dropshipping voorwaarden

1
Al enige tijd verkopen wij producten via een webshop.
Door de openbaarheid van het forum laat ik liever even achterwege over welke producten en site het gaat. Tevens is dit niet echt van belang voor de vraag.

Waar het om gaat:
Wij willen een dropshipleverancier worden, maar nog voor het dropshipgedeelte volledig is gemaakt op de site worden wij al overspoeld met aanvragen.

Waar we bang voor zijn:
- teveel webshops met hetzelfde assortiment
- prijsjagers, hiermee bedoel ik mensen die een simpel webshopje in elkaar zetten met als enigste bedrijfsvoering lager met de prijs gaan zitten dan de rest. oftwel de eerste maakt er 10% korting van, de tweede 20% etc. uiteindelijk verschijnen er honderden webshops met een dubbeltje winst per product want zolang ze maar in ieder geval hun 5 euro per jaar webhosting eruit halen is het goed.. zie bv de shopwiki vergelijkingssite, die staat vol met dit soort webshops.

Aan de andere kant willen we ook beginnende webshops een kans geven, wij zijn ook met niks begonnen en weten nog heel goed hoe moeilijk groothandels kunnen zijn als je nog niks doet in de betrefffende branche.

Als er al dropshipleveranciers zitten hier op het forum: Hoe doen jullie dit? Welke voorwaarden hanteren jullie?
Voor de rest, wat voor ideeen zouden jullie hebben om als voorwaarden aan te houden?

Re: dropshipping voorwaarden

2
Ik ben dropshipping leverancier, en zou je eventueel kunnen adviseren. Wel heb ik graag een idee tegen wie ik praat, dus als je een PB of mailtje stuurt met wat meer info probeer ik je te helpen.

Re: dropshipping voorwaarden

3
Ik zou zeggen: géén dropshipleverancier worden, maar zelf alles rechtstreeks verkopen, desnoods via meerdere websites middels een multishopsysteem. Zo houd je alles qua prijs in de hand en het werk (betalingen afhandelen en aan de eindverbruiker verzenden doe je tóch al) blijft nagenoeg hetzelfde want je had al een webwinkel.

Re: dropshipping voorwaarden

4
Zou je geen standaard prijzen kunnen afspreken? En ze bij de start daarvoor laten tekenen.
Houden ze zich niet aan de prijzen word de samenwerking stop gezet.
Eens per zoveel tijd neem je steek proeven bij de webshops of ze zich er aan houden.

Weet niet of dit ook juridisch mogelijk, maar lijkt mij geen slechte oplossing
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: dropshipping voorwaarden

6
Ik zou zeggen: géén dropshipleverancier worden, maar zelf alles rechtstreeks verkopen, desnoods via meerdere websites middels een multishopsysteem. Zo houd je alles qua prijs in de hand en het werk (betalingen afhandelen en aan de eindverbruiker verzenden doe je tóch al) blijft nagenoeg hetzelfde want je had al een webwinkel.
Onder werk bestaat ook klantcontact en marketing, dit nemen de dropshippers dan uit handen.

Re: dropshipping voorwaarden

7
Ik ben ook bezig zelf een dropshipping website op te zetten (voor onze dieetproducten webshop).

Ik denk (misschien naïef) een aantal van je opgesomde problemen wel te kunnen voorkomen door in ieder geval alleen met serieuze webshops in zee te gaan. Ze moeten in ieder geval ingeschreven staan bij KvK en een BTW nr. hebben.

Als je een laag aanvangs- kortingsbedrag geeft kunnen ze nooit veel onder de prijs gaan zitten. Je kan dan bonussen af spreken bij behaalde omzet per periode waardoor je ze ook motiveert om serieus met de verkoop aan het werk te gaan.

Als er nog iemand tips heeft hoor ik het graag.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer