Zyra schreef:eRene schreef:Ik ben Rene. Ik heb zelf geen webwinkel, maar wel met webwinkels te maken. Wat ik doe, is het adviseren van webshops op het gebied van verpakken en verzenden. Verpakken is een vak en de kosten van retourzendingen zijn een veelvoud van de kosten van de oorspronkelijke order. Om nog maar niet te spreken van de indirecte kosten als reputatieschade. Het is niet nodig met wat kennis van uw producteigenschappen en inzicht in de belastingen van het transport.
Ja en nu? Bedoel, welkom maar ik mis gewoon een stuk in je verhaal. Retourzendingen? Repuatieschade? Heb je klanten gehad die er een potje van maakte of zo.
Inpakken een vak apart? Dan heb ik dat talent al in mij zitten. Sorry, klinkt misschien arrogant, maar ik vraag mij af wat er zo moeilijk aan is.
De laatste zin is zo krom dat ik er niets uit kan halen. Alsof het een vertaling is van een andere taal.
Hallo Zyra,
Ter verduidelijking. Ik bedoelde met mijn kromme zin het volgende: door enige kennis van de eigenschappen van je producten waar die betrekking hebben op veilig verpakken en inzicht in transportbelastingen ben je al een eind op weg op schade aan je zendingen te voorkomen.
Directe kosten zitten o.a. in het herleveren en de (administratieve) verwerking van het terug te nemen product etc. De indirecte kosten kun je zien als een deuk in de goede naam van de webwinkel (reputatieschade). Dat kan aardig uit de hand lopen als je klant dat via social media in de ronde toetert.
Omdat verpakken vaak meer is dan 'een papiertje erom en wegwezen'; denk bijvoorbeeld aan milieubelasting of de verpakking als reclamedrager, kan het handig zijn advies te vragen.
Dat goed verpakken niet zo simpel is, mag blijken uit uit een schadepost van 24 miljoen voor Nederlandse webshops in 2010, voornamelijk te wijten aan een inadequate verpakking.