Systeemberichten aan @yahoo.com adressen geblokkeerd

1
Misschien heb je het ook gemerkt: sinds een tijdje lukt het bij mij niet meer om systeemberichten aan @yahoo.com adressen te sturen. Je moet hierbij denken aan orderbevestigingsmails, statuswijzigingen, accountwijzigingen en waarschijnlijk ook nieuwsbriefmails. De technische details ken ik niet maar het schijnt een wereldwijd probleem te zijn.

Hebben anderen dit probleem ook?
Kent iemand de details van dit probleem?
Is dit op een of andere manier op te lossen vanuit je eigen webshop?
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Systeemberichten aan @yahoo.com adressen geblokkeerd

2
Heb je op google gezocht of er meer klanten zijn? Yahoo is niet echt gebruikelijk in Nederland, dus als het bij yahoo zit hebben er zeker meer winkels last van (in het buitenland)

Kijk ook even in dit topic: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=28&t=12936
Dennis dezelfde soort problemen en heeft het toch opgelost door de mailtjes te wijzigen
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce

Re: Systeemberichten aan @yahoo.com adressen geblokkeerd

3
de spamfilters van yahoo zijn erg streng afgesteld, een beetje te misschien
het enige wat helpt is een perfecte geconfigureerde mail server gebruiken
en spf en DKIM installeren en dat wordt wel moeilijk bij de meeste providers

de vraag is of het zo streng blijft
een paar jaar gelden verdween bij een hele grote duitse provider bijna alle mail in het spamfilter
dat kostte wel erg veel klanten dus dat hield niet lang stand

Re: Systeemberichten aan @yahoo.com adressen geblokkeerd

4
malibu schreef:
de vraag is of het zo streng blijft
een paar jaar gelden verdween bij een hele grote duitse provider bijna alle mail in het spamfilter
dat kostte wel erg veel klanten dus dat hield niet lang stand
Ik zou altijd DKIM en SPF installeren, heb ik zelf voor mijn dagelijkse mail geconfigureerd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.