Re: volgorde ankertekst wijzigen google webmasters

2
Bedoel je de sitelinks naar dieper liggende pagina's in je website? Je kunt bepaalde URL's die Google als sitelink gebruikt 'degraderen' in Google webmaster tools. Dan worden ze nooit meer als sitelink gebruikt.

Verder heb je niet zoveel invloed op de volgorde van je sitelinks. Wat je wel kunt doen is meer interne links naar de meest belangrijke pagina's toe verwijzen. De hoeveelheid interne links correleert in veel gevallen met de vertoonde sitelinks (ergo: pagina's met meer interne links krijgen een sitelink). Ik heb gezien dat de hoeveelheid interne links (maar vanzelfsprekend ook externe links) bepalend zijn voor de volgorde.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.

Re: volgorde ankertekst wijzigen google webmasters

3
Hoi,

Ik zie dat je breadcrumbs gebruikt maar deze wanneer ik een product pagina vanaf de homepage kies geen categorieën weergeven. Op deze manier kan je minder goed de site structuur bepalen. (ben niet zeker of dat een ramp is maar ik zou het zo niet doen)
De structured data design binnen de breadcrumbs is niet optimaal, zie https://support.google.com/webmasters/a ... 5417?hl=en
Als dit niet in SEO shop kan, dan weet je alvast een reden om over te stappen naar een self-hosted platform.

Ook in de XML sitemap kan je de homepage een hogere prioriteit geven. Je site is nog vrij nieuw, misschien moet je Google ook wat tijd geven.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce