Bing Ads vs Google AdWords

1
Zijn er hier mensen die naast Google AdWords ook gebruik maken van Bing Ads?

Ik heb al iets van 9 maanden advertenties bij Bing lopen (exact dezelfde advertenties/zoektermen/bedragen als in AdWords), maar het aantal kliks is op 1 hand te tellen. Hoe verhouden de aantallen kliks bij Bing en Google zich bij jullie?

Vanochtend kreeg ik dit mailtje:
Afbeelding


Nog even los van het feit dat de "Here's Why" vraag helemaal niet beantwoord wordt (ze geven niet eens aan over welke periode deze resultaten gaan!), vind ik het aardig frustrerend dat ik destijds €100 euro als voorschot heb betaald om de advertenties te kunnen starten en dat ik daarvan nog maar €1,55 heb verbruikt (in AdWords is dat een veelvoud daarvan per dag)! Met dit tempo kan ik nog 60 jaar doorgaan met adverteren..

Re: Bing Ads vs Google AdWords

2
Geeft Bing ook het maandelijks zoekvolume als je een regio (Nederland) selecteert?


Wij gebruiken geen Bing, heel soms zie ik er bezoekers op binnenkomen, maar ik vermoed dat 95% van Nederland Google gebruikt.

Re: Bing Ads vs Google AdWords

3
Ja het officiële marktaandeel van Google in Nederland is iets van 97-98%, daarvan ben ik op de hoogte, maar dan nog zou ik meer impressies/kliks van Bing verwachten dan ik nu krijg.

Wat betreft het zoekvolume, dat zal ik eens opzoeken..

Re: Bing Ads vs Google AdWords

4
Ik heb ook verschillende ads op bing lopen.
Een van de ads die op beide loopt:
Google heeft tweemaal het aantal views als Bing
Maar Google heeft een ctr van 1% en Bing heeft een ctr van 3%
Ik krijg op die advertentie dus meer bezoekers binnen van Bing en ze converteren ook beter.
Waarom ik op Google maar 2x zoveel views heb komt denk ik door de concurrentie die bij Google vele malen hoger is.

Maar even over je mailtje dat je kreeg. Daar staat in dat je al weken geen views/kliks hebt? Is er dan niets mis met je advertentie?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bing Ads vs Google AdWords

5
Helaas hebben Bing / Yahoo een erg laag marktaandeel in NL. Gelukkig lijkt dit wel te veranderen. Zeker op mobiele apparaten wint Microsoft met hun zoekmachine terrein.

In principe raad ik iedereen aan om te beginnen met advertern op Bing. Ik merk dat Bing vaak 5% van de kliks van AdWords opleverten. De kliks zijn vrijwel altijd goedkoper op Bing vanwege een lagere concurrentie. Maar onderaan de streep zijn de conversies bij vrijwel al mijn klanten goedkoper dan AdWords.

Houd wel rekening met zoekpartners / partnerwebsites. Deze websites staan standaard aan in de BingAds campagnes, terwijl AdWords de keuze geeft om dit per campagne aan en uit te zetten. Wel geeft BingAds de mogelijkheid om specifieke websites uit te sluiten.

Monitor je campagnes dus erg goed. Mocht je een lijstje willen hebben van sites die ik 'per definitie' uitsluit in iedere campagne, schiet me even aan via een PB.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.