Product fotos, fotocube/kamer/iets

1
Voor een testfase bij SumoStore in zoals wij het noemen SumoLab (obvious....) ben ik op zoek naar goede informatie over het fotograferen van product fotos zodat ze met minimale inspanning erg helder en met witte achtergrond op de foto komen.

Hier zijn we dus ook op zoek naar een (betaalbare) oplossing zoals bv een fotocube/kamer

Wie heeft er goede tips? of kent een webwinkel waar je dergelijke foto hulpmiddelen kan aanschaffen maar waar ze uiteraard ook kennis hebben van het product wat ze verkopen?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

7
Maurice schreef:Weinig prijzen daar te vinden 8)
De prijzen zijn in de range high X.XXX tot XX.XXX. Ik heb eens een demo gehad, maar het was voor ons helaas niet rendabel voor de relatief weinig foto's die gemaakt moeten worden. Dan maar wat intensiever photoshoppen :wink: . Wel heel mooie apparaten, dat wel!

Wij hebben zelf een mini studio gemaakt van hout en een aantal sterke daglicht lampen. Ondergrond is a2 papier wat we regelmatig vervangen. Werkt uitstekend.

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

9
Wij hebben een fotocube, met aan beide kanten een lamp en aan de bovenkant een lamp. Dat werkt prima voor een 75x75x75 tentje. Als je groter wilt heb je vast iets meer licht nodig. Een deel van de foto's gaat vervolgens naar http://www.removethebacktround.nl. Als de belichting van het product maar goed is worden ze mooi, zij verwijderen de achtergrond en eventuele andere dingen. In ons geval zitten er vaak kabels aan het product die niet op de foto hoeven bijvoorbeeld.

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

16
Wellicht dat je dan deze toch eens http://www.fotocube.nl/ kan proberen.

Mijn ervaring is dat het niet zoveel uitmaakt wat voor tentje je gebruikt, maar dat vooral de daglicht lampen belangrijk zijn. Ik had voorheen een simpel tentje van fotocube.nl en nu een packshot creator die aardig aan de prijs was.

Ik verwachte heel wat betere foto's, maar het resultaat is toch ongeveer hetzelfde. Ik denk dat het licht, de lens en de instellingen vooral belangrijk zijn. Als je bij Fotocube.nl wat koopt kun je ze ook gemaakte foto's opsturen en geven ze je advies wat je eventueel kunt aanpassen aan de instellingen. Dat heb ik zelf toen ook gedaan, dus zeker aan te raden.

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

17
Maurice, kwestie van aan beginnen en vooral veel lezen en ervaringen van anderen toepassen.

Ondertussen ben ik zelf best wel blij met de foto's die we (als onderstaand..) weten te maken.

Wat mij opvalt is dat eigenlijk iedereen de foto's wel gaat 'upgraden.' Ik ben zelf niet thuis in de Adobe produkten dus gebruik ik Picasa. Zitten eigenlijk heel simpele schuifbalkjes in voor kleur; contrast; lichttinten, enz. Hiermee kom ik verrassend dichtbij de resultaten zoals Monique dat in photoshop kan.

Onderstaand is dan ook wel opgeleukt maar wel effectief. :)

Afbeelding
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

18
Toch kan hij denk ik nog wel wat werk gebruiken.

Photoshop:
1. Select > Color Range (om de achtergrond te verwijderen)
2. Shift toets ingedrukt houden om meerdere punten te selecteren, en eventueel met de fuzziness spelen.
3. Ok
4. Rechter muisknop > Select inverse
5. Klik ''Add layer mask''
6. Met een brush op de layer mask eventueel het eea bijwerken (een zwarte brush haalt weg, wit verwijderd).
7. Horizon rechtzetten
8. Levels aanpassen

Afbeelding

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

19
Persoonlijk vind ik het origineel meer "natuurlijk"
Die achtergrond in wit vind ik zo lelijk worden en dat "rechtzetten" vind ik ook niet nodig. Is toch zonde van de tijd als het niet echt beter wordt.
Ik denk dat je ook echt teveel kan doen.

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

22
Ward schreef:Je kunt een blue screen (vaak ook green screen) uit filmtechniek gebruiken: een achtergrond in een kleur die niet voorkomt in het onderwerp, is heel gemakkelijk weg te retoucheren.
Je moet dan wel je belichting goed op orde hebben, als er namelijk groen (of blauw) licht op je witte voorwerpen komt ben je een stuk langer bezig met bewerken. Bij witte voorwerpen is een witte achtergrond wel lastiger.

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

23
Je kunt natuurlijk met een beetje redelijk spiegelreflex camera prima foto's maken..

Gebruik bij voorbaat een egale witte deur of doek als onder/achtergrond en zet de camera op statief. Fixed point focus en voldoende licht, bij voorkeur bij een raam.

Ik moet met regelmaat productfoto's gereed maken en gebruik hiervoor Photoshop om alles netjes uit te snijden. Soms veel, soms weinig werk maar wel vaak naar voldoening.

Misschien kun je er iets mee, misschien niet. Dacht deel het toch maar met je :)
Webdesign / Front-end development / Grafische vormgeving
Indruk van mijn werk en vaardigheden: http://bit.ly/1gquUNL

Re: Product fotos, fotocube/kamer/iets

24
Let vooral dat de witbalans op je fototoestel goed ingesteld is.
En een klein diafragma (hoog f getal) en een lange sluitertijd (bv 1/125) voor een grote scherpte diepte.

Het boerderij voorbeeld vind ik nogal onscherp. Ipv die paarsachtige achtergrond zou ik eerder voor een blauwachtige gaan.

Ik ben nu ook weer volop begonnen met het fotograferen van mijn producten. Nu twijfel ik, witte achtergrond of dezelfde achtergrondkleur als de pagina... Past mooi in de template...