Nieuwsbrieven

1
Het schrijven van nieuwsbrieven hoort erbij, maar niet te vaak, omdat dit ook irritatie in de hand kan werken lijkt me.
Heb met de nieuwsbrief positieve ervaringen.

Doe dit sinds kort ook via een site waar men gratis nieuwsberichten kan plaatsen, en het lijkt wel of men in het weekend meer kijkt dan doordeweeks viel me op. (ergens wel logisch eigenlijk)
Dus denk dat ik deze manier v. nieuwsberichten plaatsen beperk tot alleen het weekend, maar of dit verstandig is weet ik (nog) niet.
Elke dag een nieuwsbericht plaatsen is denk ik nou ook weer wat overdreven of niet?

Hoe vaak plaatsen jullie nieuwsbrieven of nieuwsberichten?
Wat is verstandig?

Re: Nieuwsbrieven

2
Begin een blog op je eigen site! Daar kan je zo veel posten als je wilt. Google vindt dat ook leuk, je krijgt immers veel content op je site. Je kan dan bijvoorbeeld 1x per maand een overzicht van de leukste nieuwe berichten op je blog naar je nieuwsbrief abbonnees mailen.

Dat is veel effectiever dan nieuwsberichten plaatsen op sites van derden. Een enkele keer werkt wel maar herhaling daarvan is zinloos.

3
Chyenne schreef:het lijkt wel of men in het weekend meer kijkt dan doordeweeks viel me op.
Ik denk dat dit niet het geval is. In het weekend hebben dat soort websites minder traffic. Alleen naar verhouding ook veel minder nieuwsberichten waardoor die van jou meer exposure krijgt. Vergelijkbaar met andere media. Daarom kun je sommige persberichten naar vakbladen en kranten soms het beste op zaterdag sturen. De beste kans om de aandacht van een journalist te krijgen.

Ik verstuur nieuwsbrieven maandelijks en plaats berichten zodra ik nieuwsfeiten heb. Dat kan dagelijks zijn.
Nu op mijn weblogs:

4
Wouter Hol schreef:Dat is veel effectiever dan nieuwsberichten plaatsen op sites van derden.
Denk niet in vindbaarheid maar in traffic. Dan is een gastartikel soms net zo goed. Het brengt sneller resultaat, een mooie backlink, en soms aardig wat traffic. Een eigen blog duurt langer over backlinks traffic en resultaat, maar kan op de lange duur wel langer effectief zijn. Een combinatie van beiden lijkt me het ideale plaatje maar kost bijzonder veel tijd dus dan moet je er bijna iemand voor kunnen aannemen.

Weeg dus voor jezelf af hoeveel geduld, geld en tijd je hebt om hiermee iets te bereiken.

eem Annemarie van Gaal; die heeft niet dagelijks de tijd om een groot eigen blog te onderhouden. Zij heeft een gastblog bij het Financieel Dagblad. Mogelijk zelfs betaald, direct veel traffic en bekendheid bij elk artikel, en ze hoeft helemaal niet zo actief te zijn. Daarnaast kunnen gastartikelen geweldige backlinks brengen.

Zelf heb ik gastartikelen geplaatst op meerdere websites met soms zeer positieve ervaringen! Waarom zelf het wiel uitvinden in Google, als een andere website je al genoeg traffic brengt?
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.