Beginvoorraad; veel of weinig producten?

1
Hallo allemaal :D

Ik wil graag een webshop beginnen en bezit over de technische expertise en know-how om dit voor elkaar te krijgen. Op het gebied van handelscontacten, voorraad en verzending ben ik echter wat minder ervaren. Mijn vraag is dan ook als volgt:

Als je begint met een strak budget, moet je dan van veel producten een kleine voorraad opbouwen of juist van weinig producten een grote voorraad? Je zult altijd producten hebben die minder goed lopen en in dat opzicht is er voor beide manieren van inkoop iets te zeggen...

Wie heeft ervaringen en/of tips?

2
Dit ligt natuurlijk heel erg aan het soort producten wat je gaat verkopen en je verwachte afzet.
Zeker als je budget laag is zou ik voorzichtig beginnen. Als je producten verkoopt waar verschillende maten/kleuren/uitvoering etc van beschikbaar zijn, zal je natuurlijk wel alles op voorraad moeten hebben.

Je zal altijd zien dat sommige producten niet lopen. Dit is het bedrijfsrisico. Dit zal je moeten compenseren met je andere producten.
Merkkleding tot 70% goedkoper dan in de normale winkel --> www.kledingmerkenoutlet.nl

3
Ik zou met veel verschillende producten beginnen en een kleine voorraad aanhouden. Zo ontdek je snel wat de hardlopers zijn en blijft er een minder grote voorraad 'winkeldochters' achter.

Daarnaast willen klanten graag wat te kiezen hebben. :)
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

Re: Beginvoorraad; veel of weinig producten?

4
Belangrijk daarbij zijn ook de leveringsvoorwaarden en condities.

Wanneer voorraad gemakkelijk, snel en tegen relatief lage transportkosten is aan te vullen zal de 'must' om direct een grote voorraad aan te leggen afnemen.

Dit is een kwestie van aftasten en afstemmen. Je zal vrij snel merken welke producten harder lopen en welke minder hard of nagenoeg niet. Het is daarom ook belangrijk om je assortiment te blijven afstemmen op je doelgroep en daar nodig zelfs afscheid te nemen van een product wat blijkbaar niet in je voordeel werkt.

Het uitbalanceren van je assortiment blijft een lastige en fulltime bezigheid :)
http://www.100europartijen.nl voor álle partijen! Weten waar u aan toe bent; een prettig gevoel. De waarde van het product bepaalt het aantal!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.