Inspiratie kerstacties

1
Ik ben op zoek naar inspiratie voor een conversie verhogende actie voor de feestdagen.

Vorig jaar kregen alle klanten een gratis zakje kerstbonbons bij hun bestelling. Daar heb ik wel leuke reacties op gehad.

Ik twijfel of ik dit ga herhalen dit jaar. Tenslotte zit iedereen al bomvol van sinterklaas en kerstsnoep deze tijd van het jaar. Vinden mensen het leuk om snoep te krijgen bij hun bestelling of trekt het ze over de streep? Ik denk het eerste.

Het enige wat ik dit jaar zeker ga doen is gratis inpakservice en verlengde retour garantie.

Verder dacht ik aan gratis verzending of kortingsacties. Altijd aardig natuurlijk. Iets anders waar ik aan dacht is een gratis cadeau t.w.v. 4.95 bij iedere bestelling. Ik zeg natuurlijk niet was dat is maar het is wel relevant aan de rest van het assortiment. Als je een dieren beeldje besteld krijg je iets wat je dan ook wel leuk zult vinden. Geen gratis bandenplak setje of iets ongerelateerds. Misschien dat deze nieuwschierigheid icm een gratis cadeau wat in de smaak valt mensen zelfs terug laat komen.

Mensen menigen hierover of frisse ideeen? Alvast bedankt
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Inspiratie kerstacties

2
In aanbiedingen rond de feestdagen geloof ik niet zo. Hetgeen je extra verkoopt, loop je mis aan omzet door die kortingen in mijn ogen. In mijn ogen kun je bij het voorbereiden op de feestdagen scoren op persoonlijk contact. Zo betaal ik rond de feestdagen niet graag met iDeal omdat mijn partner mijn rekening ziet en dan ziet als ik een kadootje voor haar koop. Ook twijfel ik of iets wel op tijd aankomt en wil ik het dus graag rond de feestdagen even ophalen als dat mogelijk is (en bij voorkeur ook contant betalen).

Mocht je het wel versturen dan graag garanties op je verzendtermijnen en voorraad, en graag even een bevestiging dat ik het kan ruilen tot na de feestdagen. Als ik nu nl. al een kadootje koop voor kerst, en het dan pas geef en ze heeft het al, wil ik het nog kunnen ruilen. Nu twijfel ik bij bepaalde webwinkels of ik het dan maar volgende week pas moet bestellen zodat ik nog wel binnen de Sinterklaas periode val, maar zoals gewoonlijk vergeet ik dat volgende week weer en koop ik het dus helemaal niet meer.

Verder is het leuk om je website iets aan te passen om te laten zien dat jij ook weet dat het de feestdagen zijn. Ergens een subtiele kerstbal of boom?
Nu op mijn weblogs:

Re: Inspiratie kerstacties

3
Wat volgens mij helpt is :

Gratis verzending (als je iets aanbied wat op andere site's ook te koop is)
Snelle verzending (dus dat de mensen het zeker hebben tegen de feestdagen)
En een originele kadoverpakking.

Re: Inspiratie kerstacties

4
Bij ons bij Vavoom doen we nu bijvoorbeeld een 50% korting actie voor de Kerst. Dat spreekt mensen toch wel heel erg aan en als je het goed aanpakt, kun je veel klanten winnen op deze manier.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Inspiratie kerstacties

5
Ik heb in mijn december nieuwsbrief een kortingsbon gedaan.
Verder doe ik niets speciaals. De website aanpassen doe ik wel, met een kerstwens erop in beide talen, dat vinden mensen leuk. (Roemeens en Nederlands) en inderdaad een kerstplaatje erbij.
Sowieso vind ik het meegaan met het jaar best belangrijk, daardoor zien nieuwe klanten ook, dat de website up to date is en dus goed wordt bijgehouden en dat geeft weer vertrouwen.

De dingen, die jij nog meer aangaf Dirk-Jan, die vind ik het hele jaar door heel erg belangrijk.
Ik stuur altijd een mailtje met de informatie (wanneer het met de post mee zal gaan en wanneer ze het pakketje dus kunnen verwachten) en over ruilen doe ik niet moeilijk (zolang het niet gebruikt is). Als iemand iets wil ruilen, dan kijk ik echt niet op een week.
De meeste producten heb ik gewoon op voorraad. Er zijn een paar producten, die niet op voorraad zijn, maar daar heb ik ook een "ruime" levertijd voor staan, zodat mensen het altijd binnen die tijd hebben. Behalve als ze iets speciaals willen bestellen en ik moet het uit Roemenië halen, dan zeg ik er ook eerlijk bij, dat het echt wel even kan duren en ik dus ook niet precies weet hoe lang het duurt, dan geef ik ze een indicatie. (dat staat overigens ook op de website vermeld).
Of als mensen een speciale wens hebben. Ik heb bijvoorbeeld ook weleens de vraag gehad of ik de naam van mijn winkeltje niet op de verpakking wilde zetten, want het was voor een verjaardag van een gezinslid en anders zou hij al weten dat het voor zijn verjaardag was. (net zoiets als wat jij al aangaf over je vriendin, dat je niet wil dat ze het van te voren al weet).
Ik vind persoonlijk contact en meedenken met de mensen, kijken naar de wensen van de klant altijd erg belangrijk. En het wordt ook heel erg gewaardeerd :D
Maar voor mij is het misschien ook makkelijker, omdat ik maar een klein winkeltje heb, dus dan heb je meer tijd voor wat extra aandacht en een wat uitgebreidere persoonlijke mail.

Het zijn zeker hele goede tips Dirk-Jan en met de feestdagen inderdaad nog eens dubbel zo belangrijk! :D Ik denk, dat je altijd even bij jezelf moet denken, wat zou ik willen, verwachten, fijn vinden of waarderen, als ik iets zou bestellen bij zo'n winkel. En dan ben je denk ik al een heel eind.

Een leuk kadopapiertje/verpakking met kerst is trouwens ook heel erg leuk, daar zal ik ook eens iets mee gaan doen :D

Zo Kato, daar zullen mensen inderdaad wel op af komen, want dat is een flinke korting!
Maar 50% korting zou ik mijn klanten niet kunnen bieden, want dan moet ik er zelf geld bij gaan leggen :roll:

Trouwens, de bonbonnetjes waren ook een erg leuk idee. Het is leuk, om de verschillende meningen, behoeftes en ideeën hier te lezen.
Leuke topic met leuke tips en nuttige info. Ik hoop, dat er nog veel mensen gaan reageren :!:

Re: Inspiratie kerstacties

6
Wat al enorm helpt is als je een kortingsbon van 1 euro aanbied per nieuwsbrief of twitter. Men krijgt dan 1 euro korting als de de couponcode invullen, ongeacht het bestelbedrag.
Je staat er verstelt van hoe veel mensen daar op af komen. 1 euro CPO (Cost Per Order - marketingterm) is zeer weinig!