Dropshipping?

1
Weet iemand een beetje hoe dropshipping werkt.

Wat ik begrijp hiervan is dat de leverancier verpakt en verzend maar wie schrijft dan de faktuur wordt die apart verstuurd door shopeigenaar of doet de leverancier dit ook.

En hoe gaan de betalingen van consument naar shopeigenaar of naar leverancier en hoe faktureert de leverancier dan de shop?

alvast bedankt.

gr,

dree

2
Bij dropshipping zijn er drie partijen.

De dropshipper, de tussenhandelaar en de klant.

De klant besteld bij de tussenhandelaar een artikel en betaald deze aan de tussenhandelaar, de tussenhandelaar besteld op zijn/haar beurt bij de dropshipper en betaalt deze aan de dropshipper, de dropshipper verstuurt de goederen direct aan de klant.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
eentje schreef:Bij dropshipping zijn er drie partijen.

De dropshipper, de tussenhandelaar en de klant.

De klant besteld bij de tussenhandelaar een artikel en betaald deze aan de tussenhandelaar, de tussenhandelaar besteld op zijn/haar beurt bij de dropshipper en betaalt deze aan de dropshipper, de dropshipper verstuurt de goederen direct aan de klant.
Ok, maar verstuurd de tussnehandelaar dan apart een faktuur want normaal zit er een faktuur bij de bestelling lijkt me.
ALs dit zo is dan moet er dus 2 x iets verstuurd worden : De bestelling en de faktuur en dan moet je dus zorgen dat de faktuur niet eerder aankomt dan de bestelling
Of maakt de dropshipper de faktuur? En zo ja wie welke bedrijfsnaam staat er dan op

4
De dropshipper stuurt geen factuur mee, hooguit een pakbon.

Een factuur kan uit belastingtechnische redenen niet.

De klant betaalt aan de tussenhandelaar dus daar word de BTW eventueel geheven.

Maar een factuur kan je als tussenhandelaar natuurlijk ook electronisch versturen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Hartelijk bedankt voor je antwoorden
Helemaal begrijpelijk tot zover.

Volgende vraag :lol:

Hoe gaat het dam met ruilen terugsturen enz.Volgens mij wordt dat een beetje omslachtig om dat de klant het naar de tussenhandel moet sturen en die stuurt het weer naar de dropshipper.

6
Hoi Dree,

wij zijn dropshipper en hebben duidelijke afspraken gemaakt met "onze" klanten.

We hebben een alternatief retour adres welke niet te koppelen is aan ons eigen adres. Hierdoor weet de klant van de tussenhandelaar niet dat er met een dropshipper gewerkt wordt. En belangrijker nog, waar het product uiteindelijk vandaan komt.

Wij hebben voor onze klanten een handleiding gemaakt, deze kan ik je wel toesturen als je hierin eens wilt kijken. Natuurlijk is deze wel gericht op onze werkwijze, welke misschien verschilt van andere dropshippers. Maar in grote lijnen zullen deze gelijk zijn.
~ Yvo

7
Hallo Ugo,

Als ik bij jullie aan dropshipping wil doen, waar moet ik dan aan voldoen? :?: :?: :?:

8
reneol schreef:Hallo Ugo,

Als ik bij jullie aan dropshipping wil doen, waar moet ik dan aan voldoen? :?: :?: :?:
Zij zijn zelf dropshippers. Als je dropshipper wilt worden moet je zelf op zoek gaan naar leveranciers waarmee je samenwerkingsverbanden kan aangaan.

Lees ook dit topic eens aandachtig door:
Webwinkel starten of Dropshipper worden (en hoe het werkt)
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.

Re: Dropshipping?

10
Jasperius... ik ben blij dat het voor jou goed werkt...

Helaas leert een kleine zoekopdracht op 'pixmania pro dropshipping' dat er een heleboel niet helemaal goed gaat (en nu druk ik me eufemistisch uit).
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Dropshipping?

11
Ik heb heeeel lang geleden me eens gestort op de mogelijkheden van dropshipping in NL. Mede doordat ik toen veel er over las maar dan in de US markt. Ik kwam toen ook bij Pixmania uit. En ik dacht toen ook eerst van "wow.. fantastisch!". Tot ik alles es goed ging doornemen. (is trouwens één van die "nare dingen" als je met dit soort zaken bezig gaat houden: je moet nu echt van alles en iedereen alle voorwaarden goed doornemen. Iets wat je als consument of casual internetter vrijwel nooit doet.- je klikt gewoon op ACCEPT en klaar. Maar dat terzijde.)

Maar het is mij echt een raadsel dat mensen daar serieus leuk mee kunnen verdienen. Die marges zijn schrikbarend laag. Wat op zich wel logisch is want de marges in die handel zijn al laag voor de directe verkopers zelf. Maar als dropshipper heb je namelijk wel met alle klacht en garantie afhandelingen te maken. En ik kan er volkomen naast zitten ( het is echt al weer zeker 2 jaar geleden volgens mij dat ik het allemaal dorogenomen heb) maar volgens mij zaten er nogal wat haken en ogen aan. Ook wat betreft retouren en breuk en dat soort dingen. Naar mijn mening werd er veel te veel afgeschoven op de dropshipper cq verkoper en deed Pixmania alleen maar de logistiek.

Nogmaals, het klink al snel ideaal als systeem. Maar als je marges bijna niks zijn, moet je wel heeeeel veel of heeel dure dingen verkopen (en nog veel dure dingen ook) om uit de kosten te komen. Laat staan wat over te houden.

Mocht ik het volkomen mis hebben met bovenstaande dan bij deze mijn excuses. :) Ik hoor graag als er een boel dingen zijn veranderd naar het positieve toe. Misschien dat ik er dan ook weer es naar ga kijken. ;)

Re: Dropshipping?

13
Wat ik zelf veel doe bij leveranciers is een test artikel bestellen via de dropship methode, dus laten afleveren bij een bekende en de factuur naar mezelf laten sturen. Als dit helemaal naar wens verloopt doe ik het in het vervolg voor m'n klanten ook zo. Dit scheelt mij verzendkosten, tijd en het op voorraad hebben van spullen.
http://www.mx-5parts.nl