Re: Concept Gratisbezorging.nl

2
Had dit al eerder gelezen idd. Ik vind het niks en doe er ook niet aan mee. Kan er ook simpelweg niet aan mee doen, of we moeten onze prijzen even stiekem verhogen tijdelijk. Iets wat mij niet zou verbazen als dat gebeurt hier en daar.

Overigens vraag ik me af wat "Op de dag zelf zullen we ook de eventuele voorwaarden tonen die sommige webwinkels hebben gesteld aan de actie." betekent en waarom dat pas bekend wordt gemaakt op de dag zelf en niet gewoon nu.

Re: Concept Gratisbezorging.nl

3
TNT (en evt. andere bezorgdiensten) zouden daar eens aan mee moeten doen. Dan krijg je wel leuke acties denk ik. Wel wordt het een chaos bij TNT -voor zover het dat nog niet is op dit moment- vanwege de enorme stroom pakketjes, maar het is wel goed voor de economie van Nederland denk ik.

Re: Concept Gratisbezorging.nl

4
Ik vrees dat mensen massaal mini-bestellingen gaan plaatsen t.w.v. 5 euro, van artikelen die niet door de brievenbus kunnen. Dus dan kan ik net zo goed op een markt ergens alles gratis weggeven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Concept Gratisbezorging.nl

5
Maar die mensen maken wel kennis met jouw shop en service, staan in jouw database en zullen dus -als het goed is- als eerst weer bij jouw kijken als ze weer op zoek zijn naar een product wat jij verkoopt. Je moet het dus als marketing zien, niet als winstmaker.

Re: Concept Gratisbezorging.nl

8
PeterPastoor schreef: De meeste bedrijven zullen, net als ons. een bepaalde minimum bestelling eisen ;)
Ik verwacht dat de meeste mensen het meer zien zoals Wouter. Een dagje waarin wat extra geld wordt uitgegeven aan marketing en naamsbekendheid. Met een beetje geluk pikken wat media het op en wordt je naam ergens genoemd.
Nu op mijn weblogs:

Re: Concept Gratisbezorging.nl

10
Wij doen mee met de gratisbezorging actie, aangezien wij 90% van onze zendingen toch al gratis versturen kan die 10% er voor die ene dag ook wel bij.

normaal gesproken zijn die 10% de bestellingen die onder het gestelde minimum blijven.

Het is een slimme marketing actie maar we zien nu al redelijk wat verkeer van die pagina afkomen dus het werkt wel.

Re: Concept Gratisbezorging.nl

11
Wouter Hol schreef:Maar die mensen maken wel kennis met jouw shop en service, staan in jouw database en zullen dus -als het goed is- als eerst weer bij jouw kijken als ze weer op zoek zijn naar een product wat jij verkoopt.
Ja ... op de volgende gratis bezorg dag ;) Of is dit eenmalig?

Re: Concept Gratisbezorging.nl

14
Heb ik niet goed opgelet of is er eigenlijk helemaal geen ruchtbaarheid aan gegeven?? Ik kan me niet herinneren dat ik het nou ergens voorbij heb zien komen. Behalve even in een krantenberichtje geloof ik, weken geleden. Ik bedoel, de consument moet het toch te weten komen want hoe wil je dan een stormloop aan extra verkopen verwachten? Of is het de bedoeling dat de conversie omhoog gaat van de op die dag langssurfende klanten? Maar dan schiet je er niet heel veel mee op volgens mij. De bedoeling is toch er nieuwe klanten aan over te houden.

Overigens vond ik het ook een stuk minder de afgelopen paar weken. Ik denk dat jij net als ik niet in de "kado handel" zit. En ik denk dat de mensen daar nu een boel mee bezig zijn, sint en kerst.. en uiteraard eten en drinken. En al het andere staat op een lager pitje.

Ben iig erg benieuwd naar de ervaringen van de shops die meedoen en of de conversie omhoog is geschoten.