Bezorgkosten voor een heel jaar laten afkopen?

1
Hallo,

Ik zoek een manier om mijn klanten vaker te laten terugkeren. Op het moment reken ik €5,- verzendkosten binnen Nederland per bestelling. Ongeacht of klanten meerdere doosjes wijn tegelijk kopen.

Amazon heeft de 'Amazon prime dienst' waarbij je voor 79 dollar het gehele jaar kosteloos pakketjes kan laten bezorgen. Perfect natuurlijk want op het moment dat je iets online gaat kopen wil je gebruik maken van dit 'voordeel' en kom je weer bij hun uit.

Bij wijn, een verbruiksproduct is het zo dat je elke week/maand/kwartaal weer op zoek gaat naar de lekkerste wijn.

Als ik achteraan bij het bestelproces voorstel om voor bijvoorbeeld 20eu het hele jaar gratis bezorging te bieden, zou dit werken? Keert deze klant weer terug? Niet geschoten is altijd mis...

Ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft!
http://www.wijn-moment.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bezorgkosten voor een heel jaar laten afkopen?

5
Afgezien van een niet al te diep assortiment. Er zijn regelmatig vaste klanten die hetzelfde doosje wijn bestellen. En ja, dan gaan ze over het algemeen via google dat die wijn weer zoeken. Als ze dan bij mij de verzendkosten al hebben betaald voor het gehele jaar; heb je een flink streepje voor.

Iemand die dit systeem al gebruikt? Of iemand die webshops gebruikt die dit gebruikt?
Heeft het nadelen om het op deze manier te doen?
http://www.wijn-moment.nl

Re: Bezorgkosten voor een heel jaar laten afkopen?

6
Idee is niet verkeerd, maar bekijk het eens vanaf de klant, betalen en hopen dat de webshop wel blijf bestaan? en dat er niets anders gebeurt en je niets meer wil of kan bestellen bij je webshop. Ik zou kijken of het misschien niet beter is om bij terugkerende klanten steeds meer korting te geven op de verzendkosten en na een aantal keer bestellen helemaal niets meer te berekenen. Of bij elke bestelling een kortingsbon voor de volgende bestelling, zo blijft het interessant om bij je terug te komen.

Het idee is toch om meer terugkerende klanten te krijgen of om die al terug komen te behouden?

Re: Bezorgkosten voor een heel jaar laten afkopen?

7
Als je terugkerende klanten wil belonen
Of
Als je klanten wil motiveren om vaker terug te komen is een soort vrijblijvend abonnement een idee.
Bied bijvoorbeeld aan om elke maand/kwartaal een doos wijn te verzenden naar hun voor een vaste prijs en geef hun dan korting op e verzendkosten

je kunt ze dan per email vooraf melden dat de wijn voor hun gereed staat en geef ze een link naar je site waar ze de wijn dan kunnen bestellen, en betalen

Zo heb je meer omzet, kunt wat doen met de verzendkosten en komen mensen toch eerder bij je terug