Iemand bekend met de werking van de Prestashop SEO-module?

1
Goedenavond,

Uiteraard zijn we, net als iedere internetondernemer, druk bezig met het continu verbeteren van onze webwinkel. We zouden nu graag de SEO-module willen aanschaffen van Prestashop. Ik heb even gezocht hier op het forum, maar kon er weinig over vinden. Zijn er mensen die deze module gebruiken en zo ja, wat doet het precies en zijn jullie er tevreden over? Wat ik begreep is dat ze in de adresbalk de cijfers voor alle producten en categorieën weghalen, waardoor het schoner en netter wordt. Hierdoor zouden de links beter vindbaar zijn. Zeg ik dat goed zo?
Er is een marketingbureau voor ons aan het werk welke goede resultaten boekt. Kan het niet zo zijn dat de vindbaarheid minder wordt, omdat de bestaande links ineens een andere url hebben?
Nu is het bijvoorbeeld '35774-musketonhaken-verzinkt', daar worden we dan goed op gevonden. Als dit 'musketonhaken-verzinkt' wordt, is het dan nog wel vindbaar als zijnde een link naar ons?

Ik hoor graag of jullie het ons aanraden.

Alvast bedankt,

Mvg

Roel

Re: Iemand bekend met de werking van de Prestashop SEO-modul

2
Roelof schreef:Nu is het bijvoorbeeld '35774-musketonhaken-verzinkt', daar worden we dan goed op gevonden. Als dit 'musketonhaken-verzinkt' wordt, is het dan nog wel vindbaar als zijnde een link naar ons?
Je moet Googlebot wel laten weten dat de bestaande webpagina's zijn "verplaatst" door een "301 Moved Permanently"-redirect uit te voeren van de oude URL naar de nieuwe URL.

Als een plug-in dat niet automatisch doet, kun je deze redirects zelf instellen in .htaccess.
StoreCore.io