Aankoopbeslissingen van MKB webshops

1
Beste webwinkeleigenaren,

Ik ben Mike Strijker, laatstejaars Bedrijfskunde Management Economie en Recht student aan de Hogeschool van Amsterdam, Voor mijn afstudeerscriptie doe ik in opdracht van Blauwe Monsters onderzoek naar de aankoopbeslissingen van MKB webshops betreffende online marketing diensten.

In het digitale tijdperk hebben bedrijven te maken met klanten die steeds ongrijpbaarder worden. Hoe kun je die klanten beter bereiken, verleiden en vooral enthousiast maken en houden? Wat beweegt klanten in complexe en veeleisende zakelijke markten nu eigenlijk echt? Dit vraagt om een andere rol van marketing en sales in het aankoopproces van uw klanten. Dit onderzoek moet in kaart brengen welke mogelijkheden je als bedrijf hebt om invloed te kunnen uitoefenen op het aankoopproces. Hiervoor moet ik weten wat u belangrijk vindt. Dit kan echter niet zonder uw informatie.

Deze enquête is volledig anoniem en het helpt mij bij het schrijven van mijn aanbeveling voor mijn scriptie. U wordt verder nergens voor benaderd, omdat het onderzoek alleen een informatief karakter heeft. Het invullen van deze enquête neemt 5 minuten in beslag.

Het zou mij enorm helpen bij het verkrijgen van de 377 uitgewerkte enquêtes. Natuurlijk is het mogelijk om de resultaten van het onderzoek te krijgen, wanneer alle gegevens binnen zijn.

Hiernaast vindt u de link naar de enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=408164

Mocht u opmerkingen over mijn enquete hebben, dan kunt u deze aan het einde van mijn enquête geven.

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd en moeite.


Met vriendelijke groet,


Mike Strijker

Re: Aankoopbeslissingen van MKB webshops

4
Vanzelfsprekend heb iedereen het recht om af te haken. Dat is ieders zijn keuze alleen heb ik niet het gevoel dat je echt objectief bent tegen mij en anderen mensen op dit webwinkelforum. Daarom had ik deze reactie ook van u verwacht. Alleen dit doet me wel wat, want ik bedoel het gewoon goed als stagiaire en heb altijd de insteek gehad om met mijn onderzoek iets bij te dragen aan het verbeteren van klantenrelaties en het benaderen en behouden van klanten.

Heel veel mensen denken negatief en te individualistisch, terwijl ik probeer het beste van mijn scriptie te maken. Ik heb het niet gemakkelijk op dit moment met afstuderen en het is volgens mij een kleine moeite om iets voor een ander te doen. Zo zou u ook kunnen opvatten dat Blauwe Monsters wat van uw mening kan leren door uw mening wel te geven wat u bij online marketing belangrijk vindt.

Daarom sta ik ook altijd open voor de mening van anderen qua feedback of opmerkingen. Hier haal ik mijn leermomenten uit. Dus ik oprecht benieuwd wanneer u wel open zou staan om het in te vullen?

Bij studenten die ook een bericht hierop gezet hebben voor een enquête werden hem verweten dat hij of zij niet het bedrijf noemde. Ik probeer hier zo open mogelijk in te zijn om de keuze aan diegene te laten die het bericht leest!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.