Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

2
Wat een slecht geschreven artikel zeg. Geschreven door een stagiaire?

Anyway. Ik zie in de praktijk eigenlijk weinig verschil. Je kan in de track & trace mode meestal (niet altijd want luie bezorgers) zien op welk nummer het is afgeleverd. So far so good. Maar je kan niet zien wanneer het van de buren bij de juiste persoon aankomt. Zo heb ik het gehad dat ik 5 min nadat ik het pakje van een flatbewoner in ontvangt had genomen deze voor mijn deur stond. Hij had de bezorger wel voorbij zien komen maar toen er niet werd aangebeld keek hij in de track & trace. De bezorger had niet de moeite genomen bij 2 adressen aan te bellen maar direct alles bij mij gedumpt.

En zo heb ik ook gehad dat na 3 weken eindelijk een pakketje met, inmiddels dode en rotte, voedeldieren bij mij aankwam van een luie over-over buurman die zich afvroeg waarom ik het niet kwam ophalen (Volgens track & trace was het mij bij bezorgd. Had allang een nieuw pakket gehad) Mij altijd afgevraagd hoe smerig het wel niet bij die mensen binnen geweest moet zijn dat de putlucht die uit het pakje kwam niet eens is opgemerkt :|

Oftewel weer een kwestie van wetje uitgepoept (de crisis is opgelost zeeen van vrije tijd) maar nutteloos want je kan het onmogelijk naleven. De klant kan zeggen was op vakantie het heeft 2 weken bij de buren gelegen terwijl hij het na 2 weken zelf gemold heeft. Bewijzen kan je het niet.

Vraag me af wat er, wettelijk gezien, gebeurd als de klant na 6 maanden terugkomt van een wereldreis en dan pas het pakje bij de buren ophaalt....

Dat stukje over de levertermijn snap ik al helemaal niet. Slordig van de vervoerder als het een dag vertraging heeft. En dan? De klant kan je schriftelijk in gebreke stellen. En dan is de volgende dag alsnog het pakje daar wat is dan het praktisch nut precies?

De klant kan de overeenkomst nu ook binnen 14 dagen ontbinden na ONTVANGST van het pakje ontbinden. Moet de webwinkel de retourkosten betalen ofzo als het pakje 1 dag te laat ontvangen is ofzo? Dat staat er niet bij.

Rommelig artikel. Nu weet ik weer waarom ik mijn abbo bij Twinkle heb opgezegd.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

3
Vanaf nu altijd verzender met "alleen huisadres" verzenden. Vind het zelf nooit zo'n prettig idee als waardevolle spullen ergens anders in straat worden afgeleverd.

Levertermijn heb ik al op 8 dagen staan, voor de zekerheid. Vind het ook wel goede zaak dat "vandaag besteld, morgen in huis" wordt aangepakt, want dat blijkt vaak een valse belofte.

Wat jammer is, is dat de vervoerder weer buiten schot blijft. De vervoerders blijven toch de zwakke schakel in de keten van webwinkel naar consument en die komen overal mee weg.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

4
Cardexchange.com schreef:Vanaf nu altijd verzender met "alleen huisadres" verzenden. Vind het zelf nooit zo'n prettig idee als waardevolle spullen ergens anders in straat worden afgeleverd.

Levertermijn heb ik al op 8 dagen staan, voor de zekerheid. Vind het ook wel goede zaak dat "vandaag besteld, morgen in huis" wordt aangepakt, want dat blijkt vaak een valse belofte.

Wat jammer is, is dat de vervoerder weer buiten schot blijft. De vervoerders blijven toch de zwakke schakel in de keten van webwinkel naar consument en die komen overal mee weg.
Klopt. Het feit dat pakjes bij PostNL wegraken kan natuurlijk wel eens gebeuren. Maar het feit dat je extra moet betalen om een fooi terug te krijgen is natuurlijk schandalig. En al helemaal als bij de standaard verzending PostNL toegeeft dat het pakje is kwijtgeraakt je nog niet eens de verzendkosten krijgt terugbetaald voor niet geleverde diensten.

Nee wij webwinkels krijgen wetten als hoe de 'bestelknop' moet heten maar PostNL maakt er een zooi van en geen haan die naarna kraait.

Overigens zou je de zin ook aan kunnen passen na "vandaag (voor xx:xx) besteld zelfde dag verzonden" oid. In dat geval komt het over op de klant als 'ah, dan heb ik het morgen in huis!' maar ben je gedekt als de PostNL er weer eens met de pet naar gooit.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

5
[quote="Het Varaantje"]Wat een slecht geschreven artikel zeg. Geschreven door een stagiaire?

quote]

Beide auteurs zijn juridisch adviseur :? Taalgebruik is inderdaad om te huilen.

Of ik iets ga wijzigen aan de tekst op mijn site? Denk het niet. Ik heb momenteel het volgende staan; Verzending binnen 1 werkdag.


Vandaag verzenden, morgen in huis, is natuurlijk prachtig. Maar in sommige gevallen kan dit niet waargemaakt worden door het vervoersbedrijf, vanwege verkeerd sorteren, slecht weer, enz.
Er raakt echt wel eens een pakketje kwijt. Vervelend, maar kan gebeuren.
Daar sta je dan als verzender, klant boos, want die had het de volgende dag nodig. (eerder bestellen wordt vaak niet aan gedacht...)

Dat is ook de reden dat ik het niet op mijn site heb staan.

Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

8
Ben ik nou echt de enige die blijkbaar alleen zulke geweldig sympathieke en begripvolle klanten heeft, dat ik hier nooit problemen mee heb?

Op mijn website staat groot en prominent 'Op werkdagen voor 12:00 besteld, volgende werkdag bij u'

Nog nooit problemen mee gehad. Uiteraard lukt het ook bij mij niet ALTIJD om dat waar te maken. Wel bij circa 99%. Als het dan niet lukt, zijn mensen altijd teleurgesteld, maar wel begripvol. Iedereen snapt, dat het niet 100% lukt.

Nog even als edit een toevoeging.

Als je met DPD bezorgd, is dit al ingedekt. DPD geeft zelf in de voorwaarden aan, dat zij aansprakelijk zijn tot het bij de geadresseerde zelf aankomt. Dus als de chauffeur een pakketje bij buren aflevert en deze buren de goederen beschadigen, kan ik dat gewoon claimen. Dat heb ik eerder ook al gedaan en krijg ik dan ook gewoon toegewezen. Dus dat maakt het verschil ook niet...

Als men problemen met een dag vertraging heeft en ze daarover contact opnemen. Geef ik altijd aan, dat ze het pakketje dan gewoon kunnen weigeren. Dan krijgen ze hun geld terug. Dan komt het ook gewoon retour bij mij.

Kortom, voor mij compleet geen verschil dit verhaal.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

9
NOP Webdesign schreef:Ben ik nou echt de enige die blijkbaar alleen zulke geweldig sympathieke en begripvolle klanten heeft, dat ik hier nooit problemen mee heb?
Nee hoor :D

Onze grootste doelgroep zijn werkende ouders en tweeverdieners. En daarbij is het vanzelfsprekend dat er overdag lang niet altijd iemand thuis is. Meestal wonen onze klanten in wijken waar het daarom al even vanzelfsprekend is dat je even een pakje aanneemt voor de buren.

Bijna nooit een probleem, hooguit wat verwarring over waar een pakje is, maar ook dat meldt PostNL: "Bezorgd bij de buren op nr 123".
StoreCore.io

Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

10
Ik heb er ook geen problemen mee, maar vooral het feit dat er nieuwe regelgeving wordt doorgevoerd waar aan alle kanten gaten in zitten is natuurlijk belachelijk.

Bijvoorbeeld dit stuk uit het artikel:
Wat de reikwijdte is van het begrip ‘buren’ wordt niet duidelijk. Zijn dat echt alleen de directe buren of kan dat iedereen zijn die in dezelfde flat woont? Er wordt immers geen adres van de derde aangegeven.
De webwinkel is verantwoordelijk voor de zending totdat deze overgaat in handen van de klant, maar tot dat moment mag de postbezorger deze bij iedereen in de handen stoppen die enigszins in de buurt van de klant woont, zónder daar de webwinkel van op de hoogte te stellen.

Ik heb geen enkel probleem met regelgeving, maar het zou wel goed zijn als de regelgeving in overleg met zowel de branche als de consument wordt opgesteld.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Wat betekenen de nieuwe bezorgregels voor jou?

11
QuincyRossieau schreef:Ik heb geen enkel probleem met regelgeving, maar het zou wel goed zijn als de regelgeving in overleg met zowel de branche als de consument wordt opgesteld.
Deze nieuwe regelgeving vult slechts één minuscuul gat: de bezorging bij de buren.

De webwinkelier was altijd al verantwoordelijk en aansprakelijk voor de complete bezorging. En ook voor alle daarbij ingehuurde derden, dus voor alle bezorgdiensten.

De nieuwe regelgeving voegt daaraan slechts één regeltje toe: bezorgd bij de buren telt niet mee als voldoen aan je leveringsverplichting.

Ik zie het probleem niet. Er zijn geen problemen, alleen oplossingen, zeggen ondernemers dan.