Beste,
Hoe gaan jullie om met uitverkochte artikelen in jullie webwinkel indien jullie deze NIET meer op voorraad nemen?
- Laten jullie deze staan
- Verwijderen jullie deze; heeft dit gevolgen in de backend van je winkel/frontend?
- Anders?
Ik verkoop veel unieke producten en wil graag de geschiedenis bewaren, maar helaas zijn de producten ook nog vindbaar op Google. Dat laatste vind ik een probleem want het is vervelend om te zien dat er bezoekers binnenkomen op 'uitverkochte' artikelen en vervolgens weer weg gaan.
Ik hoor graag jullie oplossingen/ervaringen.
Alvast bedankt.
Re: Hoe gaan jullie om met uitverkochte artikelen
2Dit is hoe ik het doe:
- Stel in dat het product niet meer zichtbaar is in de zoekresultaten (op de website)
- Verwijder het uit elke categorie op de website
- Stel het in als niet meer leverbaar
De bezoeker kan via Google dan nog wel op de pagina komen, maar krijgt de melding dat het product niet meer leverbaar is en er worden 4 alternatieven op de pagina getoond waar de bezoeker naar wordt verwezen.
- Stel in dat het product niet meer zichtbaar is in de zoekresultaten (op de website)
- Verwijder het uit elke categorie op de website
- Stel het in als niet meer leverbaar
De bezoeker kan via Google dan nog wel op de pagina komen, maar krijgt de melding dat het product niet meer leverbaar is en er worden 4 alternatieven op de pagina getoond waar de bezoeker naar wordt verwezen.
3Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar! Ik heb nu ook producten die zijn uitverkocht en eerst ook niet meer aangevuld worden (simpelweg omdat het een winter/zomer kledingstuk is en dus niet meer geproduceerd wordt, of tijdelijk gewoon niet bij de leverancier op voorraad is).
4@dborneman; welke webwinkelpakket gebruik je? Helaas heb ik die optie niet. Je laatste met het laten zien van 4 andere artikelen is interessant.
Je verwijderd het artikel dus niet uit de database van de webwinkel.
Je verwijderd het artikel dus niet uit de database van de webwinkel.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!