Ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Ik heb een webshop met een .be en een .nl Ik had deze via dns samengevoegd met als hoofddomein de .be. Ik stel vast dat ik in google.be met de belangrijkste zoekwoorden op plaats 1 t/m 3 sta. Zeer goed dus. In google.nl daarentegen kom ik niet voor op de eerste 5 pagina's met dezelfde zoekwoorden.
Hoe moet ik dit oplossen. Mijn webshop volledig copieëren naar de .nl zodat ik twee webshops heb? Zit ik dan niet met het probleem dat ik voor mijn ranking op dubbele content stoot?
Ik heb me laten vertellen dat ik best 2 webshops aanmaak. Ik kan mijn teksten wel anders maken maar mijn produktomschrijvingen dat ligt al heel wat moeilijker om daar andere te gaan voor schrijven.
Hoe pakken jullie dit aan. Scoren jullie goed op zowel google.nl als google.be?
Re: beter scoren in google
2Twee webwinkels lijkt wel het slimste. Als je alle content behalve de product omschrijvingen aanpast, dus dat wil zeggen de homepage, categorieën en eventuele landingspagina's, moet duplicate content geen issue zijn. Nog beter is als je de categorie structuur iets aanpast, en als het echt hetzelfde moet blijven, iets variëren in meta data en URL's.
Als de omschrijving van een product niet uniek is, maakt dat naar mijn idee niet echt veel uit. Er zijn immers tientallen webwinkels die allemaal de omschrijving van de fabrikant gebruiken, en toch allemaal ranken. Geef wel extra aandacht aan de teksten op de homepage en categorieën.
Als de omschrijving van een product niet uniek is, maakt dat naar mijn idee niet echt veel uit. Er zijn immers tientallen webwinkels die allemaal de omschrijving van de fabrikant gebruiken, en toch allemaal ranken. Geef wel extra aandacht aan de teksten op de homepage en categorieën.
3Deze vorm van geotargeting is voor Google geen punt, mits je maar duidelijk maakt dat je aan geotargeting doet. Google kan dan de .nl voorschotelen aan Nederlanders en de .be aan Belgen, zelfs als ze identieke content hebben.
Meteen twee complete webwinkels opzetten hoeft dus niet.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r9r3PayqaZM[/youtube]
Meteen twee complete webwinkels opzetten hoeft dus niet.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r9r3PayqaZM[/youtube]
4Bedankt voor je reactie.
Ik heb de structuur van de categoriën ook een klein beetje anders gemaakt. Er zijn ook meer
categoriën dan bij de .nl
Ik ga nu dan volledig andere teksten schrijven voor de contentpagina's en de homepagina.
Ik heb de structuur van de categoriën ook een klein beetje anders gemaakt. Er zijn ook meer
categoriën dan bij de .nl
Ik ga nu dan volledig andere teksten schrijven voor de contentpagina's en de homepagina.
TDB
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Ward, bedoel je dat als ik in webmasterhulpprogramma's de geografische instellingen wijzig van Nederland naar niet opgegeven, ik zou moeten scoren op google.nl en .be?
TDB
6Dat is een lastige vraag inderdaad. Goed over nadenken.
Als je site echter Nederlandstalig is, heb je wereldwijd buiten Nederland en Vlaanderen toch al niet zo'n heel groot bereik. Andere Nederlandstalige kopers vallen daarnaast nog af vanwege de torenhoge verzendkosten naar bijvoorbeeld Suriname en Curaçao.
Ik zou het dus eens een maand of twee/drie proberen met heel gericht de .nl op Nederland en de .be op België. Simpel. Duidelijk.
Afwijkende content is geen probleem, eerder een voordeel. Lokaal kunnen smaken bijvoorbeeld verschillen. En Vlaams Nederlands verschilt van Hollands Nederlands. Dat zou ik dus ook vasthouden en niet zomaar weggooien. (Even voor de zekerheid genoemd.)
Als je site echter Nederlandstalig is, heb je wereldwijd buiten Nederland en Vlaanderen toch al niet zo'n heel groot bereik. Andere Nederlandstalige kopers vallen daarnaast nog af vanwege de torenhoge verzendkosten naar bijvoorbeeld Suriname en Curaçao.
Ik zou het dus eens een maand of twee/drie proberen met heel gericht de .nl op Nederland en de .be op België. Simpel. Duidelijk.
Afwijkende content is geen probleem, eerder een voordeel. Lokaal kunnen smaken bijvoorbeeld verschillen. En Vlaams Nederlands verschilt van Hollands Nederlands. Dat zou ik dus ook vasthouden en niet zomaar weggooien. (Even voor de zekerheid genoemd.)