Aansprakelijkheidsverzekering( BAV/AVC)

1
Hallo allen,

wat is jullie mening over het wel of niet afsluiten van een aansprakelijkheidsverzekering; en eventueel een rechtsbijstand verzekering?

Nu zijn er natuurlijk een aantal factoren die meespelen, zoals importeren vanuit het buitenland; of de soort producten die je verkoopt.

Zolang je NIET importeert buiten europa is in principe de distributeur of de fabrikant aansprakelijk, dus lijkt mij een aansprakelijkheidsverzekering niet perse nodig (een BAV?).

Zijn jullie het daarmee eens?
Import binnen EU --> geen verzekering
Buiten EU --> wel verstandig
==============
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Aansprakelijkheidsverzekering( BAV/AVC)

3
GoedeShampoo schreef: Zolang je NIET importeert buiten europa is in principe de distributeur of de fabrikant aansprakelijk, .
Dit klopt niet helemaal, product aansprakelijkheid (stel ik koop een fles shampoo en mijn lieftallig haar sterft ter plekke af) geldt voor de gehele keten. Omdat ik benadeeld ben door het product, en het bij jou heb gekocht is het logisch dat ik mijn beklaag en schade bij jou neerleg.
De aangesproken partij moet na een
veroordeling zelf de schade zien te verhalen bij de producent. Hierdoor
wordt voorkomen dat, bijvoorbeeld bij een faillissement van de producent, de
benadeelde geen schade vergoed krijgt. De risico aansprakelijkheid geldt
dus ook voor importeurs, handelaren en detaillisten.

De wet beschermt primair de slachtoffers. De procedure om schade te
verhalen is daarom relatief eenvoudig. Schuld speelt geen rol meer. De
aanwezigheid van schade en het aantonen dat de schade veroorzaakt is door
een gebrek in het product, is voldoende.

[...]

De aansprakelijkheid blijft 10 jaar nadat het product is verkocht van
kracht.
Eerste hit op Google

Daarbij, weet ik van mijn studie, dat de winkelier voor bedragen tot pak-hem-beet 500 euro zelf verantwoordelijk is. Het kan ook zijn dat je voor de eerste 500 euro verantwoordelijk bent, ik weet niet wij mij kan aanvullen? :roll:

Ik denk dat het toch stof is om even goed over na te denken en niet de conclusie te trekken 'oh ik haal mijn producten bij de groothandel in Lutjebroek, dus ik zit safe'.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Aansprakelijkheidsverzekering( BAV/AVC)

4
Bedankt voor jullie reacties.
De gequote tekst is voor mij niet helemaal duidelijk helaas..

Maar mijn redenering is zeker niet OMDAT ik het hier haal dat ik dus GEEN verzekering nodig heb; anders ook niet dit topic;). Gaat erom wat wijs is, wat verstandig is.
Het aangehaalde bedrag van 500,- euro is bijvoorbeeld zelf wel op te hoesten.

Maar hoor dus graag van de kenners hier wat zij voor een verzekeringen hebben lopen en wat zij verstandig achten.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.