Re: Meer waarschuwen!

61
Ik snap wat je bedoeld. Ik zou interessante artikelen moeten gaan schrijven. Maar als ik echt goed kon schrijven en zodanig interessant kon schrijven dat ik vele lezers kon boeien zou ik mezelf helemaal niet bezig houden met een webwinkel maar mezelf gaan profileren als tekstschrijver. Daar zou ik meer mee kunnen verdienen dan met de verkoop van spulletjes via het internet. Er is altijd vraag naar goede tekstschrijvers.

Re: Meer waarschuwen!

62
Als webwinkelier heb je niet de mogelijkheid voor hoor&wederhoor. Je hebt dus weinig andere keuze dan via foto’s, teksten, bloggen en video te presenteren en publiek van informatie te voorzien.
Als rijbewijs instructeur kun je ook moeilijk zeggen dat je autorijden niet leuk vindt ;-)

Daarbij is het ook(!) voor zoekmachines interessant als je content (teksten) post. Dan weet een zoekmachine ook waar je pagina over gaat.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Meer waarschuwen!

63
Het gaat niet eens zozeer om goed schrijven, maar vooral om boeiende informatie delen. Wellicht kan je dan geen lezers aan je binden, dat kan ik ook niet, maar je kan in de ogen van zoekmachines wel boeiende informatie delen. Een slecht voorbeeld, maar als je een (relatief) boeiend stukje over een witte shawl met rode polkadots schrijft. En iemand zoekt toevallig naar deze woorden dan is de kans groter dat hij op jouw blog terecht komt wanneer je het op je blog over witte shawls met rode polkadots hebt dan wanneer je enkel over kortingsbonnen en verkooplocaties schrijft.

Maar dat is eigenlijk best wel logisch.

Re: Meer waarschuwen!

64
Jan Speelgoedboer schreef:Als rijbewijs instructeur kun je ook moeilijk zeggen dat je autorijden niet leuk vindt ;-)
Artsen zijn de slechtste patiënten. :wink:

Je moet doen waar je goed in bent. Al het andere kun je beter uitbesteden aan iemand die er beter in is.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Meer waarschuwen!

65
Een externe blog kan zeker wel helpen. Ik blog langer dan dat mijn webshop bestaat, maar in het menu staat er een link naar mijn webshop en zo nu en dan blog ik ook over de producten. Dat werkt zeker wel, maar ga ook op zoek naar andere bloggers zodat zij iets schrijven over jouw producten.

Re: Meer waarschuwen!

66
Boordevolstijl.nl schreef:Ik snap wat je bedoeld. Ik zou interessante artikelen moeten gaan schrijven. Maar als ik echt goed kon schrijven en zodanig interessant kon schrijven dat ik vele lezers kon boeien zou ik mezelf helemaal niet bezig houden met een webwinkel maar mezelf gaan profileren als tekstschrijver. Daar zou ik meer mee kunnen verdienen dan met de verkoop van spulletjes via het internet. Er is altijd vraag naar goede tekstschrijvers.
Ik heb steeds het gevoel dat jij teveel naar perfectie neigt. Iets is goed of niet. Je hebt dat met de webwinkel, de shop-in-shops en ook hier weer. Je kijkt te zwart-wit. Waarom zou je niet gewoon een stukje tekst kunnen schrijven over een bepaald onderwerp? Kijk eens hoe een ander dat aanpakt, lees eens een blog hier en daar, vraag je vrouw of een vriend of kennis even om jouw stukje door te lezen voor je het plaatst. Je hoeft er geen prijs mee te winnen of zo.

Re: Meer waarschuwen!

67
Droomjuweeltjes heeft gelijk. Alles 100% goed doen zonder overal ervaring in te hebben kan niet. Ik ga mezelf vanaf morgen richten op de dingen die ik juist wel goed kan en die ik erg graag doe.

Ik plaats een topic bij vraag en aanbod en biedt me aan voor andere webwinkeliers voor kleine hand en spandiensten zoals bijvoorbeeld Het ontwerpen van nieuwsbrieven en flyers en het vrijstaan maken van foto's in Photoshop. Ik heb een klein grafisch studiootje en maak al langer nieuwsbrieven voor bedrijven. Als iemand interesse heeft kan ik een paar voorbeelden door mailen.

Naast deze nieuwsbrieven teken ik ook cartoons in opdracht. Dit doe ik inmiddels al meer dan 10 jaar. Ik maak nu al 7 jaar cartoons voor een wekelijkse cartoonrubriek in een lokaal weekblad.

De cartoons kun je vinden op: http://www.cartoonsvanmarc.nl

Re: Meer waarschuwen!

68
Dat was niet wat ik bedoelde. Je moet het juist loslaten en accepteren dat je niet alles goed kan. En dat hoeft ook niet. En dat een webwinkel die misschien wat minder succesvol dan dat je verwachtte, misschien best kan uitgroeien tot een mooie shop.
En dat een blog dus niet perfect hoeft te zijn, want het doel is niet een perfect artikel schrijven maar mensen trekken naar je website.

Als je nu weer overspringt naar iets anders, ga je weer als een kip zonder kop aan iets nieuws beginnen. Focus nu eens op wat je bent gestart en kijk wat je daar nog aan kunt verbeteren.

Ik moet toegeven, dat je me bijna elke keer compleet weet te verrassen met je antwoord.

Re: Meer waarschuwen!

69
Je moet geen webshop beginnen om grof geld te gaan verdienen, ik ben nu bezig om iets op te zetten. Zonder alle waarschuwingen, maar ben er al een aantal jaren mee bezig. Ik heb nog geen 1 moment gedacht van dat ik er een goeie zakcent aan kan verdienen, nee ik heb enkel nagedacht over wanneer ik centen te besteden heb om te investeren... Ik ben het met je eens dat sommige mensen een webshop beginnen, maar geen ondernemers zijn...

Ondernemers, je kunt tegen ze zeggen wat je wil maar als het in ze zit gaan ze er toch wel voor. En dat is alleen maar goed, natuurlijk moet je in het begin niet het risico nemen dat je je rekeningen niet meer kunt betalen.. Maar iemand met een beetje hersens heeft daar al wel over na gedacht. Er zijn genoeg mensen die tegen mij zeggen of de indruk geven dat het mij niet lukt, je kan dan gaan denken dat het misschien niet lukt en het opgeven of je houd je stil en je (probeert) bewijst dat het je wel lukt.. Anders lukt het sowieso niet en zul je altijd voor een ander gaan werken.

En natuurlijk denk ik ook heel vaak als ik een webshop zie, wat een verspilde moeite. Maar je moet niet alle beginnelingen over 1 kam scheren. Niet geschoten is altijd mis, en een hobby moet het ook juist zijn om te beginnen. Het is een passie, je hebt een doel, je bent overtuigd van je zelf. Het kunnen nadelen zijn, maar ook de ingrediënten voor een succesvolle ondernemer...

De grootste speler op het gebied van wijn verkopen online (NED), is ook op de zolder begonnen..

Re: Meer waarschuwen!

70
@Boordevolstijl.nl
.....niet bezig houden met een webwinkel maar mezelf gaan profileren als tekstschrijver. Daar zou ik meer mee kunnen verdienen....
Dat is nu precies waar je mee bezig bent en niets anders. "Hoe verdien ik veel geld"
En alles wat 1 maand niets oplevert stop je omdat het niet werkt.

Re: Meer waarschuwen!

71
Na een maand al stoppen? Valt wel mee hoor: Ik heb nu 19 jaar mijn eigen herenkapsalon. Ik ben begonnen met schilderen in 1992 en heb vorige week nog een werkstuk verkocht. Ik begon in maart met mijn webwinkel en ga nu rustig bekijken wat ik allemaal aan de inhoud ervan kan en wil gaan veranderen. De cartoons die ik wekelijks maak teken ik al 7 jaar voor dezelfde opdrachtgever. Twee maanden geleden zijn we begonnen met shop in the shop verkoop. We hebben onze spullen nu op vier verschillende adressen staan. We gaan natuurlijk door op de adressen waar we het beste verkopen en stoppen op de adressen waar we de maandhuur er nog niet eens uithalen.

Ik ben sinds 1995 zelfstandig ondernemer en ben vind het leuk om verschillende dingen te doen. Mijn werk is mijn hobby en ik besteed daar graag veel tijd aan. Ik ga zelfs vaak op mijn vrije zondag of maandag naar mijn kapsalon om alles 100% goed te poetsen en in orde te maken voor de nieuwe werkweek. En op rustige dagen met veel leegloop uren hou ik mezelf graag bezig met diverse werkzaamheden. Ik maak nieuwsbrieven voor mijn kapsalon en de kapsalon van mijn zus en hou de Facebookpagina's bij. En nu wil ik eens gaan kijken of ik dit soort nieuwsbrieven ook voor anderen kan gaan maken. Als ik alle energie die ik nu een jaar lang heb gestoken in mijn webwinkel had gestoken in het opbouwen van een nevenactiviteit als grafisch ontwerper.... Dan had ik het nu waarschijnlijk al erg druk gehad.

Re: Meer waarschuwen!

72
Boordevolstijl.nl schreef: Als ik alle energie die ik nu een jaar lang heb gestoken in mijn webwinkel had gestoken in het opbouwen van een nevenactiviteit als grafisch ontwerper.... Dan had ik het nu waarschijnlijk al erg druk gehad.
Als ik een geldboom in mijn tuin had gehad, was ik allang rijk geweest... :wink:

Re: Meer waarschuwen!

73
Boordevolstijl.nl schreef:Dan had ik het nu waarschijnlijk al erg druk gehad.
Het gaat erom wat er onder de streep overblijft, niet of je het druk hebt ;)

Re: Meer waarschuwen!

74
Deels ben ik het met de beginpost eens. Echter nemen veel startende webwinkels niet direct de moeite advies te vragen. Vaak wordt er toch veel te makkelijk gedacht over het opstarten, wat er bij komt kijken en ook wat de verantwoordelijkheid is als de webwinkel eenmaal online is. Daar kun je iedereen voor waarschuwen, maar de meeste mensen moet het toch echt zelf ondervinden. Dat is jammer, maar of we daar als webwinkeliers nu veel aan kunnen veranderen? Ik adviseer iedereen in ieder geval goed na te denken voor ze beginnen. Wat ze met dat advies doen is aan de ondernemer zelf.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Meer waarschuwen!

75
De markt voor nieuwe kleine webwinkels is aardig overzadigd. Er is op het internet veel te lezen over het feit dat veel webwinkeliers na een paar jaar al weer stoppen.

http://tweakers.net/nieuws/82707/kwart- ... -jaar.html

Eenderde van de webwinkels maakt niet eens winst:

http://www.retailnews.nl/rubrieken/e-co ... elijk.html

Ze proberen het, zetten iets op voor zover ze dat kunnen en de technische kennis hebben. Ze kopen spullen in en investeren in hun webwinkel. Na enkele maanden duur adverteren met Adwords of wat dan ook zijn ze door hun budget heen en zoekt met de oplossing in events zoals markten, braderieen, fairs of homeparty's. Vervolgens is de consument volledig overzadigd en wordt het steeds moeilijker om de spulletjes kwijt te raken op een van de duizenden Kerstmarkten, braderieen, fairs en noem maar op. Voor de organisatoren van al deze events is het wel leuk. Die kunnen vragen wat ze willen omdat deze webwinkeliers erg blij zijn met wat omzet. Kleine webwinkeliers worden marktkooplui zonder dat ze dat van te voren wisten.

Nu zijn de shop in the shop winkels aan zet. Die komen er binnenkort in elk dorp en in elke stad diversen te zitten. Allemaal leuke winkels met vaak langdurige contracten die per maand een aardig bedrag kosten terwijl de webwinkelier vaak niet eens zijn of haar maandhuur er uit zal halen. Want ook op dit gebied is de consument al weer overzadigd. De consument zit op dit moment nog zwaar in de crisis en geeft liever helemaal niks uit of koopt graag heel veel voor zeer weinig. Daarstraks reed ik toevallig langs een Cranenbroek filiaal. Daar was het erg druk op 2e Paasdag. Dat is wat de consument wil! Zijn auto volladen met goedkope rommel! En ook de action winkels doen het momenteel erg goed. Daar is het altijd druk en kun je voor een paar tientjes een hele winkelwagen vol met spullen kopen. Dat is wat de consument wil. Een hele kar vol met spullen voor zeer weinig geld.

Veel kleine webwinkels zullen dus naar mijn idee volledig gaan verdwijnen. Enkel de grote bedrijven zoals bijvoorbeeld Heine en Wehkamp zullen overleven omdat deze nog geld hebben om te adverteren. Maar door de komst van stuntwinkels zoals bijvoorbeeld Primarkt (waar je best leuke kleding kunt kopen tegen bodemprijzen) gaat de consument liever naar zo'n winkel om een flinke bulk aan kleding in te slaan. Ook die grote webwinkels zullen hier steeds meer last van ondervinden.

Een beetje waarschuwen dat het starten van een kleine webwinkel toch wel heel erg moeilijk is en meer van je zal vergen dan je van te voren had gedacht.

Re: Meer waarschuwen!

77
Ik zeg niet dat het niks is. In sommige shop in the shop winkels kan het best zijn dat je aan het eind van de maand niet alleen de huur er uit hebt maar ook nog iets verdiend. Helaas is de huur van een box of stukje kastruimte dermate hoog dat je niet veel spullen kwijt kunt in deze beperkte ruimte. Je moet dus met zo'n shop in the shop winkel erg veel geluk hebben wil je er iets aan hebben. Deze shop in the shop winkels zullen de komende jaren overal verschijnen. En dat is ideaal voor al die mensen die een webwinkel zijn begonnen en daar niet genoeg verkochten. We hebben onze spullen nu nog in drie shop min the shop winkels liggen. Eind april ga ik al deze spullen weer ophalen omdat er bar weinig is verkocht.

Re: Meer waarschuwen!

78
Boordevolstijl.nl schreef:Nu zijn de shop in the shop winkels aan zet. Die komen er binnenkort in elk dorp en in elke stad diversen te zitten. Allemaal leuke winkels met vaak langdurige contracten die per maand een aardig bedrag kosten terwijl de webwinkelier vaak niet eens zijn of haar maandhuur er uit zal halen. Want ook op dit gebied is de consument al weer overzadigd. De consument zit op dit moment nog zwaar in de crisis en geeft liever helemaal niks uit of koopt graag heel veel voor zeer weinig.
Waar is dit precies op gebaseerd? Een eigen negatieve ervaring of een gefundeerd onderzoek? Volgens mij het eerste, en dat is natuurlijk totaal niet representatief. Je geeft adviezen en doet uitspraken over zaken waar je zelf eigenlijk geen of onvoldoende verstand van hebt.

Een webwinkel kan tegenwoordig nog altijd tot een succes gemaakt worden, en shop in shop concepten hebben wat mij betreft zeker toekomst. Dat jij met beide niet succesvol kunt zijn zegt totaal niets over de kanalen zelf, maar zo laat je het hier wel overkomen.

Re: Meer waarschuwen!

79
Natuurlijk kun je van een kleine webwinkel een succesvol bedrijf maken. Maar dan moet je wel erg veel verstand hebben van marketing, webdesign, SEO en dat soort zaken. En als je dan ook nog eens een goed budget hebt om te adverteren, dan heb je kans. Maar de meeste nieuwe webwinkeliers hebben net zoals ik helemaal geen verstand van de vakgebieden die ik hierboven heb vernoemd. Die beginnen een webwinkel zonder te weten wat er allemaal voor nodig is en hebben een grote kans dat het niet lukt.

En wat de shop in the shop winkels betreft: De webwinkeliers zouden veel meer kans op verkoop hebben als je in dit soort winkels meer betaalbare verkoopruimte zou krijgen dan de beperkte boxen van soms niet meer dan 50 x 50 x 50 cm. Je krijgt dus weinig verkoopruimte en betaald al gauw tussen de 100,- euro en 250,- euro voor een stukje kast ruimte of een plank in een kast. Je moet dan wel erg veel verkopen om de huur er uit te hebben en nog wat te verdienen.

Re: Meer waarschuwen!

80
Ik heb wederom het idee dat je je eigen levensverhaal (op zakelijk gebied dan) aan het vertellen bent, en er om een of andere voor mij totaal onbegrijpelijke reden, vanuit gaat dat jouw verhaal voor iedereen opgaat.

Je hebt schijnbaar echt het idee dat alle webshops die niet meteen succesvol zijn hun heil zoeken in markten en braderieën, en vervolgens in shop-in-shops. Waarop baseer je dat? Volgens mij alleen je eigen ervaring. Maar volgens hebben velen je verteld dat markten en braderieën hooguit een extra kanaal zijn, en niet de oplossing voor je problemen. En idem voor shop-in-shops.

Ik ben heus wel met je eens dat het tegenwoordig niet makkelijker aan het worden is om een succesvolle webshop te starten, en dat velen er wat te hoge verwachtingen bij zullen hebben in het begin. Maar jij schetst een soort one-size-fits-all weg die alle tot mislukken gedoemde webshops volgens jou inslaan, en die toevallig ook nog jouw weg is. En daar geloof ik niet in.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Meer waarschuwen!

81
Vooral tijd is belangrijk en vergeten dat het tijd kost ook naast een fulltime baan. En mijn 2e jaar gaat nu ook beter dan het eerste jaar, niet raar veel meer mensen kennen de shop, meer recensies. En braderieën zijn gewoon leuk en gezellig. Kun je op allerlei manieren verkopen? Probeer het, wat voor mij werkt kan voor een ander niet werken. Maar dan moet je niet zeggen het werkt nooit, slaat nergens op.

Re: Meer waarschuwen!

82
Ik geef jullie gelijk. Het is mijn eigen probleem en het zijn mijn eigen bevindingen. Ik krijg mijn website niet van de grond en verkoop te weinig op markten en in shop en the shop winkels. Voorlopig heb ik er dus helemaal geen zin meer in en vind het op dit moment allemaal zonde van mijn tijd. Voor anderen kan het best allemaal anders liggen.

Mijn webwinkel avontuur is tot nu toe een reeks van tegenslagen geweest waardoor ik helemaal geen winst heb gemaakt ondanks al mijn activiteiten. Maar gelukkig voor jullie ben ik daar waarschijnlijk de enige in. Als jullie er wel prima van kunnen leven en er wel een modaal inkomen of hoger van overhouden heb ik gewoon pech.

Re: Meer waarschuwen!

83
‘Denk niet zwart, denk niet wit. Denk niet zwart-wit.’

Ik volg je hierin zijdelings maar is het misschien zo dat je te snel een bepaald resultaat wil bereiken? Het kost nu eenmaal tijd op een schare fans (klanten) op te bouwen.

Tenzij je de weg van een Zalando volgt en een enorm reclame budget heb natuurlijk ;)

Anders moet je gewoon geduld hebben, mits je natuurlijk wat geluk heb dat je concept ook wil aanslaan.

Dat geduld is iets wat er mist heb ik het vermoeden. Werk gewoon eens een jaar tot 2 jaar aan naamsbekendheid.

Zowel online maar ook offline.

Door alle beschikbare info tegenwoordig moet een mogelijke klant je al 6-8 keer gezien hebben wil je naam blijven hangen.
Lezen je je nieuwsbrief; komen ze met regelmaat op je site? Koester dat. Werk met regelmaat aan wat leuke tekst/blog. Hoe moeilijk dat ook is, heb ik zelf ook!

Als je niet als 60%(?) anderen binnen een jaar alweer opgeeft dan heb je het ergens over. Sterker nog; wil je echt goed zijn in je vakgebied dan heeft een gemiddeld mens 10.000 uur nodig.

Afsluitend; schop onder je kont en doorgaan :D
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Meer waarschuwen!

84
Heb je al wat gedaan met de tips die eerder in dit topic gegeven zijn?
Wat je nog kunt verbeteren aan je website? Welk product er goed loopt en wat niet?
Wat doet het goed op markten en wat niet? Wat doet het goed in de shop-in-shop winkels? Breng dat eens in kaart en pas je aan.

Heb je al gekeken naar de mogelijkheden op Etsy of DaWanda om je schilderijen te verkopen?

In de tijd dat je hier moppert, kun je heel wat gratis ads op MP zetten. Krijg ik aardig wat reacties op. Kost ook wat tijd en moeite, maar je kunt nou eenmaal niet verwachten dat het allemaal vanzelf gaat.

Als je verwacht had dat je elke dag een uur bestellingen had moeten inpakken, kun je nu die tijd toch mooi besteden aan de verbetering van je bedrijf?

En als je daar geen zin in hebt, moet je ook niet meer zeuren. Dan moet je alles flink in de uitverkoop gooien, en wat leuke zomermarkten gaan doen. Dan ben je van het meeste af en kun je gaan doen wat je wel leuk vindt.

Re: Meer waarschuwen!

85
Boordevolstijl.nl schreef:Ik geef jullie gelijk. Het is mijn eigen probleem en het zijn mijn eigen bevindingen. Ik krijg mijn website niet van de grond en verkoop te weinig op markten en in shop en the shop winkels. Voorlopig heb ik er dus helemaal geen zin meer in en vind het op dit moment allemaal zonde van mijn tijd. Voor anderen kan het best allemaal anders liggen.

Mijn webwinkel avontuur is tot nu toe een reeks van tegenslagen geweest waardoor ik helemaal geen winst heb gemaakt ondanks al mijn activiteiten. Maar gelukkig voor jullie ben ik daar waarschijnlijk de enige in. Als jullie er wel prima van kunnen leven en er wel een modaal inkomen of hoger van overhouden heb ik gewoon pech.
Die negatieve houding begint mij nu wel te irriteren. Denk je nu werkelijk dat bij iedereen meteen €30.000 in een jaar oplevert? NEE! Kun je denken dat je meteen succes hebt in een jaar? Ligt aan de branche waar je in zit, misschien wel of misschien niet. Maar bij mij is het gewoon een kwestie van doorzetten en dingen uitproberen, omdat mensen altijd weer je ideeën stelen (concurrentie houden je graag in de gaten). En dat werpt op veel momenten zijn vruchten af. Heb je nou €100.000,- kun je lekker reclame maken op tv en dan loop je meestal sneller binnen, maar ja is het geen eigen geld, maar geleend heb je daar ook weer schulden van.

Denk je nou bijvoorbeeld dat Zalando perfect is? Nou verre van! Met hun uitbuiting en schulden, want ze maken echt geen goede winst hoor.

Met deze negatieve houding zou je nooit iets kunnen verkopen, want dat straal je uit dan niet eens offline, maar ook online. Als mensen zien dat je heel veel energie in je bedrijf steekt dan vinden ze het echt wel de moeite waard om bij je te shoppen.

Ook ik maak reclame en steek er geld in, alleen d.m.v. proefjes en flyers.

Re: Meer waarschuwen!

86
Een negatieve houding is niet al te best in deze barre tijden. Laat ik inderdaad eens een wat positievere houding aannemen en geduld hebben. Ik zal het proberen.

Waarom ben ik zo teleurgesteld? Mijn verwachtingen lagen erg hoog toen ik er aan begon. Ik dacht echt dat ik wekelijks tientallen pakketten de deur uit zou moeten doen. Jullie zouden eens moeten weten hoe veel dozen en luchtzakjes ik heb verzameld. Mijn hele zolder staat vol met opgevouwen dozen in allerlei formaten. En dan is het jammer dat het allemaal niet doorgaat omdat ik van te voren niet wist hoe lastig het zou zijn om in dat stadium te komen.

Re: Meer waarschuwen!

87
Het is echt niet zo dat wij er allemaal al van kunnen leven. Ik in elk geval niet. Het kost tijd. Een voordeel van een webwinkel boven een fysieke winkel is dat je potentiële markt veel groter is dan van een fysieke winkel, die het vooral van lokaal/regionaal publiek moet hebben. Maar de grote nadelen zijn dat je daardoor ook veel meer concurrentie hebt, en dat in het begin werkelijk niemand je kent.

Open een fysieke winkel, en er komen mensen binnen. Natuurlijk moet je dan keihard werken om voldoende mensen binnen te halen, maar de aanwezigheid in een winkelstraat levert je al enige klandizie en bekendheid op dat een eerste opstapje is.
Bij een webwinkel heb je dat niet. Je bent in eerste instantie volledig onbekend in een grote maar over het algemeen concurrerende markt. En jij hebt een behoorlijk concurrerende, maar niet onmogelijke, markt uitgekozen.

Het duurt dus relatief lang voor je een beetje een basis hebt. En dat is de fase waarin jij zit. In die fase moet je de basis goed voor elkaar krijgen. En niet vanalles uitproberen voor eventjes. Want alles dat je maar even doet is verspilde energie, omdat alles relatief lang duurt voor het aankomt bij jouw potentiële publiek. In een fysieke winkel kun je vaak veel directer feedback krijgen op wat je probeert. Voor een webwinkel kun je voornamelijk alleen maar het effect over een langere periode meten, en dan maar hopen dat je meetresultaten niet teveel vervuilt zijn door andere wijzigingen die je hebt aangebracht.
Op een gegeven moment gaat het lopen, een soort vliegwiel. Als je concept aanslaat tenminste.

Vergeet die shop-in-shops nou even. En doe voorlopig alleen markten om de reactie van mensen op je spullen te testen. En focus je de rest van het jaar op je webwinkel:
-de look&feel en indeling van je site kan echt beter. En dat vergt een hoop tijd.
-het assortiment MOET echt beter. Je onderscheid je nu niet. Hoe breder je assortiment, hoe meer concurrenten je hebt. Zou jij een algemene interieurwinkel beginnen in een winkelstraat waar er al tien zitten?

Brainstorm een paar avondjes met je vrouw over een niche binnen de interieur branche:
--> De eerste avond verzinnen jullie gewoon vrij alle niche segmenten die in je opkomen: een bepaalde stijl/periode; leeftijdsgroep; een specifieke productgroep zoals alleen mode accessoires of zelf alleen bepaalde mode accessoires zoals tassen.
--> de tweede avond ga je een schifting maken op basis van criteria als: is de markt groot genoeg? Is er niet teveel concurrentie? Tussen de grootte van je niche en het aantal concurrenten moet je de juiste balans vinden. Is de doelgroep duidelijk definieerbaar? Kan ik specifiek die doelgroep benaderen? Zijn er keywords te bedenken die specifiek mijn niche beschrijven? Daar hou je een top 3/5 aan over.
--> Onderzoek je top 3 beter op je criteria: Besteed een paar uur op zoek naar concurrenten; onderzoek het verkeer op je potentiële keywords in de Google Adwords Zoekwoordplanner
--> Onderzoek vervolgens of je een interessant assortiment kunt vinden voor de beste niche markten.

En brainstorm ook echt samen. Je gedachten en ideeën hardop uitspreken stimuleert je creativiteit veel meer dan dat je in je eentje in gedachten verzonken alles probeert uit te dokteren. Hersenen zijn een raar orgaan. Iedereen kent wel de ervaring dat je urenlang ergens niet uitkomt, en op het moment dat je je probleem aan iemand voorlegt zie je ineens zelf het antwoord.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Meer waarschuwen!

88
Bedankt voor deze tips. Ik zal er de komende tijd eens rustig over nadenken hoe ik verder ga met mijn website. Via Shoppagina kan ik inmiddels mijn hele site om gaan zetten tot een nieuwe layout. Ik moet dan wel alle foto's, banners en zo aanpassen aan een nieuwe layout. Ik ben inmiddels al begonnen met het oefenen in een oefenwebwinkel volgens dit systeem en moet nog even wennen aan de vernieuwde CMS.