Links dood maken of redirect?

1
Binnenkort stap ik over van WP naar Joomla, een behoorlijke verbetering ook wat betreft URLS. Voorheen was de URL structuur /category/parentcat/cat en dat word nu /cat. De website word pas sinds een week of 2 gecrawled en heb vrij weinig deeplinks (wel relevante). Zal ik nu op alle oude URLS (/category/parentcat/cat) een redirect zetten naar /cat of zal ik ze laten vallen (404)?

De nieuwe site is nog volop in ontwikkeling maar wil hier graag alvast rekening mee houden. Wat zouden jullie doen?

EDIT: Nog een hele andere vraag: Wat gaat Google van mijn nieuwe site vinden? Dezelfde artikelen zullen nog bestaan maar dan wel onder een hele andere URL en andere hiërarchie. De mainpage is voor ongeveer 90% anders als je kijkt naar de tekst en plaatjes die er staan, cat pages 60% ofzo. Ben ik even benieuwd naar :)

Re: Links dood maken of redirect?

2
Waarschijnlijk ga je een keiharde dip vinden als je geen redirects maakt. Dat wordt tijdelijk, het is geen blijvende schade en als je de bezoekers nu nog kan missen kun je het gewoon laten gebeuren. Als je deeplinks hebt die je misschien niet kan bijwerken zou ik redirects maken.

Bedenk goed welke URLs je nu wilt. Zowel Wordpress als Joomla! hebben modules waarmee je de URLs geheel kunt custumizen. Webwinkelweblog.nl is bijv. Joomla! en heeft gewoon keyword.html URLs die zeer goed vindbaar zijn. Zorg dat je niet over enkele maanden weer van URL structuur moet overstappen!
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Links dood maken of redirect?

6
eentje schreef:tuurlijk kan dat... met mod_rewrite
Ja, mijn post was een beetje vreemd. Ik heb nu /category/hoofdcat/ vervangen met http://www.domein.com wat er op neerkomt dat /category/hoofdcat/ weg valt.

Je kunt inderdaad via de .htaccess de /artikel links individueel vervangen met /cat/artikel, bulk kan dat natuurlijk niet omdat hij moeilijk kan weten wat de juiste cat moet zijn. Beetje domme vraag hehe :roll: