[MEGAbedOnline.nl] (web)winkel in bed-textiel?

1
Ondertussen al heel wat topics hier gelezen en al heel veel geleerd. Nu heb ik daarom zelf maar eens een topic aangemaakt.

Ik ben eigenaar van drie fysieke winkels op het gebied van slapen. Wat we verkopen zijn Matrassen, Boxsprings en Bed-textiel. Ondertussen bestaan we al weer 22 jaar en sinds 2011 ben ik begonnen met een webshop. Nu zijn de fysieke winkels voor mij het belangrijkste wat betreft de verkopen en is de webshop voor "erbij".

Het mooie vind ik van de webshop is dat er veel klanten binnen komen in de winkel en simpel zeggen "Ik heb dit dekbed gezien in de webshop en deze wil ik graag hebben". Een soort digitale etalage dus.

Nu wil ik wat meer verkopen gaan genereren via de webshop, momenteel heb ik een conversieratio van ongeveer 1%. Adverteren doen we eigenlijk nog niet voor de webshop. Wel heb ik eens Adwords geprobeerd maar dit liep nogal in de papieren en de winst ging op aan google. Ik geef graag geld uit als het ook wat oplevert, niet om een ander aan het werk te houden.

Graag zou ik jullie visie over onze webshop eens horen aangezien je op een gegeven moment zelf een soort tunnelvisie krijgt.

URL: www.MEGAbedonline.nl

Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Re: [MEGAbedOnline.nl] (web)winkel in bed-textiel?

2
Beste Stealth0113,

De site ziet er netjes en compleet uit. Ik vond zelf de vele sliders op de homepage enigszins onrustig. Tevens zit in de grote slider dezelfde afbeelding en mededeling die al rechts op de pagina staat (gratis verzending vanaf € 50,00). Door al deze grote afbeeldingen en sliders staan de producten redelijk onderaan de pagina. En deze foto's zijn ook nog eens vrij klein en donker. Ik zou bovenaan de pagina enkele aansprekende producten plaatsen met mooie lichte afbeeldingen. Verder vind ik de USP's aan de rechterkant nogal algemeen (snelle levering, veilig betalen, grote voorraad en lage prijzen). Dit zijn eigenlijk zaken die je van iedere webshop mag verwachten. Kun je dit niet wat meer specificeren? Bijvoorbeeld 'Vandaag besteld, morgen in huis'. Tot slot valt het me op dat de productafbeeldingen nogal variëren qua stijl en kwaliteit. Een aantal zijn duidelijk zelfgemaakt en sommige zijn afkomstig van internet. Kun je van je leveranciers geen goede afbeeldingen krijgen?
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Re: [MEGAbedOnline.nl] (web)winkel in bed-textiel?

3
Shoppagina.nl schreef: De site ziet er netjes en compleet uit.
Dankjewel!
Shoppagina.nl schreef: Ik vond zelf de vele sliders op de homepage enigszins onrustig. Tevens zit in de grote slider dezelfde afbeelding en mededeling die al rechts op de pagina staat (gratis verzending vanaf € 50,00). Door al deze grote afbeeldingen en sliders staan de producten redelijk onderaan de pagina. En deze foto's zijn ook nog eens vrij klein en donker. Ik zou bovenaan de pagina enkele aansprekende producten plaatsen met mooie lichte afbeeldingen.
De gratis verzendkosten slider is inmiddels verwijderd. De slider van de nieuwste producten heb ik aangepast naar een vaste layout waar de 9 nieuwste producten worden getoond. Zo staat er grotere foto's met wat meer sfeer op de frontpage.
Nog even kijken of ik de grote slider bovenaan minder hoog kan maken zodat de producten meer naar boven komen en anders verwijderen...
Shoppagina.nl schreef:Verder vind ik de USP's aan de rechterkant nogal algemeen (snelle levering, veilig betalen, grote voorraad en lage prijzen). Dit zijn eigenlijk zaken die je van iedere webshop mag verwachten. Kun je dit niet wat meer specificeren? Bijvoorbeeld 'Vandaag besteld, morgen in huis'.
Daar zullen we is over gaan brainstormen hoe we deze meer uniek kunnen maken.
Shoppagina.nl schreef: Een aantal zijn duidelijk zelfgemaakt en sommige zijn afkomstig van internet. Kun je van je leveranciers geen goede afbeeldingen krijgen?
Als we afbeeldingen kunnen krijgen van leveranciers gebruiken we die zeker, echter zijn er leveranciers die simpelweg geen foto's laten maken. Dan zijn we helaas genoodzaakt om zelf een fototje te schieten.

Nogmaals hartelijk dank voor je feedback!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.