Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke prijs

1
Ik bied me aan voor andere webwinkeliers voor kleine hand en spandiensten zoals bijvoorbeeld Het ontwerpen van nieuwsbrieven en flyers en het vrijstaan maken van foto's in Photoshop. Ik heb een klein grafisch studiootje en maak al langer nieuwsbrieven voor bedrijven. Als iemand interesse heeft kan ik een paar voorbeelden door mailen. Ik ben zeer betaalbaar en heb goede contacten met twee tekstschrijvers net zoals ik ook freelance werken. De teksten kun je natuurlijk ook zelf aanleveren.

Naast deze nieuwsbrieven teken ik ook cartoons in opdracht. Dit doe ik inmiddels al meer dan 10 jaar. Ik maak nu al 7 jaar cartoons voor een wekelijkse cartoonrubriek in een lokaal weekblad. Een cartoon kan best een leuk item zijn bij je logo/huisstijl of ter aankleding van je webwinkel. Verzin een grap en ik verwerk deze in een cartoon. Een aantal van de honderden cartoons die ik de laatste jaren heb gemaakt kun je vinden op: http://www.cartoonsvanmarc.nl

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

3
Die webwinkel heeft een vaste layout. Daar kan ik niks aan veranderen. En qua kleuren en banner wilde ik een sfeertje creëren waarvan ik vond dat het goed zou passen bij de producten die wij verkopen. De nieuwsbrieven die ik voor mijn webwinkel heb gemaakt kon ik wel vormgeven volgens mijn eigen ideeen. En ook dan krijg je de kwestie smaken verschillen. Hieronder een paar voorbeelden:

Afbeelding
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

5
Voor mij blijft die webwinkel een zeer matig ontwerp.. Wellicht is dit voor je doelgroep anders.

De nieuwsbrieven zijn al beter maar niet mijn ding; erg druk en vol.
Vraag mij ook af of dit cross-browser/mailbox gechecked is. Dit zijn .jpg's. Maar hoe komt dit in gmail, outlook en hotmail?
Denk dat een gemiddeld ondernemer met Mailchimp eenzelfde (of beter) resultaat kan bereiken.

Maar voor specifieke groepen is je werk wellicht interessant.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

6
GoedeShampoo schreef:Voor mij blijft die webwinkel een zeer matig ontwerp.. Wellicht is dit voor je doelgroep anders.

De nieuwsbrieven zijn al beter maar niet mijn ding; erg druk en vol.
Vraag mij ook af of dit cross-browser/mailbox gechecked is. Dit zijn .jpg's. Maar hoe komt dit in gmail, outlook en hotmail?
Denk dat een gemiddeld ondernemer met Mailchimp eenzelfde (of beter) resultaat kan bereiken.

Maar voor specifieke groepen is je werk wellicht interessant.
Ik denk dat deze nieuwsbrieven als jpegs verstuurd worden. Ik ontwerp nooit nieuwsbrieven, maar naar mijn weten kan je in nieuwsbrieven niet met divs werken, maar enkel met tabellen. Het lijkt mij vrij lastig om sommige van deze lay-outs met tabellen op te bouwen.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

8
Haha, de vermoedens zijn nu wel bevestigd. Het is te hopen dat BoordevolStijl ook geen websites verkoopt.

Ik ben het met Ward eens dat je je beter op bepaalde dingen kan gaan focussen. Ik krijg nu een beetje het idee dat je overal wel een slaatje uit wilt slaan: cartoons, schilderijen, nieuwsbrieven, herenkapsels, oude-vrouwen-mode. Sommige dingen zijn toch gewoon leuk om als hobby te houden? Ik schilder(de) zelf ook, en ik vind het nog altijd leuk dat wanneer ik bij vrienden ben ik mijn zooi aan hun muur zie hangen. :-)

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

9
Het is goed dat je dat aangeeft Ward. Ik heb gisteren zitten stoeien met het webdesign programma Kompozer om mijn websites voortaan anders op te gaan bouwen in plaats van enkel een JEPG. Ik loop nogal wat achter! Ik maak deze websites nog steeds als spliced document in een oude versie van Fireworks. Er wordt dus aan gewerkt. Tot nu toe vinden mijn klanten de website die ik nu nog heb verder prima, netjes, duidelijk en dus functioneel. Het is alleen niet goed dat deze site zich niet aanpast aan de beeldschermresolutie en ook niet in het midden centreert. Qua webdesign heb ik nog veel te leren terwijl het voor velen van jullie vast allemaal gesneden koek moet zijn.

Wat Nescio zegt over schilderijen hoeft niet zo te zijn. Ik heb in september twee werkstukken verkocht, in december een en in januari ook een. En zelfs vorige week ook weer eentje. En dan ook nog eens allemaal in een galerie en niet aan vrienden en kennissen. In de goeie jaren verkocht ik wel 10 tot 15 schilderijen per jaar voor bedragen van 550,- tot 950,- euro per schilderij. Nu verkoop ik er door deze crisis een stuk minder, maar ben wel van plan om straks na de crisis weer extra hard aan de weg te timmeren met nieuw werk en er zeker geen hobby van te maken.

Hobby's heb ik ook: Mijn hobby is o.a. windsurfen. Dat ga ik morgen weer doen. Lekker een dagje aan het water met een range aan boards en zeilformaten.

Ik kom nog even terug op mijn nieuwsbrieven. Deze nieuwsbrieven kun je natuurlijk als PDF naar een printservice sturen zodat je ze als folders kunt uitdelen. Dat doe ik zelf ook altijd. Daarnaast maak ik van een PDF weer een JEPG om als afbeelding op Facebook of andere social media te zetten. In mijn webwinkel heb ik een kleine afbeelding staan van mijn laatste Boordevolstijl nieuwsbrief die de mensen aan kunnen klikken en deze in het groot als PDF kunnen lezen. Ook bij een e-mail kun je een PDF als nieuwsbrief als bijlage doen.

Het programma Mailchimp heb ik ook eens mee gewerkt. Ik vind het lastig werken en maak liever iets in Adobe Indesign en hou het graag bij vormgeving zoals ik het zelf wil.

Hieronder nog een JEPG plaatje van de folder die ik uitdeel aan mijn klanten:

Afbeelding

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

10
Het al dan wel of niet automatisch aanpassen aan de schermresolutie van de gebruiker is niet eens het grootste probleem. Je tekst is op deze manier niet indexeerbaar/leesbaar voor zoekmachines. Zelfs de titel van je homepage is index.jpg. En dat is dan ook de reden waarom de website van jouw kapsalon slechts ergens midden op de tweede pagina van het zoekwoord ''kapsalon boxtel'' staat.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

12
Omdat ik klanten zoek die er zelf niet handig in zijn en een nieuwsbrief bijvoorbeeld op markten of fairs willen uitdelen. Klanten kunnen hun wensen en de teksten/foto's naar mij doormailen en ik kan er een fraaie en verzorgde nieuwsbrief van maken.

Velen van jullie zullen het zelf ook wel kunnen. Misschien beter, mooier en nog beter toegespitst op de beoogde doelgroep. Toch bied ik het aan voor iedereen die het zelf niet kan.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

14
Maar ik kom op bijvoorbeeld Iris Kappers heel iets anders tegen qua nieuwsbrieven. En dan ook iets waarom 2 pagina's? Het zijn gewoon folders die eigenlijk uitgedeeld moeten worden in de winkel of als je een webshop heb op een braderie.
Mensen lezen dat echt niet in de e-mail, ik wil in een mail duidelijk een actie zien of zien wat er nieuw is en door kunnen klikken met korte verhaaltjes. Wat ik dan ook weer mis op zo'n site is hoe de kapsalon uit ziet. De site staat ook links i.p.v. in het midden en eigenlijk direct 1 om bij weg te klikken.

Misschien kun je dit bovenste als tip doorgeven.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

15
Dat klopt Zyra. Mijn nieuwsbrieven zijn gewoon analoge nieuwsbrieven die je natuurlijk per PDF mee kunt sturen als bijlage. Maar de e-mail-nieuwsbrief moet dusdanig interessant zijn omdat niet iedereen een PDF opent om daarna rustig door te lezen. Ik heb een Mailchimp account maar vind het allemaal niet zo lekker werken.

De nieuwsbrieven die ik tot nu toe heb gemaakt zijn dus niet de nieuwsbrieven waar op dit forum vaak gesproken wordt. Ik kan dus beter zeggen: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven om uit te delen op markten en fairs. Ik hanteer zeer interessante prijzen voor het maken van zo'n nieuwsbrief.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

17
Ik vind je cartoons simpelweg briljant!

Voor de rest ben ik bang dat je inderdaad teveel dingen doet.
Je haalt de analoge en digitale wereld een beetje door elkaar.

Analoog (drukwerk, flyers en dergelijke) blink je volgens mij best aardig in uit.
Maar dit is niet 1 op 1 naar de digitale wereld om te gooien.

Ik zie mij niet een jpg meesturen (of pdf) in bijvoorbeeld een nieuwsbrief.
En de opmaak van website's gaat volgens een heel ander principe dan waaruit een jpg bestaat.

Doe waar je écht goed in bent en dan beter :) Want daar heb je echt verstand van, daarin kun je (of ben je misschien al) een autoriteit. Dat is wat mensen aanspreekt en uiteindelijk ook goed voor willen betalen.

Ikzelf zou het heel cool vinden om bv een wekelijkse cartoon te hebben op bijvoorbeeld onze website en facebook pagina.
Eentje die gewoon gaat over ons werk en onze klanten.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

19
haha een nieuwsbrief in .jpg of .pdf, gekkigheid..

Zie nu dat je website ook 1 grote .jpg is:S (de titel is zelfs, index.jpg..)

Je zou eens kunnen beginnen met een cursus HTML. De basis heb je altijd nodig.
Als je het eenvoudig wilt doen kun je een programma als dreamweaver gebruiken.
Maar eerlijk gezegd denk ik, nogmaals, dat je gewoon moet houden bij wat je goed doet.

Je concurreert met duizenden anderen waarvan dit hun beroep is en/of die dit sinds hun kinderjaren doen.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

20
Jullie hebben gelijk het digitale ligt me wat minder dan het analoge. HTML vind ik lastig en absoluut niet interessant. Kon ik maar websites maken in Adobe Indesign waarmee ik een layout opzet met hulplijnen en met het verslepen van selecties kan ontwerpen. Ik zoek een geschikt programma waarmee ik een simpele maar toch effectieve website kan maken die iets meer is dan een JEPG plaatje met een paar hotspots erop om op te klikken.

En wat de nieuwsbrieven betreft: Er waren ook al nieuwsbrieven toen er nog geen e-mail bestond. Vroeger kreeg je een nieuwsbrief per post. Iedereen kent ze toch nog wel. Daarnaast is een gedrukte flyer iets anders dan een nieuwsbrief.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

21
Flyer is gewoon een hip woord voor folder. Wat mij betreft zijn bovenstaande voorbeelden nieuwsbrieven en geen folders (of flyers). Een flyer zoals we die kennen bevat beknopte informatie die snel gelezen kan worden, een lokkertje waarbij je de aandacht van de lezer zo'n halve seconde hebt voordat het in de prullenbak komt.

Bovenstaande voorbeelden bevatten (veel) tekst, in de vorm van nieuws, wat mij betreft zijn het nieuwsbrieven.

We moeten de TS niet op alle punten gaan lopen afzeiken, ik vind de voorbeelden hierboven, en eerder genoemde cartoons er goed uitzien. Of het je style is, is een tweede, maar het is geen prutswerk. Je kunt er bij je doelgroep mee aankomen lijkt me. Ik ken zat mensen die met HTML kunnen omgaan, maar geen enkel gevoel voor ontwerpen hebben. Ieder z'n vak, ieder z'n gebrek.

@TS: Ik denk dat jouw doelgroep de lokale ondernemer is met weinig verstand van ontwerpen. Mensen die zo nu en dan een flyer of nieuwsbrief meegeven aan klanten en die bij jouw laten maken. Dergelijke business via internet doen is weer veel lastiger en vereist weer de kennis die, naar mijn idee, bij je ontbreekt. Spreek de lokale ondernemer aan, breid dat uit naar dorpen in de omgeving en bouw zo een netwerk op. Een simpele flyer met "Dit gelezen? Dan weet u dat een flyer werkt" doet al wonderen.

Een website zou je kunnen laten maken, of zelf maken met één van de tientallen aanbieders van websites. Als het er netjes en strak uitziet maakt het die lokale ondernemer niet uit of dat met een webbuilder gemaakt is lijkt me.

Re: Ik ontwerp en maak nieuwsbrieven voor een vriendelijke p

22
Dank je Henk. Ik heb dan ook besloten om mezelf op het analoge te gaan richten en niet op het maken van geavanceerde webwinkels of websites. Dat is gewoon niet mijn ding, en het zou mij alleen maar een heleboel ongemak geven in de ontwikkeling en het onderhoud ervan.

En wat onze webwinkel betreft. Ik heb van shoppagina begrepen dat ze bezig zijn met variatie in de templates. Het hoeft van mij echt geen top design webwinkel te worden. Maar een klein beetje meer keuze dan slechts een basic template zou toch wel fijn zijn. Ik heb ze vandaag een berichtje gestuurd om te vragen hoe het met deze nieuwe templates gaat.