IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

1
Ik ben bezig mijn webshop in te richten met mijnwebwinkel.
Ik kom nu bij betalingen verschillende aanbieders voor IDeal tegen. Heb echter ook gezien dat ik bij de bank waar ik eenzakelijke rekening heb, ook iDeal aan kan vragen.
Wat is handiger (lees goedkoper) of moet het allebei?
Dank voor jullie antwoord!

Een leergierige beginner,
Helma

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

3
Ik gebruik ook Sisow, voordeel is dat je alles onder één aanbieder kunt afsluiten. Dus niet alleen iDeal, maar bv ook bankoverschrijving, creditcard, paypal, maar ook betalingsopties voor het buitenland (bancontant, sofortbanking etc.) Bij Sisow ben je waarschijnlijk voor Ideal betalingen alleen al goedkoper uit dan als je het via je bank zou afsluiten.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

7
Sisow en een bank goedkoper met iDeal? Daar betwijfel ik aan met alle implementatiekosten.

Ik neem even twee banken als voorbeeld:

ABN Amro:
Kosten per transactie € 0,60
Kosten support per incident na implementatie € 25,-
Entreekosten Eenmalig € 125,-
Abonnement Kassa per maand € 15,-
Abonnement iDEAL gratis
iDEAL-transacties per maand 1-150 € 0,50
iDEAL-transacties per maand 151-300 € 0,45
iDEAL-transacties per maand >300 € 0,40

Alleen deze begrijp ik niet:
iDEAL via Payment Service Provider
Entreekosten Eenmalig € 100,-
Abonnement iDEAL per maand € 40,-
iDEAL-transacties per maand 1-150 € 0,50
151-300 € 0,45
> 300 € 0,40

Als iemand mij dit kan uitleggen graag.

Nu de ING:
Wat kost iDEAL?
Aansluiting gratis
Abonnement € 20,00 per maand
1 - 2.000 transacties per maand € 0,50 per transactie
2.001 - 10.000 transacties per maand € 0,40 per transactie
Meer dan 10.000 transacties per maand op aanvraag

Bij Sisow betaal je geen abonnement, geen implementatiekosten. Heeft plugins die juist zeer makkelijk te installeren zijn. €0,45 per transactie en via http://overonlinebetalen.nl/sisow/ is het zelfs nog goedkoper.

Het lijkt mij gewoon duidelijk dat een PSP te allen tijde interessanter is dan iDeal afsluiten bij de bank.

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

9
frafra schreef:
Zyra schreef:Het lijkt mij gewoon duidelijk dat een PSP te allen tijde interessanter is dan iDeal afsluiten bij de bank.
En niemand in dit topic spreekt dat tegen :)
Nee dat klopt, maar het is wel vreemd (want er zijn al zoveel topics erover + heel vele informatie op internet) dat mensen het altijd zich nog afvragen.

Enige wat ik mij dan afvraag is... bij wat voor bank zit je dan? Ik ken geen bank binnen NL bedenken die niet zulke achterlijke bedragen vraagt. Sowieso altijd die abonnementskosten + die achterlijke bedragen voor een implementatie (misschien in overleg dat je die eraf kunt halen, als je zegt ik doe het zelf, maar dan nog).

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

16
Zyra schreef:
Royk schreef:Ik heb begrepen dat iDeal binnenkort ook in Belgie uitgerold gaat worden. Iemand daar ook lucht van gekregen of is het een wild verhaal ?
Ik heb er nog niets over gehoord, waar heb je het gehoord/gelezen?
Een kennis die ik tegen het lijf liep van de week. We raakte in gesprek dat hij naar de webwinkel vakdagen was geweest en ik die had gemist. En zo verderop in het gesprek zij hij me dat iDeal ook binnenkort in België start. Of hij het verkeerd begrepen heeft of ik, dat weet ik niet. Ik kan er niet zo heel veel over vinden in ieder geval.

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

18
De betalingen heb ik ondergebracht bij Rabobank (Omnikassa). Voordeel is dat je in het begin erg weinig betaalt, de eerste 50 orders per maand zijn gratis. Daarnaast betaal ik volgens mij geen maandelijkse bijdrage.
Opstartkosten waren ook erg laag, moest alleen wel privé ook naar de Rabobank overstappen..

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

21
frafra schreef:
Zyra schreef:Het lijkt mij gewoon duidelijk dat een PSP te allen tijde interessanter is dan iDeal afsluiten bij de bank.
En niemand in dit topic spreekt dat tegen :)
Ik wel.

Rabobank. 0,5€ per transactie. Geen maandelijke kosten. Geen implementatiekosten. Direct je geld op je rekening. Geen implementatiekosten.

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

22
RicardoV schreef: Ik wel.

Rabobank. 0,5€ per transactie. Geen maandelijke kosten. Geen implementatiekosten. Direct je geld op je rekening. Geen implementatiekosten.
Vele andere aanbieders zijn goedkoper dan €0,50 per transactie, maar waar ik nu al achter gekomen ben is dat je Lite gebruikt en daar stopt Rabobank ook een keer mee.
De Rabobank is na de introductie van de Rabo OmniKassa gestopt met de verkoop van iDEAL Lite. Als u iDEAL Lite gebruikt dan kunt u daar voorlopig nog gewoon gebruik van maken. Op termijn stopt de Rabobank ook met het gebruik van iDEAL Lite. U wordt daar tijdig over geïnformeerd.
Rabobank Omnikassa betaal je al minimum aan €10,- abonnement. Wil je meer kunnen dan alleen iDeal is een PSP te allen tijde interessanter, omdat je bij vele ook aan kunt geven wanneer je het erop hebt willen staan.

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

23
Of iets interessant is of niet hangt bij sommige mensen niet alleen af van het financiële plaatje. Het maakt mij niet uit of een betaaloplossing 10, 50 of 100 euro per maand kost. Als het maar goed werkt, eenvoudig is voor de klant, en betrouwbaar is. Het financiële deel (zeker als het gaat om tientjes werk) weegt niet heel zwaar mee in de uiteindelijke keuze.

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

24
Zyra schreef:
RicardoV schreef: Ik wel.

Rabobank. 0,5€ per transactie. Geen maandelijke kosten. Geen implementatiekosten. Direct je geld op je rekening. Geen implementatiekosten.
Vele andere aanbieders zijn goedkoper dan €0,50 per transactie, maar waar ik nu al achter gekomen ben is dat je Lite gebruikt en daar stopt Rabobank ook een keer mee.
De Rabobank is na de introductie van de Rabo OmniKassa gestopt met de verkoop van iDEAL Lite. Als u iDEAL Lite gebruikt dan kunt u daar voorlopig nog gewoon gebruik van maken. Op termijn stopt de Rabobank ook met het gebruik van iDEAL Lite. U wordt daar tijdig over geïnformeerd.
Rabobank Omnikassa betaal je al minimum aan €10,- abonnement. Wil je meer kunnen dan alleen iDeal is een PSP te allen tijde interessanter, omdat je bij vele ook aan kunt geven wanneer je het erop hebt willen staan.
Was ik nog niet bekend mee, nog niks over gehoord ook.

Maargoed, ik heb gewoon een hekel aan PSP's..
We hebben Mr Cash enzo wel via Sisow lopen, maar dan mag je blij zijn als je na 10 of 15 dagen je geld op je rekening hebt staan. Daarnaast vind ik het gewoon veel overzichtelijker om een rekening te hebben waar je de transacties ziet, in plaats van een PSP die een vage administratiestructuur heeft e.d.

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

25
RicardoV schreef: We hebben Mr Cash enzo wel via Sisow lopen, maar dan mag je blij zijn als je na 10 of 15 dagen je geld op je rekening hebt staan. Daarnaast vind ik het gewoon veel overzichtelijker om een rekening te hebben waar je de transacties ziet, in plaats van een PSP die een vage administratiestructuur heeft e.d.
Je bepaalt toch gewoon zelf bij Sisow wanneer je uitbetaald wilt worden? Dat is behoorlijk flexibel in te stellen. Tuurlijk, als je batchkosten wilt uitsparen, laat je het wat minder vaak uitbetalen.

En wat vind je vaag aan de administratie structuur? De batch overzichten en maandelijkse factuur zijn behoorlijk duidelijk wat mij betreft. En je kunt ook standaard rapporten uitdraaien die je in je boekhouding kunt importeren als je wilt.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: IDeal regelen via eigen bank of bv.. via sisow?

26
sjoerdk schreef:
RicardoV schreef: We hebben Mr Cash enzo wel via Sisow lopen, maar dan mag je blij zijn als je na 10 of 15 dagen je geld op je rekening hebt staan. Daarnaast vind ik het gewoon veel overzichtelijker om een rekening te hebben waar je de transacties ziet, in plaats van een PSP die een vage administratiestructuur heeft e.d.
Je bepaalt toch gewoon zelf bij Sisow wanneer je uitbetaald wilt worden? Dat is behoorlijk flexibel in te stellen. Tuurlijk, als je batchkosten wilt uitsparen, laat je het wat minder vaak uitbetalen.

En wat vind je vaag aan de administratie structuur? De batch overzichten en maandelijkse factuur zijn behoorlijk duidelijk wat mij betreft. En je kunt ook standaard rapporten uitdraaien die je in je boekhouding kunt importeren als je wilt.
Jup bij Sisow kun je het zelfs iedere dag uit laten betalen. Zodra er dan een betaling binnen is wordt deze direct uitgekeerd. Ik laat het 1x per week doen i.v.m. de batchkosten inderdaad, maar dan is iDeal ook niet voordelig, want die is bij Sisow €0,45.

Over de administratiestructuur ben ik het ook eens met Sjoerd, deze is heel duidelijk en ook de facturen. Je kunt zelfs daarmee bepalen of je elke maand of 1x per kwartaal een uitdraai wilt.