Vraag over balans

1
Ik ben met de opleiding boekhouding bezig en nu loop ik tegen een vraag aan waar ik niet zelf helemaal uitkom. Ik hoop dat er iemand hier is die mijn hiermee kan helpen?

De stelling is:
Een ondernemer begroot dat hij de volgende hoeveelheid geldmiddelen nodig heeft:
Voor de winkelinrichting €48.000,-
Voor de goederenvoorraad €25.000,-
Voor te geven krediet aan afnemers €6.700,-
Voor kasmiddelen €4.000,-
Het winkelpand wordt gehuurd ( het huurbedrag is onbekend) en de goederenvoorraad wordt voor 60% krediet gekocht van leveranciers.
Van de bank kan €15.000,- krediet gekregen worden en van een broer kan €7.500,- geleend worden tegen 8%

De vraag is:
Hoe kom ik erachter wat de huur van het pand is? Want ik moet namelijk een berekening maken hoeveel eigen vermogen de ondernemer in de zaak dient te stoppen en daarvan een balans te maken.

Alvast bedankt!

Re: Vraag over balans

2
baboeska schreef:Het winkelpand wordt gehuurd ( het huurbedrag is onbekend) [...] Hoe kom ik erachter wat de huur van het pand is? Want ik moet namelijk een berekening maken hoeveel eigen vermogen de ondernemer in de zaak dient te stoppen en daarvan een balans te maken.
Dat klinkt als een (flauwe) instinker: huur is een kostenpost en kosten horen op de winst- en verliesrekening, niet op de balans.

De (openings)balans kun je verder gewoon invullen met de bedragen die wel worden genoemd.
StoreCore.io