[bespaarwereld.nl] Hoe houdt ik klanten op mijn site.

1
Beste,

hoe kan je het beste klanten op je webshop houden!

na mijn vraagstelling in de rubriek algemeen, heb ik een goed beeld gekregen over de looks van de site.

maar hoe houdt je een klant op je site!
koopjes?

mocht er iemand nog op/aanmerkingen hebben op de site hoor ik dit ook graag.

http://www.duurzameenergienl.eu

de volgende punten zijn in de rubriek algemeen al aan bod gekomen.
-kleur
-url
-verzendkosten

zijn er nog meer punten waar ik op moet letten.

mvg. patrick
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 07 april 2014, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel gefixed. Gelieve geen doorverwijs urls te gebruiken.

Re: Hoe houdt ik klanten op mijn site.

2
duurzameenergienl schreef:maar hoe houdt je een klant op je site!
koopjes?
Als ik op de opvallend afstekende “GA DIRECT NAAR ONZE AANBIEDINGEN” klik, zie ik niets: een lege rubriek. Als ik op de homepage naar “BEKIJK ALLE COMPLETE SYSTEMEN” doorklik, krijg ik een foutmelding: “Whoops, our bad”.

Twee klikken naar twee hoofdonderdelen die doodlopen: dan is de gemiddelde bezoeker inderdaad binnen een paar seconden vertrokken.

Hoe houd je klanten op je site? Nou, zo dus niet!
StoreCore.io

Re: Hoe houdt ik klanten op mijn site.

4
Als ik jouw website(s) bekijk, met de constructie met tig domeinnamen, heb je waarschijnlijk geen idee hoe lang je bezoekers blijven. Elke categorie een ander domein is natuurlijk een ramp voor je statistieken. Je hebt zo geen idee waar je bezoekers heen gaan, en hoe lang ze totaal op je netwerk zitten. Waarom niet 1 domein zodat je degelijke statistieken kan opbouwen? Je zal het waarschijnlijk met het oog op SEO hebben gedaan, maar of het echt in je voordeel werkt betwijfel ik.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe houdt ik klanten op mijn site.

5
Ik denk dat klanten ook snel afhaken als ze zien dat een simpele cat5e kabel van 20 meter (andere lengtes heb je niet eens) 35 euro kost. 2 RJ45 stekkers kosten zelfs 5 euro.

De contactpagina doet het niet bij sommige websites, het is lang zoeken naar een adres, telefoonnummer en KvK gegevens.

Denk je trouwens echt dat iemand voor 3000 euro een zonneboiler bij je gaat bestellen als daar letterlijk 1 zin aan informatie bij staat?

Ik denk dat het verliezen van bezoekers niet zozeer een probleem van de website is (hoewel de kleuren ook niet echt optimaal zijn), maar meer een gebrek aan producten, realistische prijzen en informatie op de website.

Re: [duurzameenergienl.eu] Hoe houdt ik klanten op mijn site

7
duurzameenergienl schreef:ik zal as. maandag nogmaals een bericht posten om jullie mening te vragen!

dank voor de eerlijkheid!!
Ik denk dat je niet alles bij de webdesigner mag neerleggen. Nog niet zo lang geleden heb ik een installatie met 18 zonnepanelen laten aanleggen. Ik kan je op een briefje geven dat niemand in Nederland € 4.000 tot € 6.000 gaat betalen voor de omvormer van jouw "huismerk".

Volgens mij loop je maar wat aan te rommelen met een dropshipping-assortiment en weet je eigenlijk niet wat je nu precies verkoopt. Je site straalt dat ook uit. Maar dat ligt niet aan de webdesigner, maar aan het feit dat je zelf eigenlijk niet precies weet wat je nu aan wie verkoopt.

Dat "groene energie" werd vertaald in foeilelijk knalgroen, dát mag je wel neerleggen bij je webdesigner. Maar de rest niet: dat je formule tekortschiet — of nog niet af is — ligt in de eerste plaats aan jezelf.
StoreCore.io

Re: [bespaarwereld.nl] Hoe houdt ik klanten op mijn site.

9
Je voorwaarden zijn helaas ook nog niet op orde. Trouwens, ze zijn zelfs niet rechtsgeldig, of verkoop je alleen aan bedrijven en niet aan consumenten? Anders houdt het volgende geen stand:
Duurzame energie NL kan niet aansprakelijk gehouden worden enige schade tijdens het transport van ons magazijn te Heerlen tot aan zijn eindbestemming. Na het akkoord gaan voor aflevering is de klant verantwoordelijk voor de geleverde producten.
Nu op mijn weblogs:

Re: [bespaarwereld.nl] Hoe houdt ik klanten op mijn site.

11
Beste,

de beschrijvingen zijn we aan het aanpassen!
aan de multi url. is wat te doen, maar ik wil dit voorlopig zo laten aangezien dit weer extra geld kost en het al genoeg heeft gekost!

graag vraag ik wel enige feedback over de kleur groen die niet schrewerig is?
is het beter om deze donkergroen te maken?

verder ben ik bezig met een algemene informatie tab. met alle uitleg over verzenden, retour etc. duidelijk te omschrijven incl. contact gegevens! deze komt dan bij elk producten als link te staan incl. een statisch blok links met een button algemene informatie.

hoor natuur graag welke kleur! en eventueel andere opmerkingen die nog niet zijn langsgekomen.

mvg. patrick

Re: [bespaarwereld.nl] Hoe houdt ik klanten op mijn site.

12
Ik merkte net toevallig dat coolblue precies dezelfde manier heeft met meerdere shops in urls en dat die ook allemaal samenwerken in 1 winkelmandje.
Heeft vreemde is alleen dat ik daar toch anders tegenaan keek (kijk).
Het coolblue logo staat bovenin met de verschillende winkels ernaast.
Daaronder gaat alles, incl menu over de de winkel waar je bent.
Als je naar de homepage gaat ben je ook bij coolblue en schakel je niet automatisch naar een shop met andere url. Die laten ze je kiezen.
Misschien moet je daar eens kijken wat er anders is en wat je kan verbeteren om je klanten anders tegen je shop te laten aankijken.
Meerdere urls in 1 shop lijkt dus wel goed te kunnen :wink:

Re: [bespaarwereld.nl] Hoe houdt ik klanten op mijn site.

13
Ik denk dat Coolblue ook het budget heeft om 300+ shops te voorzien van SEO en de nodige reclame. Daarnaast kun je je afvragen hoe betrouwbaar een shop met een .info. eu .nl .com domein overkomt. Elke keer iets anders. Dan zwijg ik nog maar even over het aantal artikelen in elke shop.

Re: [bespaarwereld.nl] Hoe houdt ik klanten op mijn site.

14
Om deze site met Coolblue te vergelijken lijkt me vergezocht.

Allereerst heeft Coolblue een apart ontwerp team dat zich dag en nacht bezig houdt met het optimaliseren van het ontwerp.

Als we toch moeten kijken naar wat er Ontwerptechnisch verbeterd kan worden aan deze site, dan zou ik zeggen ... een hoop.

Breng een duidelijke visuele hierarchie aan in jouw website, zo kunnen bezoekers sneller geleid worden naar voor hun belangrijke info/items. Daarnaast werkt de site erg veel met grove slagschaduwen, deze zijn anno 2014 zo langzamerhand gelinkt aan een onprofessionele uitstraling.

De tabs zijn twee niveau's onder elkaar en dat zorgt voor een moeilijk uit te zien menu.
Misschien is het handig om wat menu items te schrappen.

Groet,
Ori.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien