Re: Webshop loopt niet goed!

31
Ik denk dat er al veel steekhoudende argumenten worden aangevoerd, maar ik zie nog niet veel verbetering. Grof samengevat:

- Dure producten, worden dus niet zo snel online gekocht
- Te weinig productinformatie. Als ik een antieke kast koop van 2400 euro op internet dan wil ik alles weten en zien. Dus veel meer content plaatsen, nog eens goed voor je rankings ook.
- Foto's zijn te klein of niet goed genoeg. 1 foto is voor deze producten ook echt te weinig.
- De header is amateuristisch. Laat hier een designer iets goeds voor maken, zo duur is dat niet. Wellicht kan deze ook een beter design ontwerpen met een goed leesbaar lettertype.
- De navigatie is mij niet duidelijk. Is het een webwinkel of een site over een winkel. Wees daar veel duidelijker in. Een webwinkel moet ook echt een webwinkel zijn, je moet alles kunnen kopen. Al het andere kun je beter op een andere site zetten of echt apart houden. Nu loopt dit te veel in elkaar over waardoor de klanten de weg op je site kwijt zijn. Anders kun je ook een menu "webshop" maken, met daaronder de categorieën.
- Ik zie op de homepagina staan: Meest verkocht.... lijkt me een beetje vreemd voor antieke stukken. Of verkoop je daar meer dan 1 van?
- Verschuil je niet achter Joomla, een webwinkel moet in de eerste plaats voldoen aan jouw wensen, een paar kleine consessies zou kunnen. Als je de gewenste wijzigingen niet door kunt voeren heb je het verkeerde pakket gekozen, niet andersom. Productfoto's die van de leverancier komen en dan zeggen "Jammer, maar helaas..." gaat er bij mij niet in bij deze prijzen en bij jouw klanten ook niet.

Dit alles doet afbreuk aan het consumenten vertrouwen en dat heb je bij deze branche juist heel erg nodig. Zeker bij dit soort grote uitgaven.

Sorry voor de wellicht wat hard overkomende kritiek, maar je vroeg om een ongezouten mening. Ik heb verder niet gekeken naar de werking en het checkoutproces. Ook deze stappen zijn erg belangrijk bij een aankoop, heb je ook gekeken waar je klanten afhaken in het aankoopproces of op welke pagina's zij de shop verlaten?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]