Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemiddeld?

1
Beste medewebwinkeliers, :D :D

Sinds nog geen week sta ik online met een webshop waar ik dames kleding en accessoires verkoop. http://www.luvfashion.nl

Waar ik me in wil onderscheiden in deze concurrerende branche zijn de service die ik klanten biedt zoals, snelle levering (vandaag besteld, morgen in huis), binnen 24 uur reactie op de mail, redelijk exclusieve producten, goede kwaliteit van de producten enz..
Ook zijn er geen addertjes onder het gras, alles is gewoon duidelijk zoals het hoort te vinden op de webshop, retourbeleid, verzendkosten enzovoorts.

Na lange voorbereidingen ligt alles klaar om verstuurd te worden.

Mijn vraag is nu, hoeveel bezoekers heb je nodig voordat je, je eerste pakketje gaat versturen? Wat was het geval bij jullie? Binnen een dag al een bestelling of duurde dit echt weken/maanden? Momenteel qua reclame zit ik bij admarkt van marktplaats, deze week begint reclame via taxi's en google adwords ga ik mee beginnen.

Ik zit nu na 4 dagen op 452 bezoekers, bounce rate is 30,31%, pageviews: 4,069

Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen over het proces van bezoekers klanten maken..

Als jullie tips hebben over het uiterlijk van mijn webshop, gebruiksgemak e.d. hoor ik het héél graag!! Okal komt het als krititiek over, maakt niet uit ik leer er alleen maar van! :lol:

Ik hoop graag reacties te krijgen, alvast dankjwel voor de hulp!

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

2
Dat is moeilijk te zeggen. Is denk ik geen regel voor te bedenken.

Je hebt een niet erg uitgebreid assortiment. Dat helpt denk ik niet. Hoe minder keuze, hoe minder conversie...tenzij het heel precies gedefinieerde niche is maar dat is het denk ik niet.

Overigens zeg je hier 'vandaag besteld, morgen in huis', maar op je site zeg je levering binnen 48 uur. Dat laatste lijkt me overigens ook realistischer.

Ook vraag ik me af of Marktplaats echt gaat werken voor je, maar dat blijft een kwestie van uitproberen natuurlijk.

Ga er in elk geval vanuit dat succes een kwestie van lange adem is, en werk hard aan het verbeteren van je site, SEO, en marketing.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

3
Het uiterlijk van de site spreekt mij en vele anderen zeker niet aan. Een beetje serieuze webwinkel heeft geen webwinkel bij mijnwebwinkel.nl

Meestal zie ik direct bij het openen van de pagina, oh een mijnwebwinkel shop en weg ben ik.

Het is overigens niet mijn bedoeling je shop de grond in te boren, maar ik denk dat je shop op dit moment geen kans maakt en je serieus moet overstappen.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

4
Wat een onzin Be-slank. Het platform is maar een klein onderdeel van het eventuele succes van een webwinkel. Er is zeker veel aan te merken op de winkel van TS, maar het advies, kansloos, en 'je moet overstappen' lijkt mij de TS niet te helpen. Een consument kijkt echt niet of een winkel via een open source of via een licentie is gemaakt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

5
Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat een mijnwebwinkel, vaak door webwinkeliers als onprofessioneel wordt beschouwd, is het niet meteen reden voor geen succes. Ik leg ook liever een paar tientjes bij per maand voor een 'professioneler systeem' dan dat ik voor 10 euro per maand een systeem heb dat aan allerlei restricties zit.

Ik vind de eerste indruk van de webshop slecht en zie overigens niet direct dat het een mijnwebwinkel is, terwijl ik er toch al genoeg heb gezien. Vooral de foto's van de vrouwen komen erg slordig over. Ik wil het woord sloerie nog niet in de mond nemen, maar daar neigt het wel naar toe op die foto's.

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

6
i-mobile schreef:Wat een onzin Be-slank. Het platform is maar een klein onderdeel van het eventuele succes van een webwinkel. Er is zeker veel aan te merken op de winkel van TS, maar het advies, kansloos, en 'je moet overstappen' lijkt mij de TS niet te helpen. Een consument kijkt echt niet of een winkel via een open source of via een licentie is gemaakt.
Oneens, natuurlijk kan je ook succes met bijv een mijnwebwinkel, maar ik kan er zo niet één bedenken. Ik ben van mening dat het een heel stuk moeilijker is een succes te maken van je shop als je mijnwebwinkel gebruikt. Ik denk dat LuvFashion er meer baat bij heeft, om toch een ander platform te overwegen en dat hoeft niet duur te zijn.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

7
RicardoV schreef:Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat een mijnwebwinkel, vaak door webwinkeliers als onprofessioneel wordt beschouwd, is het niet meteen reden voor geen succes. Ik leg ook liever een paar tientjes bij per maand voor een 'professioneler systeem' dan dat ik voor 10 euro per maand een systeem heb dat aan allerlei restricties zit.

Ik vind de eerste indruk van de webshop slecht en zie overigens niet direct dat het een mijnwebwinkel is, terwijl ik er toch al genoeg heb gezien. Vooral de foto's van de vrouwen komen erg slordig over. Ik wil het woord sloerie nog niet in de mond nemen, maar daar neigt het wel naar toe op die foto's.
Nou nou, Ricardo is ook niks gewenst, en deze dames zijn niet eens schaars gekleed. Zoiets heet een 'crop top' en is tegenwoordig erg populair en is een trend. Wacht maar tot het zomer word ;), dan lopen alle modebewuste meiden/dames in crop tops rond haha. (inclusief moi)

Anyways, back on topic. Je hebt vind ik als 27 jarige jonge dame een leuk assortiment trendy kleding, met goede productfoto's. Ja het platform daar ben ik het mee eens, maar dan ben ik ook een ondernemer, en geen consument die geen verstand heeft van hoe webwinkels uberhaupt werken. Bouncerate vind ik trouwens erg netjes, daaruit blijkt dat je of de goede doelgroep trekt of je hebt producten die je bezoekers aanspreken. Wat uiteindelijk weer op het eerste terecht komt. Ik denk zeker dat je voor de goedkopere producten goed via marktplaats kun adverteren (maar wat is dat met die taxi's dan o.O?)

Voor mijn shop had ik de eerste bestelling na een week of 3/4. Ik ben ook zoals jou met een veel kleiner assortiment begonnen dan ik nu heb (en is eigenlijk nu nog net te klein om een goede conversie te maken met bezoekers die ik dagelijks binnen krijg). Met jou producten is het misschien ook leuk om in 'real life' te verkopen via events/ladies night/ markten etc om sneller wat bekendheid te maken.

Ik vind je productbeschrijvingen erg sumier, het vertelt me niks over de pasvorm of hoe het kledingstuk valt. One-size is prima hoor, maar ik kan je vertellen dat ik met een maatje XS over het algemeen verzuip in onesize kleding en door de sumiere informatie niet bij je ga bestellen. Probeer je shop echt vanuit de ogen van de klant te zien en kijk ook hoe grotere/succesvolle shops dit aanpakken.

In ieder geval veel succes met alles.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

9
Er is geen getal te noemen in de trant van; na 500 bezoekers heb je je eerste order.

Misschien handig om je webshop te laten voorzien van feedback in het daarvoor bestemde forumonderdeel. Dan krijg je wellicht gerichtere/concretere punten waaraan je kan werken.

Probeer ook even terug te koppelen wanneer je reacties krijgt, velen hier helpen je graag de juiste richting op, het zou fijn zijn daarop een antwoord te krijgen.

Re: Wanneer eerste bestelling? Hoeveel bezoekers zijn gemidd

11
452 bezoekers, bounce rate 30%.
dan heb je dus 300 actieve bezoekers gehad.
En daarmee 4069-150 = +- 3900 pagina's bezocht?

Dat is 13 pagina's per bezoeker?
Filter je je eigen statistieken? want die kunnen het geheel nogal schreef trekken.

Deze hoeveelheid pagina's per bezoeker is redelijk hoog. Als je dan nog geen conversie hebt van 1% is er wel iets aan de hand, en moet je goed gaan kijken hoe je conversie gaat.
---

Zelf vind ik het hele betaal-proces bijvoorbeeld een redelijk chaotisch geheel.. Er is geen duidelijke afscheiding waar ik nu informatie vind over betalen, waarover menu en waar over mijn product. Ook je bestel knop is erg 'klein' en trekt niet perse de aandacht, om maar een conversiepunt te noemen.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl