2e webwinkel opzetten, handelsnaam wijzigen bij kvk?

1
Beste,

ik heb een paar vragen en hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord op kan geven.

Sinds 4 jaar heb ik een redelijk lopende webwinkel en ben nu van plan een 2e webwinkel te beginnen met andere artikelen.

Ik wil uiteraard zo weinig mogelijk poespas en hoorde dat ik onder een handelsnaam bij de kvk 2 webwinkels mocht runnen met dezelfde administratie en 1 bankrekening van waaruit de inkopen, kosten en verkopen voor beide webwinkels onder gebracht worden onder de handelsnaam.

Klopt dit?

Het lijkt mij dan toch het beste om mijn naam bij de kvk te laten veranderen in een nieuwe handelsnaam en de 2 webwinkels daar onder te laten draaien? Zitten hier nog verplichtingen aan zoals het vermelden dat de webwinkel een onderdeel is van de handelsnaam?

Ik hik een beetje tegen de regels aan van wat wel en wat niet kan of mag, ik hoor graag jullie ervaringen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 2e webwinkel opzetten, handelsnaam wijzigen bij kvk?

6
marvinmuller schreef:Stel, ik pak een handelsnaam waar mijn huidige en mijn nieuw op te zetten webwinkel onder vallen.
Kan ik dan het beste een nieuwe zakelijke bankrekening pakken onder de handelsnaam?
En mag ik beide webwinkels hierop aansluiten zodat ik maar 1 rekening heb voor beide webwinkels?

Alvast bedankt.
Ja, dat mag.
Bij ING kun je je rekening-naam gratis wijzigen met je KvK inschrijving.
Je kunt ook 2 rekeningen pakken onder 1 accounts, is iets duurder; maar goedkoper dan 2 losse rekeningen.

Houd er wel rekening mee dat als mensen een betaling doen ze waarschijnlijk je rekening-naam zullen zien, dit kan verwarrend zijn als die niet overeenkomt met de webshop.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: 2e webwinkel opzetten, handelsnaam wijzigen bij kvk?

7
Hoi Marvin,

Dit kan inderdaad gewoon. Wij gebruiken ook een overkoepelende naam voor verschillende webshops. Wanneer je bijv. 2 webshops hebt met verschillende producten kun je een hoofdpagina aanmaken op een nieuwe website. Bijvoorbeeld: "www.overkoepelendewebsite.nl", deze site gebruik je dan voor alle kosten etc. daarna kun je de webshops aansluiten als een soort sub.

Jeffrey
http://www.101bhv.nl samenwerken aan veiligheid