Re: Webwinkelier bijt op een houtje

31
EDIT: griebels; Ward typt te snel, toch posten.

OpaB modus aan.
De gevestigde orde heeft vaak nog niet half door hoe snel het landschap van retail & consumentbeleving veranderd. De traditionele kanalen en consumenten vervagen. Er is geen grip meer zoals dat eerder was.

Deed je X; was Y het gevolg.

Nu niet meer.

Omzet en bestaansrecht moet je verdienen. Kun je niet meer afdwingen.


In mijn vakgebied als accountmanager moet ik ook niet meer aankomen met 30PPT's en een 100 woorden/minuut. M'n gesprekspartner weet vaak al meer van de wenselijke oplossing dan ik. Ik kan een opdracht verdienen door me te verdiepen in zijn businesscase; zijn pijn in de organisatie oplossen.
Verbindende factor zijn; bruggen bouwen. Da's mijn uitgangspunt.

@Droomjuweeltjes
Dit is bij gemeentes al zo en wordt de komende jaren alleen maar gekker. Gelukkig gaat het kennisdomein in een aantal gevallen al mee naar de uitvoerende organisatie's. Echter stuitert dat ook nog behoorlijk kan ik je uit ervaring verzekeren.


Zo.

@Ward; volgens mij is er inderdaad nog voldoende ruimte voor een retailadviseur met gezond boerenverstand :D
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Webwinkelier bijt op een houtje

32
Dan woon ik in een gemeente waarbij heel veel leegstaand direct opgevuld wordt met nieuwe winkels of outlets (die het er overigens goed doen. En het parkeren is op 1 parkeerplaats duurder geworden op een andere parkeerplaats een simpele 3 verdiepingen parkeerplaats is gekomen, omdat er gewoon te weinig was. En iedere zaterdag en zelfs zondag is het er druk! Een regelrechte gekkenhuis!

Ik mis nog één winkel en dat is een Lush, verder mag ik niet klagen en wordt er slim over nagedacht. Bedoel met een Bershka, Primark, Zara, Zaza en New Yorker zit je al snel goed bij de jongeren.

Het is dus erg jammer dat er gemeentes zijn die er totaal niet bij nadenken en het maar laten en de hoofdprijs vragen.

Re: Webwinkelier bijt op een houtje

33
Droomjuweeltjes schreef:Rudy schreef:
Als ze tegelijkertijd ook niet heeft kunnen investeren is het een tegenvaller, maar als ze een grote voorraad heeft staan die is betaald, een dure inventaris heeft die is betaald, en bijvoorbeeld een bestelbus zonder lease heeft gekocht, is het alweer anders. Dit zijn maar enkele voorbeelden, maar jezelf wel of niet uitbetalen staat lang niet altijd gelijk aan wel of geen winst maken, zeker niet als je nog maar net bent begonnen.
Ik begrijp je punt. Maar dan nog: als je er na vier jaar nog geen cent uit haalt, kan je je afvragen wanneer je dan van plan bent te gaan cashen.
Het heeft Amazon jaren gekost om een nettowinst te kunnen schrijven, omdat alles opnieuw werd geïnvesteerd in het bedrijf.
Jan Speelgoedboer schreef:In mijn vakgebied als accountmanager moet ik ook niet meer aankomen met 30PPT's en een 100 woorden/minuut. M'n gesprekspartner weet vaak al meer van de wenselijke oplossing dan ik. Ik kan een opdracht verdienen door me te verdiepen in zijn businesscase; zijn pijn in de organisatie oplossen.
Verbindende factor zijn; bruggen bouwen. Da's mijn uitgangspunt.
Ik ervaar hetzelfde. Als je tegenwoordig als sales/accountmanager je klant geen toegevoegde waarde biedt, heb je er niets te zoeken. Weten wie je klanten zijn, jezelf informeren over zijn vakgebied en met de juiste kennis een oplossing aanbieden, dat is tegenwoordig het recept om een goede samenwerking met je klanten aan te kunnen gaan.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Webwinkelier bijt op een houtje

34
QuincyRossieau schreef:
Het heeft Amazon jaren gekost om een nettowinst te kunnen schrijven, omdat alles opnieuw werd geïnvesteerd in het bedrijf.
Snap ik. Maar de werknemers zullen toch in die periode wel salaris hebben gehad.

Bij mij moeten de rekeningen betaald worden. Is het niet de bedoeling dat je met een webwinkel je boterham gaat verdienen? Of op zijn minst een extraatje naast het (gezins)inkomen? Dat je daar een opstartperiode voor nodig hebt, is begrijpelijk. Maar als die periode jaren gaat duren, je er zoveel tijd en geld insteekt en je er dan nog niets uit kunt halen, dan kun je er toch vraagtekens bij gaan zetten. Dan krijg je toch dat houtje bijten verhaal.
Henk-k had het over focus en ik denk dat hij gelijk heeft. Alle soorten inkopen, in elke kleur. Elk nieuwigheidje. Het is verleidelijk, maar het is geen garantie voor een stijgende omzet. Vaak blijf je met een hoop zitten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkelier bijt op een houtje

35
Wij zijn ongeveer 2 jaar geleden begonnen met ongeveer 500 euro eigen geld en kan me nog goed herinneren dat ik mijn vriendin uit bed haalde s 'avonds voor onze eerste bestelling, markplaats was onze eerste advertentie en reclame plaats. Op een slaapkamer een Ikea kast ook van marktplaats, en blij als je wat verkocht had en zo weer een bestelling kon gaan doen bij de groothandel, want je had het minimum order bedrag gespaart. Maar elke euro wat er verdiend was ging weer in de shop, nu 2 jaar later. voorraad van 15k, omzet van 4k omzet per maand. En gewoon kunnen bestellen als je wat nodig heb. Maar nog steeds investeren wij en komt er bijna geen euro uit, dit is een bewuste keuze die we gemaakt hebben, eerst goed vestigen en een assortiment die betaald is uit voorraad kunnen leveren, geen lange levertijden. Ik denk dat aan het eind van 2014 die niveau pas bereikt is en we pas geld uit de toko kunnen gaan halen, lees: een salaris.

Re: Webwinkelier bijt op een houtje

36
De conclusie van het artikel is erg raar en onjuist. Hoewel er veel kleine spelers zijn die inderdaad weinig verdienen is de totale omzet van e-commerce wel groot en stijgend. Bestaande ondernemers doen er dus goed aan om hier op in te spelen, de echte les moet echter zijn dat je e-commerce er niet zomaar even bij doet, maar dat je echt een beproefde meerwaarde online moet bieden. Geld verdienen doe je niet in de middenmoot, je moet excelleren. Geen zesjes cultuur, maar vol inzetten op e-commerce en er voor gaan. Niks mis met een hobby webwinkel, maar bedenk je wel, om een klein full-time inkomen te hebben heb je wel minimaal 10.000 omzet p/m nodig (natuurlijk afhankelijk van branche).

Overigens liggen de problemen van de offline ondernemers niet (alleen) aan online. De meeste verkopen vinden nog gewoon plaats in de winkelstraat, wel is oriëntatie veel makkelijker. Ondernemers die wijzen naar online en daarbij opmerken dat vroeger alles beter was hebben hun langste tijd gehad. Zie de kansen en speel in op de veranderingen. Doe je dat niet, dan mis je inderdaad de boot en blijf je achter op een onbewoond eiland.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m