Inzet Social Media

1
Ik ben sinds 2 maanden bezig met mijn website en ook met social media. Ik merk dat het lastig is om likes op FB te krijgen zonder het plaatsten van een advertentie. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen?

Ik ben er ook over aan het denken om een Instagram account op te zetten. Hebben jullie daar ervaring mee? Helpt dit meer bezoekers te trekken?

Alvast bedankt!
Paula

http://www.myfashionicons.com

Re: Inzet Social Media

2
Ik lees graag met je mee.

Ik ben ook nog niet zo lang bezig, ik heb ook nnog niet zoveel likes, helaas. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik mij nog niet heel veel " moeite" heb gedaan. Ik ben nu bezig om wat acties op te zetten en hoop op die manier wat meer likes te krijgen, met de hoop dat dat natuurlijk weer bezoekers en kopers op gaat leveren.

Gr gwen
http://www.hippegirls.nl

Re: Inzet Social Media

4
Allereerst hebben wij alle bekenden en vrienden uitgenodigd om onze Facebook pagina te liken.
Vervolgens de Facebook button toegevoegd aan onze website en in de handtekening van onze mail.
Via onze nieuwsbrief hebben we hier ook een aantal maal aan gerefereerd.
Ook een paar keer like & win acties gedaan, aantal nieuwe likes varieerde van 20-150 per actie. De meeste mensen liken vooral het bericht en zijn met name geïnteresseerd in het winnen. ..

Sinds 2 weken adverteren we via Facebook met een banner van een nieuw product op een specifieke doelgroep voor 4- per dag, dit levert ons sagelijks 15-20 likes op en de verkoop van het product is ook toegenomen sinds het adverteren.

Binnenkort wat spelen met budget en andere afbeeldingen, maar onze eerdte indruk is positief!

Facebook gebruiken wij met name zakelijk, promoten van nieuwe producten, berichten delen van leveranciers en branch gerelateerde artikelen en uiteraard af en toe een aanbieding! ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Inzet Social Media

5
Ward schreef:Gebruik social media niet als gratis prikbord voor gratis reclame.
SUMMER SALE! Mooie zomerse musthaves voor een klein prijsje.
http://www.myfashionicons.com/sale/
--> voor 16.00 uur besteld= MORGEN al in huis!
Zo dus niet.

Begin bescheiden met het delen van dingen die je doelgroep aanspreken.
Dat inderdaad.
Social is geen doel op zich; het is middel. Zichtbare aanzet tot conversie moet je op je bedoelde website doen.
Je publiek triggeren kan prima via een social kanaal. Noem het engagement.

In het drukbezette segment waar je in zit zou ik proberen op te vallen door niet schreeuwerig te zijn maar juist 'neutraal' interessante content te posten. Kost wel tijd ..
Uiteraard wel zorgen voor herkenning zodat je publiek je weet te vinden wanneer er 'koopdrang' is.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Inzet Social Media

6
Hoi Paula.

Allereerst goed dat je social media in wilt zetten om je naam op de kaart te zetten. Ik merk dat veel bedrijven deze kanalen willen gebruiken om direct en snel sales te generen, alleen denk ik niet dat social media daar ten eerste erg geschikt voor is.

Als je mensen betrokken wilt laten zijn bij jouw pagina, zorg er dan voor dat je leuke/goede content plaatst, en dit hoeft niet eens alleen over jouw sector te gaan. Zorg ook dat je zelf betrokken wordt bij bestaande communities die over hetzelfde onderwerp gaan als waar jij werkzaam hebt. Zo trek je hopelijk mensen naar jouw social media kanalen toe. Vervolgens moet je zorgen dat die mensen 1) op jouw kanalen blijven komen en 2) naar de kanalen gaan waar jij je producten verkoopt. Er zitten dus wat stappen tussen voor je sales kan gaan doen, doe dit daarom zorgvuldig en niet t esnel, anders schrikt het mensen af.

Ik zou eerst beginnen met Facebook, Google+ en Twitter (eventueel Youtube), en eerst zorgen dat deze kanalen staan, daarna verder kijken naar Instagram, Pinterest etc.

Succes!
Smartwatch Centre

Re: Inzet Social Media

7
Dag Paula,

Zoals Jan en Paula al zeggen is content de sleutel tot succes :)
Je kunt altijd met een kleine hoeveelheid gaan adverteren om die eerste 200 likes te verzamelen.

Hierna is het een kwestie van killer-content schrijven.. Je kunt twee vliegen in 1 klap slaan, want je verzorgd killer-content op je blog, waardoor je ook weer gevonden wordt en je deeld de informatie via je Facebook-page zodat je ook weer likes genereert. Het is de bedoeling dat de content het sharen waard is. Kom met iets unieks en iets heel sterks wat mensen graag willen delen. Plaats iedere dag een nieuw artikel.

Wat wij zelf vaak zien (Best-practise) is dat wanneer je eenmaal de grens van 1000 a 2000 likes behaald. Dat "Grappige" en "Interessante" informatie een hele hoge CTR bevat. Een technisch bedrijf kan veel technische informatie gaan posten, maar je ziet in de praktijk dat "leuke" content veel beter aanspreekt... zoals bijvoorbeeld: "Check nu de 10 grootste database centers over de hele wereld!" met een foto van Spacetroopers in de database van Google.

Groeten,
Niels
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.