directe linken naar pagina's aan je link in google, hoe?

1
Hallo

Ik zie als ik in google zoek bij sommige pagina's er in het blauw een vermelding van directe links naar pagina's staan. Wat is dat en hoe doe je dat? Is dat betaald?
Ik ben starter en nog zoekend naar goede manieren van marketing. Daarnaast heb ik nog wat problemen bij het goed naar boven komen van mijn site. Er komt van alles op de tweede pagina, maar niet die ik zou willen en allemaal door elkaar. Ik wil mijn directe pagina bovenaan. hebben jullie tips? Ik heb een seoshop.

Gr Marjolein van Bladel
http://www.fairtradez.nl

Re: directe linken naar pagina's aan je link in google, hoe?

4
Ja, ik bedoel dan sitelinks.
Ik was net blij dat ik had ontdekt hoe ik sitemaps via google aan kon melden.
Dan ga ik me hier vanmiddag eens in verdiepen. En omdat ik et gestart ben zal het er dus nog even niet in zitten. Hard werken aan mijn bekendheid dan maar. Heb me al aangemeld bij een aantal startpagina's etc.
Mochten jullie nog tips hebben hoor ik ze graag.
Bedankt Marjolein v Bladel
Gr Marjolein v Bladel
http://www.fairtradez.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: directe linken naar pagina's aan je link in google, hoe?

6
MarjoleinB schreef:Ja, ik bedoel dan sitelinks.
Ik was net blij dat ik had ontdekt hoe ik sitemaps via google aan kon melden.
Dan ga ik me hier vanmiddag eens in verdiepen. En omdat ik et gestart ben zal het er dus nog even niet in zitten. Hard werken aan mijn bekendheid dan maar. Heb me al aangemeld bij een aantal startpagina's etc.
Mochten jullie nog tips hebben hoor ik ze graag.
Bedankt Marjolein v Bladel
Beste Marjolein,
Besteed veel tijd aan je website en misschien heb je over een aantal maanden/jaren deze sitelinks onderaan je resultaten in Google. Dit is helaas niet echt te sturen. Ik ken een aantal websites die het al best een tijd goed doen en nog geen sitelinks hebben. Een tip: Aanmelden bij startpagina's helpt niet.

Re: directe linken naar pagina's aan je link in google, hoe?

7
Ik heb meerdere sites de ze wel hebben :D

Het komt vooral aan op twee samenhangende dingen: het goed gestructureerd aanbieden van goede content.

Als iemand bijvoorbeeld zoekt op je bedrijfsnaam, wil je in de sitelinks een paar specifieke webpagina's terugzien: de contactpagina, een "over ons", de algemene voorwaarden en dergelijke.

Goede content betekent in dat geval: het moet duidelijk over je bedrijf gaan — en bijvoorbeeld niet over de vele geweldige merken die je voert, want daarvoor heb je speciale merkpagina's of rubrieken ergens anders. Goede content betekent ook dat je voldoet aan bepaalde verwachtingen, dus typische bedrijfsdingen die bezoekers én Google verwachten aan te treffen bij het zoeken op een bedrijfsnaam.

Goed gestructureerd betekent dat je waar nodig interne links moet leggen, bijvoorbeeld op de bedrijfsnaam. Goed gestructureerd betekent ook op het juiste moment, in een relevante context, verwijzen naar content die gebruikers helpt. En het betekent ook dat je logische scheidingen aanbrengt tussen verschillende soorten informatie. Contactgegevens horen bijvoorbeeld op een aparte contactpagina en niet alleen in de algemene voorwaarden (wat sommige webwinkeliers kennelijk afdoende vinden).

In je webwinkel ontbreekt het voor sitelinks nu vooral aan één ding: de productcategorieën hebben geen content. Het zijn slechts linklijstjes voor producten — en die productpagina's zijn veel informatiever.

Je probeert nu verkeer te trekken met een blog, maar dat hangt "naast" de content als extraatje. Je kunt beter "in" de content zelf aan verbeteringen werken, bijvoorbeeld in die categorieën.
StoreCore.io

Re: directe linken naar pagina's aan je link in google, hoe?

8
Ward schreef:Ik heb meerdere sites de ze wel hebben :D
Goed voor je :) Ik had een tijd geleden de sitelinks ook voor een aantal sites maar later heeft Google denk ik de regels aangescherpt. (ik bedoel met sitelinks trouwens de kleine vermeldingen onderaan een resultaat en niet de lijst met pagina's waarvan je de afbeelding hebt gepost, die zijn veel eenvoudiger te verkrijgen)

@MarjoleinB,
Sitelinks zijn vooral belangrijk omdat deze de volgende resultaten iets naar beneden drukken. Normaal zou de bezoeker deze niet zien bij een specifieke zoekopdracht en ook zijn deze zichtbaar klikt de bezoeker toch op het relevante resultaat.