![Afbeelding](https://pbs.twimg.com/media/Bi3me0oIgAAg6h4.jpg:large)
Heb al een poosje nagedacht over mijn reactie hierop.
Meest is het stukje blijven hangen dat het jammer is dat de bestaande en beproefde ondernemingen eigenlijk alleen maar last hebben van die webwinkeliers.
Wat valt jou op bij zo'n artikel?
Als beproefde ondernemingen echt last hebben van dat gehobby, zijn ze kennelijk niet fool-proef.Jan Speelgoedboer schreef:[…] dat de bestaande en beproefde ondernemingen eigenlijk alleen maar last hebben van die webwinkeliers.
Dat is ook maar hoe je er naar kijkt. De hobbymatige webwinkels verliezen niet. Ze zijn (tijdelijk) lekker bezig met hun hobby en daar hoort de website dan bij. Dat ze niet (genoeg) verdienen is helemaal niet erg, een hobby mag tenslotte geld kosten. En als ze over een paar jaar stoppen is dat niet een verliezer. Maar gewoon iemand die stopt met zijn hobby of het anders gaat doen.Meer verliezers dan winnaars
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Dat doen alle ondernemers. Grote verhalen, en ondertussen een bijbaantje hebben. Niet erg trouwens, maar ga dan niet van de daken schreeuwen dat je zo'n fantastische onderneming hebt.Mark73 schreef:Wat mij opvalt?
Dat eenderde van de webshopeigenaren geen spiegel voor zich durft te plaatsen en zeggen hoe het werkelijk financiëel loopt.
Wat dacht je van werknemers onderling? Die liegen ook vaak in hun eigen portemonnee.henk-k schreef:Dat doen alle ondernemers. Grote verhalen, en ondertussen een bijbaantje hebben. Niet erg trouwens, maar ga dan niet van de daken schreeuwen dat je zo'n fantastische onderneming hebt.Mark73 schreef:Wat mij opvalt?
Dat eenderde van de webshopeigenaren geen spiegel voor zich durft te plaatsen en zeggen hoe het werkelijk financiëel loopt.
Maar ben jij gevraagd om het in te vullen dat van Shopping2020? Geef het niet aan alsof het dan een feit is. Het is een interessant gegeven, maar dat is het dan ook wel.Jan Speelgoedboer schreef:Goed punt van Henk.
Bestaande veronderstellingen zijn al behoorlijk op de op aan het gaan. Onderbouwing in onderstaande video welke Ward twitterde.
http://www.bloomberg.com/video/the-nake ... j~gnA.html
Dat er nogal veel schreeuwers tussen zitten blijkt ook volgens de cijfers van Shopping2020. Eigenlijk eens een overzichtje opzoeken van hoeveel % per branche er nu daadwerkelijk geheel via het web verloopt.
Whahahahaha lol!RicardoV schreef:Straks is Tinder nog een kanaal..
Dat laatste waarschijnlijk, want alleen al China kent bijvoorbeeld meer dan 100 social media-netwerken.Jan Speelgoedboer schreef:Maar hier gaat het wel om; kun je nog spreken en denken in deze ‘zuilen’? Of wordt je dan iedere keer verrast door weer een nieuw platform?
Zonder verder informatie is het natuurlijk lastig oordelen, maar bij dit soort mensen is het vaak een gebrek aan focus. Ik denk dat je je echt moet richten op één ding, als je dat succesvol hebt kun je meer gaan doen. Je kunt je nooit volledig richten op je webwinkel als je daarnaast ook nog een stenen winkel en markten moet doen. Als je 3 dingen half (of eigenlijk voor 1/3) doet wordt het meestal niks.Droomjuweeltjes schreef:Ik sprak vorig weekend een collega. Ze heeft sinds een aantal jaar een webwinkel, sinds een jaar een stenen winkel en staat elk weekend op de beurs. Ze draait meer dan 80 uur per week, maar heeft er nog nooit een cent voor zichzelf uit kunnen halen.
Wij zitten in de kralenbranche.
Ik moet zeggen dat ik daar wel een beetje van geschrokken ben. Je verwacht dat iemand die het groot aanpakt, er verhoudingsgewijs ook veel meer aan overhoudt. Zelf heb ik het allemaal op een lager pitje staan maar toch haal ik er een leuk bedrag uit elke maand.
Als ze tegelijkertijd ook niet heeft kunnen investeren is het een tegenvaller, maar als ze een grote voorraad heeft staan die is betaald, een dure inventaris heeft die is betaald, en bijvoorbeeld een bestelbus zonder lease heeft gekocht, is het alweer anders. Dit zijn maar enkele voorbeelden, maar jezelf wel of niet uitbetalen staat lang niet altijd gelijk aan wel of geen winst maken, zeker niet als je nog maar net bent begonnen.Droomjuweeltjes schreef:Ik sprak vorig weekend een collega. Ze heeft sinds een aantal jaar een webwinkel, sinds een jaar een stenen winkel en staat elk weekend op de beurs. Ze draait meer dan 80 uur per week, maar heeft er nog nooit een cent voor zichzelf uit kunnen halen.
Ik begrijp je punt. Maar dan nog: als je er na vier jaar nog geen cent uit haalt, kan je je afvragen wanneer je dan van plan bent te gaan cashen.Als ze tegelijkertijd ook niet heeft kunnen investeren is het een tegenvaller, maar als ze een grote voorraad heeft staan die is betaald, een dure inventaris heeft die is betaald, en bijvoorbeeld een bestelbus zonder lease heeft gekocht, is het alweer anders. Dit zijn maar enkele voorbeelden, maar jezelf wel of niet uitbetalen staat lang niet altijd gelijk aan wel of geen winst maken, zeker niet als je nog maar net bent begonnen.
¯\_(ツ)_/¯Grijze schreef:Als ik het stukje lees lijk het of ik Opa Bert "hoor"
Al sinds de start, in 2008, heb ik een plan B om ook een bakstenen winkel te openen. Dat plan ligt echter in de ijskast en blijft daar voorlopig liggen, om verschillende redenen.Jan Speelgoedboer schreef:Terug naar de discussie dan; hoe overleeft jou toko naar het jaar 2020?
Inderdaad, het is toch te belachelijk voor woorden! En dan ook nog eens flink incasseren voor parkeerkosten voor bezoekers van deze winkelcentrums, waardoor die ook afhaken. Denk dat gemeenten/makelaars/overheid of whatever wie ook maar over huurprijzen gaat dit eerst maar eens moet aankaarten ipv meteen de schuld in de schoenen van de webwinkeliers te schuiven. Ik denk dat, als het huren van panden op mooie locaties aantrekkelijk wordt, er juist ook wel webwinkeliers voor te porren zijn om fysieke winkels te openen!Droomjuweeltjes schreef:Waarom vallen er zoveel stenen winkels om? Nou ik weet het wel.
Zie een leuk pandje hier vlak bij, dat net te huur staat. Buurtwinkelcentrumpje. Slechts 35 m2 groot, € 695 huur. En als je denkt dat je daarmee klaar bent, mag je maandelijks nog € 140 aftikken voor de verplichte winkeliersbijdrage. De schoenmaker die er zat, kon het niet meer bolwerken.
Inderdaad, altijd maar klagen over "de schuld van ..." en vul dan maar wat in, is nooit goed voor je bedrijf. Het ligt dan altijd aan een ander: de schuld van de crisis, de schuld van de banken, de schuld van internet, de schuld van de grote jongens zoals Zalando en bol·com.Hilda schreef:Denk dat gemeenten/makelaars/overheid of whatever wie ook maar over huurprijzen gaat dit eerst maar eens moet aankaarten ipv meteen de schuld in de schoenen van de webwinkeliers te schuiven.