Live chat

1
Omdat wij actief zijn in deze markt, vroeg ik me af:

Welke functies missen jullie nog bij online live chat software? (zeg maar live helpdesk)

Re: Live chat

2
Er ontbreekt vaak een mogelijkheid om de chat te verbergen als deze offline is.

Gevolg is dat je wel een chatballon ziet, vaak een opvallende blikvanger, maar je daarmee niet kunt chatten. En een chat die tijdens kantooruren urenlang offline is, overtuigt kopers vaak niet bepaald.
StoreCore.io

Re: Live chat

3
Ik mis een goede manier om duidelijk te maken dat iemand van de chat functie gebruik wil maken.
Wij zitten hier niet continu achter een bureau en hebben dan niet door dat iemand wil chatten.

Een soort alarm middels SMS zou wel handig zijn.

Re: Live chat

4
Van de week zat ik op een webshop en toen werd ik via de chat zomaar aangesproken door de winkel. Ik drukte gelijk op het rode kruisje rechts bovenin mijn scherm.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Live chat

5
Wouter Hol schreef:Van de week zat ik op een webshop en toen werd ik via de chat zomaar aangesproken door de winkel. Ik drukte gelijk op het rode kruisje rechts bovenin mijn scherm.
Ja, daar heb ik zelf ook eens mee getest. Was geautomatiseerd, maar leek net of de operator zelf vroeg of hij kon helpen. Inderdaad niet echt een succes, en dus ook snel weer mee gestopt. :lol:

Re: Live chat

6
Dat had ik ook bij een bedrijf, geen webshop, maar een gewoon bedrijf. Ik klikte direct weg, maar ging dan navigeren op de site, weer hetzelfde.

Echt ga een ander lastig vallen! Als ik de chat wil gebruiken, dan klik ik er zelf wel op dan hoef je niet 35% van mijn scherm in beslag te nemen (doet ie gauw op een lappie).

Live chats zouden ook iets aan performance mogen doen, heb je een zwaar pakket als Magento dan wil je zoiets niet altijd hebben extern gewoon omdat het traag maakt.

Re: Live chat

7
Als ik het als bezoeker op een site ziet vind ik het heel storend, klik je het weg komt het weer terug als je op een andere pagina komt, zou het liever op een contactpagina zien of als je wegklikt ook echt weg is. Vind het meer spammen dan een extra

Re: Live chat

8
Rudy schreef: Ja, daar heb ik zelf ook eens mee getest. Was geautomatiseerd, maar leek net of de operator zelf vroeg of hij kon helpen. Inderdaad niet echt een succes, en dus ook snel weer mee gestopt. :lol:
Zoiets gebruikt Phost.nl ook in de Livechat. Het levert toch wel klanten op deze manier op. Nog steeds beter dan een passieve website.

Natuurlijk is er wel ingesteld dat pas na een bepaalde tijd de bezoeker de melding krijgt of hij/zij een vraag heeft. Daarnaast laten we de melding niet aan alle bezoekers zien en als je het weg klikt blijft het dus niet steeds op elke pagina terug komen (dat is inderdaad irritant).
Ik raad dus zeker aan te experimenteren pro-actief (al dan niet automatisch) klanten te benaderen in de LiveChat. Je helpt hierdoor klanten toch sneller.

Eigenlijk hetzelfde als een kledingwinkel. Als er meteen 10 medewerkers als bijen om je heen zitten is het irritant. Maar als je een kledingzaak inloopt en je na 10 minuten nog steeds geen enkele medewerker hebt gezien, heb je toch zoiets van: "Dan maar ergens anders shoppen".

Re: Live chat

9
Ward schreef:Er ontbreekt vaak een mogelijkheid om de chat te verbergen als deze offline is.

Gevolg is dat je wel een chatballon ziet, vaak een opvallende blikvanger, maar je daarmee niet kunt chatten. En een chat die tijdens kantooruren urenlang offline is, overtuigt kopers vaak niet bepaald.
Ik weet dat http://www.cobrowser.net alleen een chatmogelijkheid kan tonen als er een operator online is. Handig tooltje. Werkt echt conversieverhogend en wordt gewaardeerd door klanten.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.

Re: Live chat

10
Wij werken al lang met Zopim.
Lekker simpel en duidelijk. Verschrikkelijk veel in te stellen.
Automatische responders, chat transcripts, direct zien als het een herhaalde chat is, chat van de ene operator naar de andere doorzenden met behoud van de complete chat en helemaal te customisen.

Bij offline is de chat gewoon niet zichtbaar op de site.
Mij bevalt het uitstekend in ieder geval.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Live chat

15
Er is eerder een discussie over geweest.
http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php? ... at&start=0

Wat ik mij afvraag is waarom er niet veel meer webshops zijn met een chat?
Degene die het geprobeerd hebben, hoeveel dagen heb je het uitgeprobeerd?

Wij hebben positieve ervaringen na een half jaar gebruik; meer inschrijvingen, minder telefoontjes, meer verkopen.
En we bieden als iemand de site verlaat zonder iets te kopen een chat met een kortingscode aan. Die komen vaak weer terug.

Re: Live chat

16
En we bieden als iemand de site verlaat zonder iets te kopen een chat met een kortingscode aan
Als iemand de site verlaat ziet hij de chat ook niet meer??

Re: Live chat

18
Als ik het 1 a 2 maanden uit probeer en erger mijzelf aan de laadtijd van de site en krijg geen chats, maar wel mails dan weet ik wat ik moet doen.
Andere vinden het geweldig en werkt bij, dat is dan mooi, maar ik vind dat bijv Zopim iets aan performance mag doen.

Re: Live chat

19
Ik weet niet of Nederland er al helemaal klaar voor is. Passief en ook daadwerkelijk aanwezig zijn en low profile lijkt het me prima. Ik heb het een maand of drie meer actief getest, dus nadat mensen vijf minuten op de site zijn, vriendelijk vragen of je ze ergens mee van dienst kan zijn.

Werkte niet echt, over het algemeen schokken de bezoekers zich de pleuris of ze betrapt zijn ergens op. De helft klikt meteen dat rode vlakje met wit kruisje rechtsboven ;-)

Re: Live chat

20
Naar mijn weten heeft het weinig tot geen toegevoegde waarde! Persoonlijk heb ik er zelf totaal geen behoefte aan als iemand me komt lastig vallen als ik op een website kom. Ik denk zelfs dat contactgegevens voldoende zijn?
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires

Re: Live chat

21
In analytics kun je mooi zien hoevaak de chat gebruikt is en of daar conversies uit voortgekomen zijn.
In ons geval is dat gelukkig wel zo en halen we de maandelijkse kosten van Zopim er met gemak uit aan opbrengsten van de sales.

Dus ik denk dat de toegevoegde waarde van dit soort tools sterk afhankelijk is van je doelgroep.
Misschien ook hoe je het presenteert natuurlijk.

Wij zijn hier heel passief mee. Dus dringen nooit iets op.
Maar we zijn wel altijd online tussen ongeveer 11:00 uur en 17:00 uur.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Live chat

22
Als het goed gebruikt word werkt het vast wel. Opdringerige pop-up enz werkt niet.
Ik kwam een keer bij een bedrijf waar ik vaker bestel iets tegen waar de maten twijfelachtig waren. Maar een e-mail duurt lang en er stond onderin een chat. Stelde de vraag en kreeg meteen netjes antwoord met de vraag of ze nog meer konden betekenen. Nee bedankt en de chat ging dicht en heb de bestelling met juiste gegevens kunnen afronden.

Re: Live chat

23
Juist!
En daar gebruiken wij het ook voor.
Zeker met ons product kunnen mensen met veel vragen zitten die we op deze manier direct kunnen beantwoorden.

Vaak gaan ze ook pas de chat in op het moment dat ze al iets in hun winkelwagentje hebben zitten, maar daar toch nog even iets bevestigd willen zien voordat de order geplaatst word.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Live chat

24
Ik zou het aan de hand nemen van iemand als een hele mooie optie zien. Beter bekend als co-surfing. Dus echt samen met iemand digitaal door de webwinkel lopen en hem adviseren en helpen. Dat is bij sommige software al mogelijk, maar nog niet in een betaalbaarder segment.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Live chat

25
Wij hebben de Zopim chat nu 3 weken. Nog geen enkele chat gehad.

Vond dit vooral een mooie oplossing omdat we telefonisch slecht bereikbaar zijn (19.00-21.00)
Daarom hebben we naast bellen ook de mogelijkheid tot whatsapp en nu dus ook chat. Heel veel vragen krijgen we niet maar wat er komt, komt via de email.

Nog even een paar weken aankijken en dan de knoop doorhakken

Re: Live chat

26
BETA-testers gezocht!

We hebben naar aanleiding van alle bovenstaande en eerdere informatie een nieuw product ontwikkeld. Wil je meehelpen om dit te perfectioneren en zelf onbezorgd 3 maanden de chat testen?
Laat dit even via een PM weten.

We hebben op dit moment drie verschillende smaken, we willen ze graag alledrie uitproberen.

Re: Live chat

27
Cathelijne schreef:Wij hebben de Zopim chat nu 3 weken. Nog geen enkele chat gehad.
Hoe veel bezoekers zitten er dan op de website van de webwinkel? Benader je klanten actief naar de chat en is het duidelijk dat de chat wordt aangeboden.
Indien de knop verstopt zit zullen klanten minder snel chatten. Mogelijk kunt u wat mensen vragen om het contact/chat systeem te doorlopen en vragen of er ergens hinder wordt ondervonden.

Re: Live chat

28
Joriz schreef:
Cathelijne schreef:Wij hebben de Zopim chat nu 3 weken. Nog geen enkele chat gehad.
Hoe veel bezoekers zitten er dan op de website van de webwinkel? Benader je klanten actief naar de chat en is het duidelijk dat de chat wordt aangeboden.
Indien de knop verstopt zit zullen klanten minder snel chatten. Mogelijk kunt u wat mensen vragen om het contact/chat systeem te doorlopen en vragen of er ergens hinder wordt ondervonden.
Als je Zopim hebt dan zit het wel goed dat het duidelijk is dat je een chat hebt. Maar als er geen gebruik van gemaakt wordt houdt het op. Ook ik liet vrienden de site zien en vroeg even wat te zeggen in de chat, hij werkte gewoon, maar klanten bellen of mailden mij liever. Of Twitter & Facebook.

Mijn ervaring is dat bellen het snelst gaat, daarnaast Twitter, eventueel FB (melding op telefoons) en dan pas e-mail (per telefoon of checken via pc). En ligt er aan qua branche of zo'n chat handig is.

Re: Live chat

29
Onze klanten besteden hun live chat aan ons uit. We zijn dus zeer ervaren hierin en weten hoe we live chat effectief moeten inzetten. We hebben ook ervaring met veel verschillende live chat software.

Een functie die wij in live chat software missen is geavanceerde rapportagemogelijkheden, in de vorm van rapportages voor onze team manager, maar ook in de vorm van een dashboard (die wij op een groot beeldscherm op de muur tonen). Het gaat met name om prestaties van de operator. Uiteindelijk is het met sommige software met veel werk (API's) mogelijk, maar out-of-the-box is de functionaliteit nauwelijks aanwezig of zeer beperkt.
LiveChat Pro levert een managed live chat dienst, waarbij onze chat operators bezoekers op websites van onze opdrachtgevers via live chat bedienen.