Enkele vragen over inkopen en betalings opties.

1
Beste mensen,

Ik heb net mijn eigen webwinkel opgezet en die is gereed om te verkopen zodra ik de producten heb uitgekozen en de betalings opties heb toegevoegd.

Nu heb ik nog enekele vragen met betrekking tot inkopen en betalings opties.

Ik ga gebruik maken van een dropshipper, maar deze rekent ook al btw.
zo kost bijvoorbeeld een parfum €58,13 inclusief btw.
Daar komt 5 euro verzendkosten bij en 21 % btw : € 76,40
Reken daar ook nog eens btw over voor mijn webshop en je krijgt: €92 en dan praten we nog niet eens over winst marge.
Mij lijkt dat allemaal een beetje krom. ondertussen ben je dus 34 euro verder en dan heb je nog geen eens winst gemaakt. Kan iemand mij hier verduidelijking over geven?

Verder vraag ik mij af wat de goedkoopste iDeal mogelijkheid is voor mijn webshop.
Ik heb moneybookers aangevraagd maar dan moet ik nog een heel gecompliceerd applicatie form invoeren met gegevens die in het engels staan vermeld.

Bedankt voor de hulp.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Enkele vragen over inkopen en betalings opties.

6
henk-k schreef:Huh? € 58,- incl BTW plus 5 euro is 76?

Je dubbele BTW berekening klopt ook niet, ik denk dat een basis cursus boekhouden wel een goed idee is.
Excuses, de 58 euro is exclusief btw. Dus mijn berekening klopt wel.

Simpelweg een typ foutje.

Maar om terug te komen op mijn vraag ben ik nog niet veel wijzer geworden.

Heeft iemand hier meer verstand van

Re: Enkele vragen over inkopen en betalings opties.

7
actieparfumerie schreef:
henk-k schreef:Huh? € 58,- incl BTW plus 5 euro is 76?

Je dubbele BTW berekening klopt ook niet, ik denk dat een basis cursus boekhouden wel een goed idee is.
Excuses, de 58 euro is exclusief btw. Dus mijn berekening klopt wel.

Simpelweg een typ foutje.

Maar om terug te komen op mijn vraag ben ik nog niet veel wijzer geworden.

Heeft iemand hier meer verstand van
Nee, je berekening klopt niet. Je inkoopprijs is € 58,13 excl. BTW, € 63,18 excl. BTW en incl. verzendkosten, oftewel € 76,45 incl. BTW. Als je in je webshop verkoopt voor € 92,- incl BTW (€ 76,03 excl. BTW), maak je dus € 12,85 excl. BTW bruto winst.

Re: Enkele vragen over inkopen en betalings opties.

9
Moneybookers is een erg ingewikkeld systeem. Heb het zelf in mijn beginperiode ook gehad, maar ben snel overgestapt naar een Nederlands bedrijf.

Moneybookers heeft naar mijn weten geen Nederlandse klantenservice. Als je vragen hebt kun je slecht terecht.

Mijn advies: Kies een Nederlands bedrijf, bijvoorbeeld Sisow, Buckaroo, Rabobank, enz.
Genoeg informatie hierover vind je op het forum met de zoekfunctie.