Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

31
Bij Beslist betaal je per click. Maar dan volgens hun systeem. Allicht overdreef ik iets. Hier van de afgelopen dagen.

Gisteren had ik volgens beslist 575 clicks. Volgens Analytics 243 bezoekers vanuit Beslist.
Eergisteren volgens beslist 568 clicks volgens beslist en 237 geregistreerde bezoekers

Enzovoorts. Zo is de verhouding eigenlijk altijd. Dan komt adwords er een stuk beter uit.

Adwords corrigeert zelfs automatisch 'misbruik clicks'. Daardoor krijg je dit soort rare beelden:

Gisteren 471 clicks in adwords en 476 bezoekers geregistreerd.
Eergisteren 505 clicks in adwords en 515 bezoekers geregistreerd.

Dan betaal ik bij Beslist 0,10ct per click en bij Adwords 0,16...

Adwords lijkt dan duurder, maar is het dus zeker niet.

Het verschil zit hem in van alles en nog wat tussen deze 2 media. Maar feit is, bij Adwords betaal ik gewoon per daadwerkelijke bezoeker veel minder. Ik wil hiermee ook zeker niet Beslist in een kwaad daglicht zetten. Overal waar je per click betaald op adwords na is het niet click = bezoeker. Dat is enkel met Adwords.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

32
Ward schreef:Dat is wat overdreven. Bij 3% conversie en gemiddeld tussen € 0,35 en € 0,40 kosten ben je per bestelling € 12,50 kwijt:

Code: Selecteer alles

100%   € 0,35 + € 0,40
---- × --------------- = 33,3333 × € 0,375 = € 12,50
 3%            2

Fout, een click is geen bezoeker is juist mijn punt. vandaar dat ik zei dat het bedrag ongeveer x3 is voor daadwerkelijke omzet. Echter is het in de praktijk dichter bij de x2 moet ik eerlijk opbiechten. Maar dan is het nog 25,- per order...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

33
Vossie75 schreef: hoe zit dat dan met dat 3 kliks slechts 1 echte bezoeker zijn? Hoe berekend beslist dat dan?
Beslist heeft een andere definitie van wat een klik is dan normaal gebruikelijk is.

Als je op beslist.nl op een product klikt komt er een popup met daarin een foto, wat info over het product, alternatieve producten, een link naar een pagina waar je kan zien wie het product nog meer voert en een knop "Ga naar shop". Het zichtbaar maken van deze popup wordt al gezien als een klik! Daarnaast wordt je hele site in een verborgen iframe geladen (in de browser van de bezoeker dus) waardoor het voor jouw server ook lijkt alsof de bezoeker daadwerkelijk op je site is geweest. Wordt er vervolgens op "Ga naar shop" geklikt dan kost dat nog een klik.

Op deze manier kan je dus vele "kliks" hebben en "bezoekers" hebben gehad terwijl in de werkelijkheid niemand je site ook maar heeft gezien.

In het allergunstigste geval (dus dat iedereen die de popup opent ook daadwerkelijk op de "ga naar shop" klikt) betaal je twee kliks voor een bezoeker. (Dat dit verre van realistisch is mag duidelijk zijn)

edit: uit de voorwaarden van beslist:

Uitgangspunt is in beginsel dat elke click van elke bezoeker in rekening wordt gebracht. Zodra een bezoeker klikt op de notering die Beslist voor Opdrachtgever heeft verzorgd op de website van Beslist of van haar partner(s), wordt de bezoeker (eventueel via een pop-up op Beslist) doorverwezen naar de echte website van Opdrachtgever...

Hieruit lees ik dat meerdere kliks van een bezoeker op de site van beslist.nl in rekening kunnen worden gebracht.

De moraal van dit verhaal is dat het heel belangrijk is dat je de conversies die van beslist.nl afkomen goed meet. Door de vreemde definitie van wat een klik is en de (schijnbare) mogelijkheid dat je meerdere keren kan betalen voor dezelfde bezoeker (en het feit dat door de verborgen iframe het beeld van het aantal bezoekers op je site incorrect is) maakt dat het aantal bezoekers naar je site schromelijk wordt overdreven in je statistieken.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

34
Een slimme truc, mag ik dat stellen? Want ik geloof dat velen niet weten hoe dat werkt en dus denken, 200 bezoekers via beslist.nl dat is goed! Maar uiteindelijk het er maar 67 of 100 zijn. Zo rollen de centen ook wel binnen natuurlijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

35
Vandaag in het nieuws.
Beslist.nl zet de conversiepixel gewoon door. Maar voorlopig voor de kleinere webshops.

Met de grote gaan ze eventueel in onderhandeling over de voorwaarden en kosten.
Zo word het er toch doorheen geduwd en draaien alle kleintjes ervoor op zodat ze de groten kunnen houden.

Ik denk oprecht dat beslist.nl alle credits die ze de laatste jaren eventueel opgebouwd hebben op dit moment in sneltreinvaart aan het verschieten zijn.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

37
frafra schreef:Ik ben zelf ook aan het twijfelen. Als blijkt dat ze de grote shops gaan ontzien dan ga ik er denk ik mee stoppen.
De manier waarop ze het wilde implementeren was gedoemd te mislukken naar mijn mening.

Zelfs als we buiten beschouwing laten dat beslist.nl een overzicht krijgt van je omzet (met oa, welke producten verkocht zijn, gegeven kortingen, ip-nummers van klanten etc.). En we daarnaast ook buiten beschouwing laten dat beslist.nl de cps int over ieder product wat je verkoopt wanneer de bezoeker in de afgelopen 24 uur via beslist op je site is gekomen (ook al heb je het product zelf niet op beslist.nl staan, en ook al is beslist niet de laatste referer geweest (belangrijk als je via meerdere kanalen adverteert), en ook al kwam de bezoeker via een product van een euro en koopt daarna een product van 1000 euro). Dan nog blijft er een groot probleem over waarmee de grote shops niet akkoord kunnen gaan:

Het cps bedrag wordt niet betaald over de gerealiseerde omzet die via beslist komt maar over de geplaatste orders. Dus uiteindelijk betaal je ook volledig voor orders die: (gedeeltelijk) retour zijn gekomen, onder vooruitbetalen zijn besteld maar nooit betaald, orders waarbij je niet kan leveren omdat je voorraad op is etc.

Dit is belangrijk voor de grote shops omdat bijv. in sommige productgroepen het aantal retouren echt gigantisch is. Voor kleding kan dat percentage zelfs oplopen tot 50%!

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

40
Ik moet eerlijk zeggen dat het ik deze hele gang van zaken zeer slordig en rommelig vind.
Ondoorzichtig en onprofessioneel zelfs.

Maar goed, diegenen die er iets mee kunnen verdienen moeten dat zeker doen.
Ik ga in ieder geval zeker niet verder met ze.
Maar ja, zal hun niet veel uitmaken aangezien we niet in de buurt van de omzetten zoals bol.com en dergelijke komen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

41
Negatieve aandacht is ook aandacht.

Dankzij deze aandacht heeft beslist nu een linkje (do-follow) staan op sites van de landelijke media. Dat is ook wat waard.

Iemand al ontdekt hoe je je webshop kunt afmelden, ondanks dat beslist goed is voor een deel van ons verkeer gaan we geen bezoekers + financiele gegevens met ze delen. Dus geen conversiepixel voor ons.