Ik heb in mijn december nieuwsbrief een kortingsbon gedaan.
Verder doe ik niets speciaals. De website aanpassen doe ik wel, met een kerstwens erop in beide talen, dat vinden mensen leuk. (Roemeens en Nederlands) en inderdaad een kerstplaatje erbij.
Sowieso vind ik het meegaan met het jaar best belangrijk, daardoor zien nieuwe klanten ook, dat de website up to date is en dus goed wordt bijgehouden en dat geeft weer vertrouwen.
De dingen, die jij nog meer aangaf Dirk-Jan, die vind ik het hele jaar door heel erg belangrijk.
Ik stuur altijd een mailtje met de informatie (wanneer het met de post mee zal gaan en wanneer ze het pakketje dus kunnen verwachten) en over ruilen doe ik niet moeilijk (zolang het niet gebruikt is). Als iemand iets wil ruilen, dan kijk ik echt niet op een week.
De meeste producten heb ik gewoon op voorraad. Er zijn een paar producten, die niet op voorraad zijn, maar daar heb ik ook een "ruime" levertijd voor staan, zodat mensen het altijd binnen die tijd hebben. Behalve als ze iets speciaals willen bestellen en ik moet het uit Roemenië halen, dan zeg ik er ook eerlijk bij, dat het echt wel even kan duren en ik dus ook niet precies weet hoe lang het duurt, dan geef ik ze een indicatie. (dat staat overigens ook op de website vermeld).
Of als mensen een speciale wens hebben. Ik heb bijvoorbeeld ook weleens de vraag gehad of ik de naam van mijn winkeltje niet op de verpakking wilde zetten, want het was voor een verjaardag van een gezinslid en anders zou hij al weten dat het voor zijn verjaardag was. (net zoiets als wat jij al aangaf over je vriendin, dat je niet wil dat ze het van te voren al weet).
Ik vind persoonlijk contact en meedenken met de mensen, kijken naar de wensen van de klant altijd erg belangrijk. En het wordt ook heel erg gewaardeerd
Maar voor mij is het misschien ook makkelijker, omdat ik maar een klein winkeltje heb, dus dan heb je meer tijd voor wat extra aandacht en een wat uitgebreidere persoonlijke mail.
Het zijn zeker hele goede tips Dirk-Jan en met de feestdagen inderdaad nog eens dubbel zo belangrijk!
Ik denk, dat je altijd even bij jezelf moet denken, wat zou ik willen, verwachten, fijn vinden of waarderen, als ik iets zou bestellen bij zo'n winkel. En dan ben je denk ik al een heel eind.
Een leuk kadopapiertje/verpakking met kerst is trouwens ook heel erg leuk, daar zal ik ook eens iets mee gaan doen
Zo Kato, daar zullen mensen inderdaad wel op af komen, want dat is een flinke korting!
Maar 50% korting zou ik mijn klanten niet kunnen bieden, want dan moet ik er zelf geld bij gaan leggen
Trouwens, de bonbonnetjes waren ook een erg leuk idee. Het is leuk, om de verschillende meningen, behoeftes en ideeën hier te lezen.
Leuke topic met leuke tips en nuttige info. Ik hoop, dat er nog veel mensen gaan reageren