Keywords

1
Goeiedag beste mensen,
Ik heb een vraagje. Als ik als zoekwoord/zoekzin "goedkope pannen om in te bakken" invoer. Wordt er dan alleen naar de hele zoekzin gekeken of wordt er ook gereageerd als er alleen op "goedkope pannen" wordt gezocht of alleen op bakken. Ik kan daar geen goede uitleg voor vinden, misschien dat jullie als praktijk mensen mijn daar wat duidelijkheid over kunnen geven.
In ieder geval alvast bedankt,
Wim

Re: Keywords

3
Het lijkt me logisch dat de meest relevante zoekresultaten bovenaan staan. Relevant heeft met de zoekterm/het resultaat te maken, maar ook met de waarde die Google (daar gaat het over denk ik) hecht aan je domeinnaam.

Aangezien niemand zijn website zal optimaliseren voor een dergelijke zoekterm zal het niet moeilijk zijn daarmee bovenaan te staan. Niemand zoekt er op, dus je hebt er ook niets aan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keywords

5
iVriend schreef:Ik heb een vraagje. Als ik als zoekwoord/zoekzin "goedkope pannen om in te bakken" invoer. Wordt er dan alleen naar de hele zoekzin gekeken of wordt er ook gereageerd als er alleen op "goedkope pannen" wordt gezocht of alleen op bakken.
Beide, om precies te zijn, én meer.

Google is zo slim in tekstanalyse en taalkundig associëren dat je waarschijnlijk ook op bakpannen wordt gevonden als je alleen pannen en bakken los gebruikt.

Aan het zoekwoord goedkope zou ik niet veel waarde hechten. Iedereen is zogenaamd goedkoop. En sommigen zijn zogenaamd altijd de goedkoopste, zelfs als de buurman veel goedkoper is.
StoreCore.io

Re: Keywords

6
Als je echt zoekt met "goedkope pannen om in te bakken" dus inclusief de aanhalingstekens dan zoekt google ook echt alleen op die zin en verder nergens naar.

Re: Keywords

7
PaulG schreef:Als je echt zoekt met "goedkope pannen om in te bakken" dus inclusief de aanhalingstekens dan zoekt google ook echt alleen op die zin en verder nergens naar.
Yep, en ook bij "goedkope pannen om in te bakken met een diameter van minstens 28 centimeter en een anti-aanbaklaag waarvan je geen kanker krijgt maar die toch meer dan een jaar meegaat".

Alleen denk ik niet dat de TS dat met de aanhalingstekens bedoelde. :wink:
StoreCore.io

Re: Keywords

8
Allemaal hartelijk bedankt, ik heb weer wat bijgeleerd met zoekwoord gebruik. Denk ik :-)
Het blijft een hele mysterieuze materie.
Wim