Achteraf betalen voor Webshops in België

1
Achteraf betalen is in Nederland een belangrijke vorm van online betalen, waarbij Consumenten een online aankoop eerst thuis ontvangen en daarna door middel van (online) acceptgiro betalen. Deze betaalmethode is in de afgelopen jaren sterk gegroeid en de voorspelling is dat deze trend ook in de toekomst door zal zetten. Belgische webshops en andere retailers die gebruik maken van achteraf betaalmethodes in Nederland, zijn mogelijk ook geïnteresseerd in het aanbieden van deze betaalmethode in België.

Mijn taak als student-onderzoeker is dan ook om verder onderzoek te doen naar de mogelijkheid van het aanbieden van online achteraf betalen in België.

In het kader van dit onderzoek ga ik graag het gesprek met aan met diegene die binnen uw organisatie/webshop verantwoordelijk is voor betaalmethoden, zodat ik de wensen van webshops op dit gebied beter in kaart kan brengen. Daarnaast zal ik ook de wensen van consumenten in kaart brengen.

Bij voorkeur via skype of telefonisch.

Pepijn Otto
Pepijn_304@hotmail.com
0031 6 48 36 36 73

Re: Achteraf betalen voor Webshops in België

4
Ik ben ervan op de hoogte dat AfterPay dit aanbiedt. Goede zaak als je het mij vraagt!

Toch acht ik mijn onderzoek relevant om te kijken op welke manier het betaallandschap in België zo consument en webshopvriendelijk mogelijk te maken is.

Gaat hier om onderzoek op eigen initiatief.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Achteraf betalen voor Webshops in België

8
@maurice Ik begrijp je zin niet helemaal? Inmiddels is een aanvraag van een student voor eigen belang?

@topic

Helaas tot nog toe geen reacties mogen ontvangen. Mocht er iemand beschikken over een netwerk waar ik eventueel gebruik van kan maken binnen de belgische webshopbranche, dan hoor ik het graag.

Re: Achteraf betalen voor Webshops in België

9
Afterpay is op dit moment de enige in België.

We zijn met hen in overleg en bezig met de implementatie in ons webshopplatform. Wanneer dit klaar is zullen 500+ Belgische webshops hier gebruik van kunnen maken.

Klarna is al geïntegreerd, maar bijna uitsluitend Nederlandse klanten kiezen hiervoor.
EasyWebshop