(SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verwacht

1
Hallo allemaal,

Een kleine 3 a 4 weken geleden is mijn eerste webshop de lucht in gegaan en zelfs de eerste klant is al binnen! Destijds ben ik al goed geholpen door jullie, maar nu zit ik met een nieuw probleem. Na zelf een paar dagen te hebben gezocht, vraag ik het toch maar hier. Hopelijk kunnen jullie me nogmaals helpen :D

Toelichting:
Wij verkopen bouwmaterialen in een klein gebied. +/- 50 dorpen/steden. Het lijkt mij het beste voor elke stad / dorp een aparte landingspage te maken. Of zoiets als Bouwmaterialen regio Apeldoorn - Deventer. (dan heb ik toch beide plaats namen in de titel en hoef ik maar één pagina te maken. Ik hoef dus niet gevonden te worden door heel Nederland, maar alleen in de steden/dorpen waar ik lever.

Vraag
Nu heb ik 2 dingen geprobeerd:
- Homepage kopiëren, naam veranderen naar Bouwmaterialen regio Apeldoorn - Deventer
Dus precies dezelfde inhoud als de homepage, alleen dan de titel veranderen naar een van de regio's waar ik lever.
- Aparte landingspage maken met wat informatie over mijn site en de stad waar het over gaat.
Nieuwe inhoud, specifiek voor bijv. Deventer.

Ik ben begonnen met manier één, nu staan de pagina's op manier 2 ongeveer een week op internet.

Naar mijn inzien krijg ik op den duur problemen met het soort "spammen" wat ik doe op manier één. Vandaar dat ik deze pagina's heb verwijderd. Nu staan de pagina's die ik heb gemaakt dmv. manier 2 al een tijdje op internet. Het probleem dat ik nu zie is dat de pagina's die ik op manier 2 gemaakt heb helemaal niet of niet hoog in google voorkomen, terwijl de pagina's die ik met manier één heb gemaakt nog steeds erg hoog in google staan. (terwijl ik ze al verwijderd heb). Dan doe ik toch echt iets fout, maar wat?!

Wat is jullie advies? Nogmaals, ik hoef alleen bij de dorpen en steden waar ik lever hoog in de resultaten te komen.
Dit zijn er ongeveer 50.



N.B. Het liefst zou ik alles zelf doen aan mijn webshop, zodat ik dit in de toekomst ook kan, maar aangezien ik merk dat het heel erg lastig is zit ik er al over te twijfelen de SEO uit handen te geven. Ik geloof in mijn webshop en denk dat ik de afzet behoorlijk kan vergroten, wat het uiteindelijke doel is. De SEO aan een bedrijf toelaten kost alleen heel erg veel geld wat ik eigenlijk niet van plan was te investeren en daarbij leer ik hier ook niets van. Het zou heel erg fijn zijn als iemand mij persoonlijk (op skype of iets dergelijks) zou kunnen helpen met wat specifieke SEO dingen, zodat ik er van kan leren. Hier kan ik natuurlijk wat voor terug geven. Mocht je hier wat voor voelen zeg het aub!

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

2
Twee weken is vrij kort (te kort) om zoden aan de dijk te zetten. Als je binnen twee weken de boel ook nog verbouwt, wordt je voor Google een twijfelgeval waarbij de kat uit de boom wordt gekeken.

Vijftig versies van de homepage riekt inderdaad naar spam. Dat zal Google je misschien niet in dank afnemen, maar aan de andere kant liep het experiment gelukkig maar twee weken.

Ik zou kiezen voor een variant van de tweede oplossing. Maak een splitsing tussen algemene informatie die interessant is voor alle bezoekers en informatie die alleen van belang is voor een bepaalde regio. Zó zal een gebruiker het beter snappen en Googlebot ook.

"Alles over bouwmaterialen in Apeldoorn" is bijvoorbeeld onzin. Je hebt veel eerder "algemene informatie over bouwmaterialen" naast "bouwmaterialen thuisbezorgen in Apeldoorn".

Modelleer de informatieruimte naar de praktijk.
StoreCore.io

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

3
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik had maar 5 versies van de homepages online, dus het valt mee.

Is het mogelijk een link te plaatsen om jullie een paar voorbeelden van de pages te laten zien?

En hoe kan het dat de pagina's dmv manier één wel gelijk hoog in google komen, terwijl de andere niet eens te zien zijn? Als ik de hele link plaats in google vindt hij hem wel, maar als ik op de zoektermen zoek is er niets te zien. (en op manier 1 wel, zelfde zoekterm).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

6
zeromaster schreef:Dat is toch juist goed of zit ik nu helemaal verkeerd?
Ik dacht dat het onder het "Backlinken" valt. Niet dat ik hier reclame wil maken.
Het is inderdaad een backlink. Maar aan de andere kant worden zo ook twijfels over je webwinkel en andere minpunten via Google gevonden. En dat wil niet elke webwinkelier.
StoreCore.io

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

13
PaulG schreef:
Ik wist namelijk niet dat de titel niet in H1 stond
Echt niet? Het was nu namelijk een plaatje.
En het plaatje heet 282265_nl.png en de alt tekst is Photo
Dat is ook niet echt seo vriendelijk
Dit komt door BiedMeer, maar ik kan mijn code wel zelf aanpassen.
Iemand nog tips hoe ik goed gevonden wordt in alle 50 dorpen/steden waar ik lever?

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

14
Is het niet beter om je domein te maken als
domein/stad1
domein/stad2

Je domein blijft dan even sterk maar google snapt wel dat het om verschillende versies gaat..
Als je meerdere domeinnamen aanmaakt ga je dubbele content krijgen; en gaat het lastig zijn om alle versies hoog in google te krijgen.

Er was laatste een topic over .be domeinnaam en .nl domeinnaam; waarbij je google kan laten weten van elkaars bestaan. Hierdoor wordt het niet als dubbele content gezien maar snapt google dat dit voor een specifiek markt is. Dit is op landelijk niveau; maar werkt niet (op die manier) op stedelijk. In webmaster tools kun je wel regio kiezen. Durf even niet te zeggen of dit ook alleen landelijk is?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

15
Ik denk dat ik het even afwacht nu. Inmiddels heb ik meerdere landingspages gemaakt, dus hopelijk gaat het resultaat snel te zien zijn.

Wel heb ik nog wat andere vraagjes die jullie hopelijk kunnen beantwoorden;
- Ik heb me "ingeschreven" bij google places. De briefkaart heb ik al ontvangen en geverifieerd. Ook hebben ze me al eens gebeld over bepaalde informatie, alleen ben ik nog steeds niet te zien in Google places zelf. Hoelang duurt zoiets ongeveer?

- Is het nodig overal een andere metá description te gebruiken?

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

16
- Ik heb me "ingeschreven" bij google places. De briefkaart heb ik al ontvangen en geverifieerd. Ook hebben ze me al eens gebeld over bepaalde informatie, alleen ben ik nog steeds niet te zien in Google places zelf. Hoelang duurt zoiets ongeveer?
Dit kan circa 2 weken duren

- Is het nodig overal een andere metá description te gebruiken?
Dit is wel aan te raden. De meta description hoort aan te sluiten bij de webpagina waarop de bezoeker terecht komt zodra deze heeft doorgeklikt via de zoekmachine. De meta description dient om deze reden de webpagina te beschrijven en je potentiële klant aan te zetten om de website te bezoeken, de zogeheten call to action.

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

18
- Ik heb me "ingeschreven" bij google places. De briefkaart heb ik al ontvangen en geverifieerd. Ook hebben ze me al eens gebeld over bepaalde informatie, alleen ben ik nog steeds niet te zien in Google places zelf. Hoelang duurt zoiets ongeveer?
Dit kan circa 2 weken duren[/i]
Daar zit ik inmiddels overheen, moet ik contact opnemen met Google?

- Is het nodig overal een andere metá description te gebruiken?
Dit is wel aan te raden. De meta description hoort aan te sluiten bij de webpagina waarop de bezoeker terecht komt zodra deze heeft doorgeklikt via de zoekmachine. De meta description dient om deze reden de webpagina te beschrijven en je potentiële klant aan te zetten om de website te bezoeken, de zogeheten call to action.
Dat snap ik, maar als ik verschillende landingspages maak voor verschillende steden kan ik dan wel dezelfde metá description gebruiken of moet ik steeds met de woorden spelen?

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

20
Ik raad je sowieso aan om voor elke pagina een aparte meta title en meta description aan te maken. Meta keywords zijn anno 2014 niet echt meer nodig. Omdat Google hier geen waarde aan hecht.

Echter begrijp ik niet waarom je voor elke plaats een aparte landingspagina gaat aan maken, Hoop werk. Je kunt beter Google adwords inzetten. Veel effectiever.

Verder geef ik je als tip mee dat rich snippets een belangrijke factor spelen voor het hoog ranken in zoekmachines.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Succes!

Patrick

GO! SEO internet marketing

Webwinkel marketing - Magento webwinkels

http://www.goseo.nl/
GO! SEO internet marketing

webwinkel marketing - magento webshops - wordpress sites

http:///www.goseo.nl/

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

21
Als google iets met die snippets doet wel ja...

Wij hebben sinds november rich snippets geimplementeerd.
In de testtool ziet het er geweldig uit allemaal.

En ook in de webmaster tools laat google het allemaal foed zien.
Maar niet in de zoekresultaten zelf.. nu 4 maanden na de implementatie, niets....
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

22
Google heeft nu éénmaal een monopoly positie en bepaald zelf of een pagina wel of geen rich snippets mee krijgt in de zoekresultaten.

Het kan ook zijn dat de gegevens voor de rich snippet in de betreffende pagina niet zichtbaar zijn voor het publiek en dit is een vereiste voor het weergeven in de zoekresultaten.
GO! SEO internet marketing

webwinkel marketing - magento webshops - wordpress sites

http:///www.goseo.nl/

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

23
Ik weet het. Alles voldoet perfect aan de richtlijnen hoor.
Heeft Google via email zelfs bevestigd.

Concurrerende sites die lager scoren in SERP hebben het wel actief.
Dus op deze manier kan Google bepalen of een concurrent een voordeel krijgt of niet.

Maar goed. Ik wil dit topic niet stelen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: (SEO) Landingspage voor regio's, resultaat niet als verw

26
Dag Zeromaster,

Correct me if í'm wrong, maar volgens mij moet je de pagina's nog even inner-linken vanaf de homepage en de artikelen ook allemaal even inner-linken.

Misschien is het ook nuttig om er even goed voor te gaan zitten en de landingpages uitbreiden tot volledige krachtige pagina's van rond de 2000+ woorden? Niet alleen titels met plaatsnamen, maar eerst analyseren waar precies op gezocht wordt binnen de plaatsnaam en deze termen optimaliseren in een overtuigende titels en een krachtige tekst die je terugkoppelt richting de producten die je aanbiedt?
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.