt iemand op "Petticoat" dan staat er bijv
Bestel hier Retro & Vintage Kleding
Dus ook een Petticoat
En zoeken ze op "rode petticoat" dan staat er bijv
Bestel hier Retro & Vintage Kleding
Dus ook een rode petticoat

Edit: Voordeel hiervan is dat het zoekwoord dikgedrukt in de advertentie staat.

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

15
PaulG schreef:
Voorbeeld van de petticoats. Zeg ik zou een advertentie willen opstarten voor de petticoats die ik wil zoeken. Zou dit dan een goede landingspagina zijn, gewoon mijn categorie pagina van de petticoats:
Voorbeeld is prima om als landingspagina te krijgen. Ook voor zoeken op rode petticoat. Heb je er later veel meer dan zou rode petticoat alleen rode kunnen laten zien.
Je weet dat je per zoekwoord een andere url kan opgeven?
Ook is het mogelijk het zoekwoord in de advertentie automatisch terug te laten komen.
Dus zoekt iemand op "Petticoat" dan staat er bijv
Bestel hier Retro & Vintage Kleding
Dus ook een Petticoat
En zoeken ze op "rode petticoat" dan staat er bijv
Bestel hier Retro & Vintage Kleding
Dus ook een rode petticoat
Per zoekwoord?

Per advertentie denk ik?

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

17
Google heeft ook mannetjes die je helpen met je adwords campagne. Pas geleden ook een gesprek gehad met een van die medewerkers, en het heeft duidelijk geholpen.
Ik wist veel te weinig van het opzetten van een adwords campagne. Nu begrijp ik pas hoe het in elkaar steekt.

Inderdaad;optimaliseren heeft tijd nodig, blijf er aan werken en kijk hoe de verkopen/bezoekersaantallen tot stand komen en via welk kanaal ze binnen komen. Meten is weten.

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

18
PaulG schreef:
Per zoekwoord?
Ja
Zoekwoord selecteren en bij bewerken url aanpassen.
Nog makkelijker werkt het trouwens met de externe adwords editor. Daarin kun je nog makkelijker wijzigingen maken.
Verhip, schiet mij maar lek. Voordat ik postte nog gekeken. Na je post nogmaals en toen stonden er zeker een stuk of 4 meer opties... Ik wordt gek :lol:

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

19
henk-k schreef:
Verhip, schiet mij maar lek. Voordat ik postte nog gekeken. Na je post nogmaals en toen stonden er zeker een stuk of 4 meer opties... Ik wordt gek :lol:
Zo leer je nog eens wat XD.

@Ilona Maar die google mannetjes die je dan helpen, vaak hoor ik dat ze inderdaad belachelijke bedragen adviseren om mee te adverteren. Misschien toch eens verstandig een belletje te plegen?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

21
Wij zijn toen ook inderdaad gebeld. Eerst ruim een uur over onze diensten en producten gesproken, aan de hand daarvan heeft Google een campagne gemaakt, die hebben we, voordat de boel online ging, weer helemaal doorgesproken. Daarna zijn we elke 1/2/3 weken gebeld en hebben we de boel doorgesproken. De laatste 2x kwam daar niets meer uit (geen vragen van onze kant) en daarmee stopt dat opbellen dus. Zodra we vragen hebben bellen we gewoon naar Google.

Eigenlijk is het ook niet zo gek, adwords is gewoon een dienst, net als je telefoonabonnement, en daarbij heb je recht op klantenservice. Gewoon bellen en je vragen stellen, dan kijken ze met je mee en geven advies.

Re: Adverteren; Adwords/Admarkt/Facebook, conversie blijft u

23
Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Ga ik daar binnenkort eens mee bezig, Hopelijk kunnen ze mij dan wat helpen de adwords campagne op te starten en succesvoller te maken dan ik zelf in eerste instantie kan doen.

Ben vandaag eigenlijk constant analytics een beetje aan het volgen geweest, en eigenlijk een absurd aantal bezoekers constant online. Zonet 7 tegelijk (zal misschien voor jullie niet veel zijn, maar voor mij wel haha). Dus ben benieuwd waar de teller strand voor vandaag.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook