Start webwinkel aankondigen

1
Ben nog maar net op dit forum, maar ben er nu al met m'n tweede vraag. Over aanzienbare tijd gaat onze webwinkel voor speelgoed online. Nu, dit doen wij naast onze huidige speelgoedwinkel. Hoe communiceren we dit het beste naar bestaande klanten? En hoe maken we het beste reclame naar de lancering van de webwinkel toe?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Duurzaam, verantwoord en houten speelgoed bij speelgoed Kiki
Check hier onze webshop met de leukste gezelschapsspellen!

Re: Start webwinkel aankondigen

3
Eerst nog maar wat aan de site verbeteren....
Kwam binnen op http://www.speelgoedkiki.be/Welkom.html
Zie dat jullie in november en december open zijn tot 20:00 uur. ??? Een webwinkel?? Verouderd?? Ik zou als ik speelgoed zocht meteen weer wegklikken en naar de volgende webwinkel gaan. Een site moet 100% up to date zijn.

Dan valt me ook meteen een hoofdletter op in de url. (Meestal een slecht teken)
En ook nu. De link http://www.speelgoedkiki.be/welkom.html geeft een error. Hoe zijn errors op alle andere pagina's opgevangen?
Hou in ieder geval alles met kleine letters juist om fouten te voorkomen in links naar je site en mensen die iets typen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Start webwinkel aankondigen

5
Ja, de site die er nu staat is NIET onze webwinkel. De webwinkel is in opbouw en dus nog niet online. De huidige site geldt enkel voor onze fysieke winkel en is ook al wat verouderd.

Hoe dat we reclame kunnen maken op het web is ongeveer duidelijk voor ons, onze site zal uitermate goed SEO geoptimaliseerd zijn. Maar het is vooral de reclame voor de start die niet gemakkelijk is.

Heeft papieren reclame zin? Een grote spandoek?

Nog kort onze USP:
-De beste service, wij helpen je een goede keuze te maken.
-Duurzaamheid: Speelgoed dat lang mee gaat en in alle opzichten verantwoord is.
-Snelle levering: Alles op voorraad.

Alvast bedankt!
Duurzaam, verantwoord en houten speelgoed bij speelgoed Kiki
Check hier onze webshop met de leukste gezelschapsspellen!

Re: Start webwinkel aankondigen

7
Kiki schreef:is het verstandig nu betalende reclame te maken zodat we meer mensen kunnen aanspreken op onze pagina? Als we bij de start meer fans hebben, dan kunnen we ook onze berichten ivm de start aan hen meedelen, niet?
Je moet het doen hoe je het zelf het beste vindt. Overigens vind ik een 'gekochte ambassadeur' altijd minder eerlijk/goed dan een gratis ambassadeur. Heb je gezien hoe bijv. Sumostore gelanceerd werd? Daar kon je bij de lancering eigenlijk niet omheen terwijl er volgens mij erg weinig is uitgegeven (ken de boeken niet dus ik speculeer nu). Maar op de Webwinkel Vakdagen (niet lang na lancering) hadden veel mensen het erover. Mede door tweets van enkele webwinkeliers. Heb jij ambassadeurs? Denk aan je groothandel, klanten, eerdere klanten, zelfs familie of vrienden die klant gaan worden (dus wel gerelateerde familie die weten waarover ze tweeten) betrek die dan bij je start! Een (digitaal) openingsfeestje kan altijd aandacht genereren.
Nu op mijn weblogs:

Re: Start webwinkel aankondigen

8
Ja, we zijn sowieso van plan de eerste week een actie te organiseren zodat we daar rond kunnen bouwen. Inderdaad goede tip om onze leveranciers eens te contacteren.

Ik ben zelf ook geen voorstanders van fans af te kopen, maar het is echter zo dat veel van onze huidige klanten geen fan van ons zijn omdat ze waarschijnlijk niet eens weten dat we een Facebook pagina hebben.

Buiten de kennissen aanspreken, nog andere methodes?
Duurzaam, verantwoord en houten speelgoed bij speelgoed Kiki
Check hier onze webshop met de leukste gezelschapsspellen!

Re: Start webwinkel aankondigen

9
Ik heb zelf de facebookpagina van m'n webshop al eerder online gezet om alvast volgers te krijgen. Hiervan heb ik zelfs in het begin al een paar klanten uit gekregen en ik merk dat dit steeds 'meer' wordt. Ondertussen nu iets over de 1,000 likers op de facebook pagina. Heb hier en daar wel mijn pagina gepromoot, natuurlijk is het overgrote deel mensen die niet veel interactie zullen vertonen. En nog minder die ook echt klant worden. Toch heb ik het gevoel (nog niet goed meetbaar), dat ik meer klanten vanuit facebook krijg dan bv andere manieren van adverteren. Ga over een tijdje eens volledig op facebook focussen om te kijken wat hieruit komt. Een experiment zeg maar :p.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Start webwinkel aankondigen

11
Dirkjan schreef:Heb je gezien hoe bijv. Sumostore gelanceerd werd? Daar kon je bij de lancering eigenlijk niet omheen terwijl er volgens mij erg weinig is uitgegeven (ken de boeken niet dus ik speculeer nu)
Hierbij is de kracht van netwerk en social media gebruikt door gewoon 'transparant' te tonen wat we doen en waar we mee bezig zijn. Marketing budget hierin is 0.0 geweest, enkel interne tijduren.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Start webwinkel aankondigen

12
Je hebt nu een schare fysieke klanten, dus waarom niet in je offline winkel een flyer meegeven met daarop een actie? Laat bijvoorbeeld mensen alvast een online profiel aanmaken waarmee te op de hoogte worden gehouden met de lancering van de webwinkel. Stel daar een beloning tegenover, je kunt een kortingscode doen, maar nog leuker is een kleine goodie.

Fans zijn leuk op Facebook, maar geen goede maat om succes te meten. Beter 10 actieve volgers dan 100 likes die niks doen.

Kortom, bedenk hoe je mensen bereikt en bind. Dat kan zowel offline als online. Kijk dan ook goed hoe je de bestaande klanten kunt verleiden om vaker online te bestellen en zet juist in op de combinatie van online en offline. Dat is jouw voordeel, dus die moet je gebruiken. Je hebt niks aan bestaande klanten die nu online bestellen in plaats van offline. Je wilt namelijk meer omzet bereiken.

Kortom, een leuke uitdaging waarover je goed strategisch moet nadenken. Doe niet zomaar iets omdat anderen het ook doen, maar denk echt hoe je bestaande en nieuwe klanten kan bereiken. Zet daarop je budget goed in en meet ook het resultaat. Of je dan 100, 1000, 10.000 of 100.000 uitgeeft maakt niet uit, zolang de investering maar meer oplevert dan het kost ;) .
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Start webwinkel aankondigen

14
Zojuist een pb van deze gebruiker gekregen voor een actuele check.
Topgear is nog neit gestart dus ff tijd nog ;)

Bij binnenkomst gelukkig adres en contactgegevens direct in beeld. Fijn, geeft vertrouwen.

Je winkel gaat over speelgoed, dat is direct duidelijk; ook prima.

Je pagina heeft geen metadescription en H1; een zoekmachine zal zelf moeten bedenken waar je site over gaat. Kan beter.
Is bij een aantal andere pagina's hetzelfde.

Wel leuk om je blog te lezen; herkenbare zaken.

Willekeurig door naar de pagina Kapla. Weinig begeleidende tekst zodat een zoekmachine content kan lezen. Geen enkele image heeft een ALT tekst; op die manier zal een plaatjeszoeker er niets mee kunnen.

Oftewel een aardig begin maar je bent er nog niet. Succes!
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren