Re: reviewspot, iemand ervaring?

2
Ja ervaring mee en ook nog goed. Gratis en alles wordt erop gezet, is het negatief? Mogelijkheid om gewoon er op te reageren. Weet niet hoe het verder zit, zelf heb ik nog maar een paar reviews hierop, maar vind niet verkeerd. Ze zijn ook met de reviews actief op Twitter.

En dan kom je dus wel eens interessante reviews tegen van mensen.

Ook de widgets werken mooi, ik gebruik dat vooral op een aparte pagina. Je kunt namelijk de laatste reviews laten lezen.

Re: reviewspot, iemand ervaring?

3
Zyra schreef:Ja ervaring mee en ook nog goed. Gratis en alles wordt erop gezet, is het negatief? Mogelijkheid om gewoon er op te reageren. Weet niet hoe het verder zit, zelf heb ik nog maar een paar reviews hierop, maar vind niet verkeerd. Ze zijn ook met de reviews actief op Twitter.

En dan kom je dus wel eens interessante reviews tegen van mensen.

Ook de widgets werken mooi, ik gebruik dat vooral op een aparte pagina. Je kunt namelijk de laatste reviews laten lezen.
Maar ben je bijvoorbeeld niet bang dat ze er van de een op de andere dag ermee stoppen, en jij dus al je reviews kwijt bent? Met een bedrijf dat zijn inkomsten uit abonnementen haalt heb je die risico natuurlijk ook, maar dan heb ik toch meer vertrouwen in het voortbestaan van een bedrijf dat zijn inkomsten uit abonnementen haalt in plaats van affiliatelinkjes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: reviewspot, iemand ervaring?

5
nescioo schreef:
Zyra schreef:Ja ervaring mee en ook nog goed. Gratis en alles wordt erop gezet, is het negatief? Mogelijkheid om gewoon er op te reageren. Weet niet hoe het verder zit, zelf heb ik nog maar een paar reviews hierop, maar vind niet verkeerd. Ze zijn ook met de reviews actief op Twitter.

En dan kom je dus wel eens interessante reviews tegen van mensen.

Ook de widgets werken mooi, ik gebruik dat vooral op een aparte pagina. Je kunt namelijk de laatste reviews laten lezen.
Maar ben je bijvoorbeeld niet bang dat ze er van de een op de andere dag ermee stoppen, en jij dus al je reviews kwijt bent? Met een bedrijf dat zijn inkomsten uit abonnementen haalt heb je die risico natuurlijk ook, maar dan heb ik toch meer vertrouwen in het voortbestaan van een bedrijf dat zijn inkomsten uit abonnementen haalt in plaats van affiliatelinkjes.
Of nog erger. Net zoals Kiyoh eerst een gratis abonnement en zodra het een beetje populair is geworden het basis pakket zo uitkleden dat je min of meer verplicht wordt een abonnement te kopen...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: reviewspot, iemand ervaring?

6
Wij maken al een tijdje gebruik van revieuwspot, makkelijk te gebruiken en overzichtelijk en professioneel ogende site. Er is maar 1 aandachtspunt. Als je je site aanmeld bedenk dan goed wat je plaatst als omschrijving van je site, na plaatsing kan je de tekst niet wijzigen.

Re: reviewspot, iemand ervaring?

7
Grijze schreef:Wij maken al een tijdje gebruik van revieuwspot, makkelijk te gebruiken en overzichtelijk en professioneel ogende site. Er is maar 1 aandachtspunt. Als je je site aanmeld bedenk dan goed wat je plaatst als omschrijving van je site, na plaatsing kan je de tekst niet wijzigen.
E-mail sturen, deed ik gister en het is netjes aangepast naar wat het moest worden.

En dat heb je met de rest ook, ieder bedrijf kan stoppen. Dan kun je maar beter je reviews gaan innen via Google+ die blijven altijd.

Daarom ben ik bij Kiyoh weggegaan, want hun andere pakketten hadden ze ook verhoogd qua prijs en was daar klaar mee.

Re: reviewspot, iemand ervaring?

8
Zyra schreef:
Grijze schreef:Wij maken al een tijdje gebruik van revieuwspot, makkelijk te gebruiken en overzichtelijk en professioneel ogende site. Er is maar 1 aandachtspunt. Als je je site aanmeld bedenk dan goed wat je plaatst als omschrijving van je site, na plaatsing kan je de tekst niet wijzigen.
E-mail sturen, deed ik gister en het is netjes aangepast naar wat het moest worden.

En dat heb je met de rest ook, ieder bedrijf kan stoppen. Dan kun je maar beter je reviews gaan innen via Google+ die blijven altijd.

Daarom ben ik bij Kiyoh weggegaan, want hun andere pakketten hadden ze ook verhoogd qua prijs en was daar klaar mee.
Dat is mooi, ik ging ervan uit dat het niet kon omdat het ook specifiek vermeld werd site. Want ook ik heb een foutje in de tekst staan, ga gelijk aan de slag. toppie

Re: reviewspot, iemand ervaring?

10
Ik zou het niet doen, is misschien wel leuk voor linkbilding maar als een klant op een review site komt met maar 1 of 2 reviews komt je site minder betrouwbaar over. Een klant ziet graag veel reviews en zeker niet te oud.

Re: reviewspot, iemand ervaring?

11
Heb wel eens contact gehad met Reviewspot. Aardige beheerder. Voor een beginner wellicht een leuk alternatief. Bedenk echter ook wel de nadelen:
- Geen mogelijkheid om pro-actief uit te nodigen
- Geen redactie, ik weet niet wat men doet bij onterechte ervaringen?
- Beperkt qua opties. Wil je later wel gebruik maken van extra opties, dan moet je verhuizen en ben je jouw verzamelde ervaringen kwijt. Althans, in de meeste gevallen.
- Het is gratis, dat is het voordeel, maar ook direct het nadeel.

Kortom, kan mooi zijn voor een beginner, maar bedenk je wel de nadelen. Een ervaringen website goed bijhouden als beheerder kost gewoon erg veel tijd. Daar moeten een keer inkomsten tegenover staan, anders ga je het niet vol houden op de lange termijn...

Kies je toch voor een gratis website, dan is reviewspot een goede optie.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: reviewspot, iemand ervaring?

12
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt in je verzendmail of bestelling mail altijd een stukje plaatsen om te vragen of ze een review willen achterlaten incl. Link.

Als er negatieve review is dan kun je er gewoon op reageren. Gaat het te ver kun je de beheerder ook aanspreken wat we ermee gaan doen, het kan dan ook in strijd zijn.

Dat er soms betaald moet worden oké, maar sommige gaan echt te ver.
Feedback Company basis dat 2 items niet heeft, 150 uitnodigingen en 1 webshop €16,-. De andere is dacht ik 450 uitnodigingen, max 3 webshops en alle opties direct €39,- per maand!

Dat is gewoon heel veel geld, dan zijn er alternatieven, maar het gaat mij soms te ver. Helemaal als mensen hier wel voorgaan, maar dan zeuren (ook in andere branches) om licentie geld wat ze moeten betalen voor hun software of hosting waar hun bedrijf op draait!

En Webwinkelkeur hoe zit het bij jullie? Zit klant beoordeling er gratis bij als je lid wordt voor een keurmerk?

Re: reviewspot, iemand ervaring?

13
@Zyra
Om allereerst antwoord te geven op je vraag. We hebben standaard een klantbeoordelingsysteem. Deze zit er standaard bij het keurmerk. Wil je pro-actief uitnodigen dan betaal je €5,- meer per maand. Dit Pro-Actief uitnodigen namens de service zorgt namelijk voor meer conversie en dan keuren we alle ervaringen ook redactioneel. Dit doen andere services (deels) ook.

Ik wil dan ook dit topic niet kapen om reclame te maken, maar uit ervaring weet ik hoeveel werk er gaat zitten en welke kosten er bij komen kijken.

- Zo hebben we een gateway waarbij we de e-mails versturen met een minder grote kans dat deze in de SPAM komen. Daar betalen we per e-mail voor.
- Dan laat de gebruiker zijn ervaring achter, vaak staan deze vol spelfouten. Deze laten we er grotendeels in, zodat mensen ook zien dat de ervaringen echt zijn (teveel netjes maken zorgt ervoor dat de echtheid in twijfel getrokken wordt), maar soms zijn de ervaringen echt zo erg voor spelfouten en hoofdletters dat we deze redactioneel aanpassen. Natuurlijk zitten we daar niet aan de inhoud. Alle (PLUS) ervaringen lezen we echter voor plaatsing.
- Vervolgens heb je onterechte ervaringen en ervaringen van concurrenten. Die moet je controleren door contact op te nemen met beide kanten, hier gaat snel een half uur tijd in zitten bij elke melding, kortom weer veel werk.
- Je wilt ook de meeste systemen ondersteunen. Daarvoor moet je modules ontwikkelen. Deze moet je ook onderhouden met updates en ondersteuning bij problemen tijdens installatie.
- Dan zit je nog met het feit dat je voor sommige toelatingen je database moet penetration testen. Dit om de e-mails van klanten veilig te houden. Dan ben je al snel duizenden tot 10.000 euro verder.

Kortom, de prijzen van concurrenten lijken hoog. Echter leert de ervaring dat dit nodig is om de service op een bepaald niveau te laten draaien.

Maar weinig services hebben namelijk gratis lidmaatschap volgehouden. Zo zijn er al diverse gratis review sites gestart en gestopt. Wil zeker niet zeggen dat dit Reviewspot ook gebeurt. Er komt echter meer kijken bij een dergelijke website dan een stukje software. Er zit erg veel dagelijks mensenwerk achter en diverse technische kosten...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: reviewspot, iemand ervaring?

14
Ja maar jammer dat je op de rest niet in gaat. Tuurlijk zit er mensenwerk in, maar sommige bedrijven vragen giga veel geld. En jullie doen het via Kiyoh en als nog zelf nachecken? Waarom dan een partnerschap aangaan? Alleen maar vanwege de naam?

Als Kiyoh de oude prijzen had behouden en mijn doelgroep meer had gereviewd ook al had ik de plugin en werd er zeer actief om gevraagd, dan had ik het nog wel gehouden, maar nu? Nee. En natuurlijk je kunt ook veel binnen halen door winacties erop te houden. Zijn ze dan betrouwbaar? Nee.

Re: reviewspot, iemand ervaring?

15
@Zyra - Wij werken NIET meer samen met KiyOh. We hebben een compleet eigen ervaringen systeem. Enkel voor oude leden importeren we ook de ervaringen uit KiyOh. De basis van ons systeem is echter geheel zelfstandig... Ook vragen we onze eigen leden om hun ervaring via KiyOh, de enige reden daarvoor is dat we niet zelf onze eigen ervaringen willen controleren, dat zou niet eerlijk zijn.

En natuurlijk zijn sommige partijen duur (althans gevoelsmatig). Echter wanneer je een webbouwer inhuurt vraagt deze ook 60+ euro per uur. De 39 euro (of vaak nog meer) die andere partijen rekenen is naar mijn idee dus zelfs nog scherp als je ziet wat er allemaal bij komt kijken. Alleen met een grote massa kunnen partijen dit efficiënt aanbieden. Anders was het nog veel duurder geweest.

We dwalen echter af. Ik ben echter van mening dat ik me liever aansluit met een partij met een inkomstenmodel, omdat deze eerder continuïteit kan bieden. Natuurlijk hoef je daarvoor niet voor de hoofdprijs te kiezen. Ga je toch voor gratis, dan is reviewspot een goede partij.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: reviewspot, iemand ervaring?

16
Beste lezers,

Met veel interesse hebben wij deze discussie gelezen. Hieronder een kleine uitleg:

Reviewspot.nl is 100% gratis en blijft ook gratis in de toekomst!

Uiteraard werken wij veel aan Reviewspot. Wij hebben er veel plezier in en waarderen alle positieve feedback op alle fora :D . Wellicht ben ik de "aardige beheerder" wel ;-).

Net zoals vele andere partijen en services zoals bijvoorbeeld dit forum en....

Google, Facebook, Wordpress, Hotmail, Magento etc. etc. zijn er natuurlijk vele andere verdienmodellen te bedenken dan enkel simpele lidmaatschappen voor aangesloten leden. Ik denk dat een ieder kan beamen dat bovenstaande diensten redelijk succesvol te noemen zijn.

Reviewspot is kort geleden in een nieuwe jas gestoken... en binnenkort worden weer nieuwe applicaties/ functies zoals bijvoorbeeld de Reviespot review widget vrijgegeven. Uiteraard weer volledig gratis te gebruiken voor de bij Reviewspot aangesloten webshops/ sites.

Een antwoord op veel gestelde vragen vindt u hier: FAQ Reviewspot

Heeft u nog meer vragen? Stel ze gerust via ons contactformulier, dan blijven de lijntjes kort.

Vriendelijke groet,

Maarten
Team Reviewspot

Re: reviewspot, iemand ervaring?

17
libertes schreef:@Zyra - Wij werken NIET meer samen met KiyOh. We hebben een compleet eigen ervaringen systeem. Enkel voor oude leden importeren we ook de ervaringen uit KiyOh. De basis van ons systeem is echter geheel zelfstandig... Ook vragen we onze eigen leden om hun ervaring via KiyOh, de enige reden daarvoor is dat we niet zelf onze eigen ervaringen willen controleren, dat zou niet eerlijk zijn.

En natuurlijk zijn sommige partijen duur (althans gevoelsmatig). Echter wanneer je een webbouwer inhuurt vraagt deze ook 60+ euro per uur. De 39 euro (of vaak nog meer) die andere partijen rekenen is naar mijn idee dus zelfs nog scherp als je ziet wat er allemaal bij komt kijken. Alleen met een grote massa kunnen partijen dit efficiënt aanbieden. Anders was het nog veel duurder geweest.

We dwalen echter af. Ik ben echter van mening dat ik me liever aansluit met een partij met een inkomstenmodel, omdat deze eerder continuïteit kan bieden. Natuurlijk hoef je daarvoor niet voor de hoofdprijs te kiezen. Ga je toch voor gratis, dan is reviewspot een goede partij.
Beste,

Bedankt voor uw positieve commentaar. Wij beschikken gelukkig over een inkomstenmodel. Echter bestaat dat niet uit aangesloten webshops lidmaatschapsgeld te laten betalen. Wij bestaan inmiddels al vele jaren en groeien enorm!

Abonnementskosten passen niet binnen onze visie. Wij willen juist een gratis en onafhankelijke partij zijn. Indien webshops een review website betalen voor een vermelding gaat ons inziens de onpartijdigheid van een review site verloren.

Vriendelijke groet,

Maarten
Team Reviewspot

Re: reviewspot, iemand ervaring?

18
@Reviewspot
Zoals je weet vind ik dat jullie een leuke service bieden. Echter gaat daar echter natuurlijk wel wat redactie verloren. Zo is het ondoenlijk om elke geplaatste ervaring te keuren bij een gratis lidmaatschap. De inkomsten van advertenties wegen gewoon niet op tegen dat werk. Gratis aanbieden is dus mogelijk, maar er zit wel degelijk een verschil in de diensten. Ik draag Reviewspot echter een warm hart toe als alternatief, ik hoop dat jullie het lang blijven volhouden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m