Hallo!
Ik had bij een webwinkel zelf pompsystemen gekocht voor op de jerrycans van mijn basisproducten. Bij aankomst blijken de pompen een relatief kleine volume te pompen (naar schatting 2 tot 5 ml per pomp) in plaats van de 25 ml die ik van een andere leverancier gewend was. Ik had dus gemaild dat ze retour kwamen, omdat de firma niet retour mailde, heb ik de zending maar geretourneerd met een kennisgeving ervan.
Gisteren zag ik dat ze overschrijving terug naar mijn rekening hebben gemaakt. Nu is het zo dat ze de het bedrag excl. verzendkosten hebben overgeschreven naar mij. De € 7,50 voor de heenzending naar mij, hebben ze niet teruggestort. Vanuit de Wet Koop op Afstand zou je naar consumenten het ook retour moeten storten, geldt dit niet B2B? Ik vind het namelijk best vervelend, daar ik natuurlijk ook al een (extra) kostenpost heb gemaakt door het retour te zenden, nu staat het wat raar dat ik eigenlijk dubbele kosten maak.
Ik heb hen nog niet aangeschreven, wilde eerst zeker weten dat ik het kan aanhalen op de WKA of niet?
Verzendkosten heenzending retour
1Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.