Mijn vraag is er intresse om dit formulier te laten hosten voor een kleine vergoeding?

Ja
Totaal aantal stemmen: 1 (14%)
Nee
Totaal aantal stemmen: 6 (86%)
Totaal aantal stemmen: 7

Europees modelformulier voor herroeping

1
Webwinkeliers worden vanaf dit jaar verplicht om een Europees modelformulier voor herroeping te verstrekken aan klanten. Dit is een van de wijzingen die in het nieuwe wetsontwerp ter implementatie van de Richtlijn Consumentenrechten staat. De herroepingstermijn wordt daarbij verlengd van zeven werkdagen naar veertien kalenderdagen.

Het modelformulier wordt medio 2014, wanneer de wetsverandering officieel intreedt, verplicht voor elke webwinkelier. Hiermee wordt herroeping voor de klant vergemakkelijkt. Als de webwinkeleigenaar het formulier niet verstrekt, wordt de bedenktijd voor de klant verlengd tot twaalf maanden. Wanneer het formulier alsnog door de webwinkelier aan de klant wordt gegeven, krijgt de consument een bedenktijd van veertien dagen na verstrekking.

Mijn vraag is er intresse om dit formulier te laten hosten voor een kleine vergoeding zodat als het formulier moet worden ge-update dat dit door de 3de partij kan worden gedaan.

Heeft u intresse stuur dan even een PM met uw e-mail adres en bij genoeg intresse gaan we dit plan realiseren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Europees modelformulier voor herroeping

7
GoedeShampoo schreef:Ging er vanuit dat je dit gratis zou verschaffen voor wat promotie, maar er geld voor vragen lijkt mij een falend idee.
Kan ik inkomen dat je het een falend idee vind. Er waren best wat mensen in mijn eigen bedrijf die zeiden dat het nou ook niet zo'n geweldig idee was. Maar dan ben ik nog wel nieuwsgierig naar 1 ding want als ik het goed begrijp zou je hier wel interesse in hebben als dit gratis werd aangeboden dan is mijn vraag waarom zou je het dan extern laten hosten en niet zelf een formulier maken?

Re: Europees modelformulier voor herroeping

8
Het gaat bij dit formulier om een eenvoudig contactformulier met wat extra velden. Dit soort formulier kan in elk beter CMS worden opgezet. Van de technische kant is het zelfs dom om zoiets met een externe service of door een extra plugin of extensie te realiseren. Ik spendeer aan dit formulier niet meer dan een keer 15min. De tijd investeer ik liever in een duidelijke checklist die ik samen met het formulier kan plaatsen :)
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce

Re: Europees modelformulier voor herroeping

9
Ik denk zelf dat dit formulier een vaste module van webwinkelsoftware zou moeten zijn of anders een plug-in (en die zullen er ongetwijfeld snel komen). De in te vullen gegevens kun je dan namelijk rechtstreeks uit de database halen: de klantgegevens plus de te retourneren producten. Dat minimaliseert de kans op fouten en is klantvriendelijker.

Een externe oplossing heeft dan slechts bestaansrecht in de marge: deze is alleen geschikt voor gebrekkige software waarin deze mogelijkheid ontbreekt en ook niet is toe te voegen met een extra plug-in.

Je kunt zo'n oplossing dus wel bouwen, maar doe het dan slim: voeg er API's en interfaces aan toe die de software geschikt maken als plug-in voor veelgebruikte webwinkelsoftware. :idea:
StoreCore.io

Re: Europees modelformulier voor herroeping

10
Ward, klopt dan praat je over het opzetten van een retourenproces zoals wij deze al kennen van Zalando, Pixmania en andere. Dit soort plugin zou natuurlijk geweldig zijn vooral bij winkels waar erg vel spullen retour gestuurd worden. Wanneer de klant inlogt ziet hij naast zijn orders ook de spullen die hij retour gestuurd heeft.
Voor een winkel waar dit niet zo is zou een eenvoudig formulier voldoende zijn. (is ook snel geplaatst om voor morgen de conformiteit te bereiken :))

Re: Europees modelformulier voor herroeping

11
Ik heb het zelf tijdelijk opgelost met een PDF. Binnen enkele weken wordt dat aangevuld met een online webformulier dat aan klanten en orders is te koppelen.

Daarmee is de externe oplossing dus hooguit geschikt voor webwinkels waarbij je zelf geen PDF of voor mijn part een JPEG met het formulier kunnen uploaden. Bestaan die nog...? :shock:
StoreCore.io

Re: Europees modelformulier voor herroeping

12
Je hoeft overigens ook geen gebruik te maken van alléén dit formulier. Ik heb het toegevoegd als bijlage van de algemene voorwaarden PDF, en als klanten dat willen kunnen ze het gebruiken. Verder stuur ik nog steeds aan op de procedure die we altijd al hanteerde.

Re: Europees modelformulier voor herroeping

14
Je bent dat dus niet verplicht om alles mee te versturen. Een opmerking bij de e-mails met een link naar de site waarbij retourformulier gedownload kunt worden of via een webformulier ingevuld en verstuurd worden volstaat ook.

Re: Europees modelformulier voor herroeping

15
Zyra schreef:Je bent dat dus niet verplicht om alles mee te versturen. Een opmerking bij de e-mails met een link naar de site waarbij retourformulier gedownload kunt worden of via een webformulier ingevuld en verstuurd worden volstaat ook.
Een bijlage in de mail/pakket is voor de meeste winkeliers makkelijker dan een formulier bouwen ;)

Re: Europees modelformulier voor herroeping

16
finalwebsites schreef:
Zyra schreef:Je bent dat dus niet verplicht om alles mee te versturen. Een opmerking bij de e-mails met een link naar de site waarbij retourformulier gedownload kunt worden of via een webformulier ingevuld en verstuurd worden volstaat ook.
Een bijlage in de mail/pakket is voor de meeste winkeliers makkelijker dan een formulier bouwen ;)
De bijlage mag op retourpagina gezet worden als link om te downloaden.