Virtuemart product upload

1
Ik wil vanuit excel producten uploaden naar virtuemart. Nu dacht ik er over om een excel sheet op te slaan als csv bestand en vervolgens te uploaden maar heeft iemand een idee hoe zo'n bestand er uit moet komen te zien?

Re: Virtuemart product upload

2
is er niets te vinden op de site van Joomla of Virtuemart? Ik heb snel gekeken op de engelstalige site maar nog niet veel gevonden.....ook omdat de site momenteel (bij mij) niet goed werkt.
www.palmboomtekoop.nl voor palm, banaan en oleander zaad

Re: Virtuemart product upload

3
lemmings schreef:is er niets te vinden op de site van Joomla of Virtuemart? Ik heb snel gekeken op de engelstalige site maar nog niet veel gevonden.....ook omdat de site momenteel (bij mij) niet goed werkt.
Kan wel dingen vinden die werken met de 1.0.X versies maar dat werkt niet bij de 1.5.X versies. Verder wil ik graag een overzicht hebben van de velden want ik wil het ook laten aansluiten bij mijn boekhoud pakket.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Virtuemart product upload

5
Als op de database inlogt, via bijvoorbeeld phpmyadmin, kun je de data exporteren, dat kun je opslaan als csv. Dan heb je vrij duidelijk idee hoe het bestandje er uit moeten komen te zien.
Er zijn ook gratis tools beschikbaar.

Ik weet niet of dit nog speelt, laat anders even weten of je probleem al is opgelost.

Re: Virtuemart product upload

7
CSV Improved
Deze kun je downloaden en gebruiken. Er is ook een betaalde versie van, dan krijg je geen meldingen. Hij is volledig te gebruiken.

Maar via phpmyadmin gaat het net zo makkelijk.. exporteren en importeren. Bij de export kun je zien hoe alles word opgeslagen, dan heb je een idee hoe het formaat moet zijn van je excelsheet. Je kunt exporteren in verschillende formaten.