Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

1
Beste Lezers,

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik verkoop producten die variëren van 50gram tot 350 gram in gewicht wat allemaal door de brievenbus past. Nu ben ik een beetje geschrokken van de tarieven (ook de nieuwe tarieven) die PostNL rekent.

Als ik een product opstuur die door de brievenbus past, met een gewicht van 255 gram dan moet ik maar liefst 9 Wereld zegels erop plakken wat neerkomt op 9,45 euro. Een alternatief is om deze zware artikelen in een pakketje te versturen maar dat kost ook weer 9 euro zonder tracking en 13,50 euro met tracking.

Ik vind het zo zonde voor de Belgische klanten want er zitten best veel belgische klanten tussen mijn bestellingen. Dan moet ik nu 9 euro rekenen voor een wat grotere bestelling van +- 35 euro. Dit maakt de drempel weer groot voor Belgen om te bestellen.

Hoe doen jullie dit in jullie webwinkels?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s)!

Groeten Jordi
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

2
Wordt het niet eens tijd om een contract te tekenen? Bij MyParcel of bij PostNL zelf? Ooit nagedacht over zakelijk versturen?

Dan heb je een pakketje met T&T en minimaal betaal je €9.25 per pakket. Ja helaas voor Belgische klanten heb ik nog een hoge verzendkosten om het te dekken, maar boven de €100,- verstuur ik het gratis. En brievenbuspost heb ik niet voor België, omdat het niet traceerbaar is.

Overigens krijg je nu een brievenbuspakketje met T&T (gaat vanaf maart werken) maar of dit ook voor buitenland kan? Dat weet ik niet.

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

4
Ja klopt over dat brievenbuspakje ik ben erg benieuwd hoe dat gaat werken. Ook weet ik niet of dit naar België werkt.

Helaas merk ik dat of producten laat binnen komen of niet binnenkomen via de Belgische post. Maar die 9 euro pakketpost is weer wat duur. Ik ga zeker even kijken naar Zakelijk versturen van PostNL en MyParcel.

Heeft iemand anders een webwinkel die ook brievenbuspost verstuurd naar België? Heeft die gene ook deze problemen?

@ Henk - k
Dus jij zegt eigenlijk, of je betaald 9,25 euro of je besteld iets erbij tot 50 euro en dan versturen wij het gratis. Maar dan ben je wel altijd 9,25 euro kwijt aan enkel poststukken bij een bestelling van 50 euro.
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

5
Ja? Dat calculeer je dan in. Verhoog je de prijs van je producten bijvoorbeeld of verhoog je het bedrag van vanaf xxx is gratis.

Brievenbuspost naar buitenland zou je niet moeten willen omdat het niet traceerbaar is en er nogal wat fout gaat. Of je nu 9,25 betaald of 13,00 is wel een verschil. Ja, 9,00 zonder T&T zou ik al niet doen. Bij MyParcel zijn alle pakketten te traceren.

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

8
Ik heb goede ervaringen met brievenbuspost naar België. Het gebeurt dat tegelijk verzonden enveloppen in België eerder arriveren dan de post in NL.
Als het boven de 250 gram is, verstuur ik het als pakket zonder track en trace. Nog niet 1 pakket kwijt geraakt.

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

9
Jordib schreef: @ Henk - k
Dus jij zegt eigenlijk, of je betaald 9,25 euro of je besteld iets erbij tot 50 euro en dan versturen wij het gratis. Maar dan ben je wel altijd 9,25 euro kwijt aan enkel poststukken bij een bestelling van 50 euro.
Nee, de klant betaalt € 4,50 onder die € 50,-. Daarboven is het inderdaad gratis. De enkele keer dat het voorkomt dat de bestelling 51 euro is, is dat gewoon pech voor ons.

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

10
Ik heb een offerte aangevraagd bij MyParcel, ik ben benieuwd wat ze kunnen bieden.

Als je een winkel hebt dan komen er ook geen Belgen naar je winkel toe en bij een online winkel kan dat wel. Het is dan zo zonde dat als je producten verkoopt van 10 euro per stuk, maar wel zwaar zijn dat het dan niet haalbaar is met lage verzendkosten. Terwijl België echt niet zo ver ligt :).
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

11
Ik vind die kosten, zelfs voor contract klanten, vrij hoog voor NL naar BE met tracking.

In België kost dit ongeveer (voor een contract 2000-5000 pakjes op jaarbasis, ongeacht binnenland of buitenland) met tracing naar NL 5,80 euro tot 1 kg en dan telkens wat meer tot het maximum van 25-30kg kost "maar" 9,15 euro + fuel tax (enkele tientallen centen naargelang de stand van de olieprijzen).

Re: Brievenbuspost 250+ gr naar Belgie

13
Ik zit nu bij MyParcel, bedankt voor de goede tip! Dit scheelt mij nu al direct geld per pakje. Belgie blijft inderdaad nog wat duur. Laten we hopen dat er plots een innoverende concurrent opstaat die het voor bodemprijzen wilt doen.

Ik hoop ook dat Alberthein nog eens een postservice start. Overal heb je Appies zitten en de vrachtwagens rijden ook al onderling. En daarbij hebben ze Bol overgenomen dus zouden ze 2 vliegen in 1 klap hebben. Maarja dat is koffiedik kijken.

Groetjes Jordi
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop