[gamano.nl] Schieten maar! Feedback webshop

1
Graag zou ik van jullie zowel positieve als opbouwende feedback willen ontvangen omtrent mijn webshop

* Wat vinden jullie mooi/opvallend/handig?
* Wat vinden jullie niet mooi/goed?

Wat heb ik op dit moment gedaan?
- De webshop gevuld met producten, komende maanden komen er nog meer producten en categorieën bij.
- Indeling v/d shop zo helder mogelijk weergegeven.
- Elk product heeft een unieke beschrijving.
- Blog gevuld met diverse onderwerpen, zowel informatief als verkoop stimulerend.
- SEO vriendelijke URL's aangemaakt.
- Linkbuilding, zowel on-page als off-page.
- Zoekwoordenonderzoek verricht
- AdWords campagnes aangemaakt met meerdere categorieën en advertenties.
- 10% korting block om zo een maillist te creëren voor de toekomst.

Na vele malen zelf te kijken zie je bepaalde zaken natuurlijk gemakkelijk over het hoofd, vandaar dit topic.

Ik ben benieuwd!

Re: Schieten maar! Feedback webshop

3
Is de drempel bij het aanmelden voor de nieuwsbrief door het invullen van een achternaam niet te groot? Of ervaar je dat er misbruik van het aanmelden wordt gemaakt, doordat er een beloning aan vast zit?

Re: Schieten maar! Feedback webshop

4
Ik mis iets, maar kan niet echt beschrijven wat. De website ziet er goed uit, maar het "luxe" gevoel komt niet echt bij me naar boven. Wellicht is het de achtergrond?

Onderaan staat Copyright 2013. Zet in je template even <? echo date('Y'); ?> op die plek, dan staat er altijd het juiste jaartal.

Er staat telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 19:00, maar ik kan werkelijk nergens je telefoonnummer vinden.

Waarom vermeld je op je contactpagina Bank, Iban, KvK en BTW met een " : " en BIC met een " = "? Een klikbaar e-mail adres vind ik zelf altijd wel prettig.

Ik vind de witruimte onder de foto op de productpagina erg jammer. Verspilde ruimte als je het mij vraagt.

Is het niet een idee om iets met "combinatie deals" te doen? Pakketten met badlakens, handdoeken, washandjes etc. met een extra korting.

Ik zou het winkelwagen knopje niet grijs maken, het valt zo een beetje weg bij de "bekijk dit product" knop. Daarnaast heb ik bij grijs altijd het idee dat het niet op voorraad is, of de knop uitgeschakeld is.

Ik vind 10% korting bij een simpele nieuwsbriefinschrijving behoorlijk riant. Mij bekruipt dan snel het gevoel dat ik normaal gesproken veel te veel betaal. Is die 10% eenmalig of ook bij toekomstige bestellingen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Schieten maar! Feedback webshop

5
Instinct schreef:Is de drempel bij het aanmelden van de nieuwsbrief door het invullen van een achternaam niet te groot? Of ervaar je dat er misbruik wordt gemaakt, doordat er een beloning aan vast zit?
De geboortedatum zou voor mij een grotere stap zijn tot het klikken van "inschrijven".

Re: Schieten maar! Feedback webshop

6
henk-k schreef:Ik mis iets, maar kan niet echt beschrijven wat. De website ziet er goed uit, maar het "luxe" gevoel komt niet echt bij me naar boven. Wellicht is het de achtergrond?

Onderaan staat Copyright 2013. Zet in je template even <? echo date('Y'); ?> op die plek, dan staat er altijd het juiste jaartal.

Er staat telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 19:00, maar ik kan werkelijk nergens je telefoonnummer vinden.

Waarom vermeld je op je contactpagina Bank, Iban, KvK en BTW met een " : " en BIC met een " = "? Een klikbaar e-mail adres vind ik zelf altijd wel prettig.

Ik vind de witruimte onder de foto op de productpagina erg jammer. Verspilde ruimte als je het mij vraagt.

Is het niet een idee om iets met "combinatie deals" te doen? Pakketten met badlakens, handdoeken, washandjes etc. met een extra korting.

Ik zou het winkelwagen knopje niet grijs maken, het valt zo een beetje weg bij de "bekijk dit product" knop. Daarnaast heb ik bij grijs altijd het idee dat het niet op voorraad is, of de knop uitgeschakeld is.

Ik vind 10% korting bij een simpele nieuwsbriefinschrijving behoorlijk riant. Mij bekruipt dan snel het gevoel dat ik normaal gesproken veel te veel betaal. Is die 10% eenmalig of ook bij toekomstige bestellingen?
Bedankt voor je opmerkingen!

- Copyright aangepast naar 2014
- E-mailadressen klikbaar gemaakt en BIC met : aangepast
- In de witruimte is plaats voor producten welke eenvoudig mee besteld kunnen worden. Denk bij handdoeken aan washandjes en gastendoekjes. Bij het merendeel wel gevuld.
-Combinatie deals worden nog gemaakt, denk hierbij aan cadeausets, set van 2 handdoeken met 2 badlakens etc. In diverse prijsklassen van €10 tot ongeveer €50.-
- Kleur winkelwagen: heel gehannes al geweest qua kleuren. Zowel groen, rood en blauw geprobeerd, maar dat vloekt met elkaar helaas.
- 10% korting is voornamelijk geplaatst als Point Of Sale i.v.m. aanmeldingen en opbouw van de maillist.

Re: Schieten maar! Feedback webshop

7
Instinct schreef:Is de drempel bij het aanmelden voor de nieuwsbrief door het invullen van een achternaam niet te groot? Of ervaar je dat er misbruik van het aanmelden wordt gemaakt, doordat er een beloning aan vast zit?
Bedankt, ik zal er nog even over nadenken welke gegevens ik ga vragen van een bezoeker.
Denk dat een eerste korting van 10% mensen niet doet wegklikken wanneer ze een achternaam in moeten vullen.

Re: Schieten maar! Feedback webshop

9
EwoutG schreef:
Instinct schreef:Is de drempel bij het aanmelden voor de nieuwsbrief door het invullen van een achternaam niet te groot? Of ervaar je dat er misbruik van het aanmelden wordt gemaakt, doordat er een beloning aan vast zit?
Bedankt, ik zal er nog even over nadenken welke gegevens ik ga vragen van een bezoeker.
Denk dat een eerste korting van 10% mensen niet doet wegklikken wanneer ze een achternaam in moeten vullen.
Ik vraag me af of je meer mensen binnenhaalt met 10% korting dan met bijvoorbeeld 5% korting. Daarnaast, wat als ze zich afmelden na de bestelling?

Wij geven geen directe beloning aan nieuwsbrief abonnees, maar vermelden wel dat een nieuwsbrief speciale acties en goede aanbiedingen kan bevatten.

Re: Schieten maar! Feedback webshop

10
Qua marge kan het er uit, klanten welke zich inschrijven krijgen in de toekomst dan ook gerichte mailings.
De toekomst zal uitwijzen of men zich weer uitschrijft :)

Ook komen er nog sfeerfoto's op in de badkamer, inclusief accessoires welke de producten zullen opfleuren.

Re: Schieten maar! Feedback webshop

11
Weer eens een review doen. :)

Binnenkomst bevalt al goed, frisse stijl.
Gelijk duidelijk waar het over gaat, da's fijn.
Reviews heb je onderin staan, best ver onder de knip. Ik denk dat een review tool vertrouwen wekt waar je trots op mag zijn.

Qua SEO valt me op dat je niet met headings werkt, nog aandacht aan besteden?

Bij handdoeken simpel maar effectieve manier voor kleurselectie, goed werk.

In checkout proces heb je eerst een groene button voor next welke daarna grijs is, da's niet consistent. (pas bij mouse-over)

Afsluitend nog even naar blog gekeken, ziet er ook professioneel uit.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Schieten maar! Feedback webshop

13
Jan Speelgoedboer schreef: Qua SEO valt me op dat je niet met headings werkt, nog aandacht aan besteden?
Dit is wel een goed punt. Ik heb even je code bekeken, maar je hebt ook een hele ouderwetse manier van HTML schrijven. Grote delen van je layout zijn opgebouwd uit tabellen. Je kan je layout veel beter met div's opbouwen. Het gaat niet alleen veel sneller, maar het scheelt ook veel code (= sneller laden), plus het is veel makkelijk om je layout daarmee eventueel later ook voor tablets en smartphones geschikt te maken.

Bovendien gebruik je ook hééél veel verschillende css (14!!) en js bestanden. Kijk of je een paar van deze bestanden kan combineren. Zie: http://blog.cloudflare.com/combining-ja ... better-way

Re: [gamano.nl] Schieten maar! Feedback webshop

14
QuincyRossieau schreef:Ik zou de balk met USP's net boven/onder je menubalk plaatsen. Wekt vertrouwen en kan een twijfelaar over de streep trekken.
Jup, goed idee, en het telefoonnummer vermelden in die balk.

Bij de nieuwsbrief enkel het emailadres laten invullen.

En je hebt een SSL verbinding, dat is al goed, maar niet op elke pagina. Enkel als je op de winkelwagen pagina terecht komt.

Re: Schieten maar! Feedback webshop

15
nescioo schreef:
Jan Speelgoedboer schreef: Qua SEO valt me op dat je niet met headings werkt, nog aandacht aan besteden?
Dit is wel een goed punt. Ik heb even je code bekeken, maar je hebt ook een hele ouderwetse manier van HTML schrijven. Grote delen van je layout zijn opgebouwd uit tabellen. Je kan je layout veel beter met div's opbouwen. Het gaat niet alleen veel sneller, maar het scheelt ook veel code (= sneller laden), plus het is veel makkelijk om je layout daarmee eventueel later ook voor tablets en smartphones geschikt te maken.

Bovendien gebruik je ook hééél veel verschillende css (14!!) en js bestanden. Kijk of je een paar van deze bestanden kan combineren. Zie: http://blog.cloudflare.com/combining-ja ... better-way
Dit zal ik even doorgeven aan de bouwer, qua code etc. ben ik een drama.
Headings werk ik wel mee op de productpagina's (handdoeken, badlakens etc.) H1 gebruik etc.

De point of sales zal ik ook even bekijken, als ik deze wijzig zet ik ze onder de 3 topblokken (op de plek waar nu de slogan staat)

edit: de opzet was om niet iets standaards te hebben, waar men gelijk kon zien dat het amateuristisch is (sorry, beginneling), en dat het direct als Magento was te herkennen.

Daarom ben ik niet voor de standaard optie gegaan van menuweergave, daaronder een grote header met 3/4 afbeeldingen en daaronder een lap tekst voor google.

Nog 2 vraagjes dus aan de mede kenners hier:
- wat vinden jullie van de homepage direct in de eerste oogopslag?
- Wat vinden jullie van de fotografie, ik ben pas net begonnen met fotograferen en bewerk de foto's in photoshop (uitsnijden, witte achtergrond, kleur evt. bijwerken)

Re: Schieten maar! Feedback webshop

16
nescioo schreef:
Jan Speelgoedboer schreef: Qua SEO valt me op dat je niet met headings werkt, nog aandacht aan besteden?
Dit is wel een goed punt. Ik heb even je code bekeken, maar je hebt ook een hele ouderwetse manier van HTML schrijven. Grote delen van je layout zijn opgebouwd uit tabellen. Je kan je layout veel beter met div's opbouwen. Het gaat niet alleen veel sneller, maar het scheelt ook veel code (= sneller laden), plus het is veel makkelijk om je layout daarmee eventueel later ook voor tablets en smartphones geschikt te maken.

Bovendien gebruik je ook hééél veel verschillende css (14!!) en js bestanden. Kijk of je een paar van deze bestanden kan combineren. Zie: http://blog.cloudflare.com/combining-ja ... better-way
Zo ver was ik er nog niet ingedoken, maar dat kan wel eens een probleem vormen.

Bij ons komt +/- 25% van de bezoekers via een tablet of smartphone. Als je webwinkel dan niet lekker loopt mis je dus omzet. Ik zou je bouwer zeker vragen om een responsive of ander een mobiele webwinkel.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl