Prijzen psychologie

1
Hoi allemaal,

Nou, ik verkoop hele goedkope producten (parfumolie) waar veel mensen nog onbekend mee zijn, de goedkope prijs moet het laagdrempeliger voor ze maken om het toch uit te proberen en mochten ze twijfelen kunnen ze gratis proefjes bestellen (betalen echter wel voor de verzendkosten)

Mijn concurrentie biedt alle parfums voor dezelfde prijs aan (net als ik nu), dit geeft mij persoonlijk een gevoel van, ze zullen niet veel verschillen, een populaire parfum is even duur als een niet populaire parfum, de prijs maakt het nog moeilijker om een passende parfum uit te zoeken.

Is het verstandig om ondanks dat mijn concurrentie alles op dezelfde lage prijs houdt, om mijn producten in prijs te laten verschillen?

http://www.arabianscent.nl

Zoals jullie kunnen zien, elke parfum van 5 ml is even duur (behalve de aanbiedingen) en dat geldt ook voor de 3ml en 6ml parfums. Hebben jullie ideeen of tips? Zou een wijziging in de prijs (verhoging en verlaging) mensen eerder iets laten kopen? Als je nu de prijs weet van een 3ml, 5ml en 6ml parfum, dan weet je alle prijzen die op de website staan zeg maar.. dus ben benieuwd of ik op psychologisch vlak iets met die prijs zou kunnen doen en of dat effect zou hebben, ben een beetje onzeker om te testen eigenlijk..

Groet!
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl

Re: Prijzen psychologie

2
Waarom ben je nerveus het te testen?

Wat je vaak ziet in winkels is dat het dure segment helemaal vooraan in de winkel staat en het goedkope achterin de winkel. De reden hiervoor is dat psygologisch mensen het gevoel hebben een goede deal te krijgen. Het spul vooraad is boven het budget maar gelukkig was even verderop een goede deal die ze wel kunnen betalen.

Ook speelt het gevoel van duurder=beter. Wat is veel gevallen ook zo is is het met bv geuren puur psygologisch. Duurder om te maken betekend niet dat jij het lekkerder vind ruiken. Maar toch denken veel mensen, al dan niet onbewust, dat voor een 'betere' geur meer geld gevraagd kan worden. Bij geur speelt exclusiveit zeker een rol.

Ik zou een test doen met een 'premium' line. En kijken hoe dat loopt. Je zou bv ook een test kunnen doen op de premium line duurder te maken en er een aanbiedingsprijs overheen te doen zodat je nette hetzelfde betaald maar blijkbaar 'beter' voor je geld krijgt

Uiteindelijk meten=weten
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Prijzen psychologie

3
Ik ben het grotendeels met Varaantje eens: té goedkoop is juist niet goed als je luxe artikelen verkoopt.

Daarnaast mis ik twee logische invullingen van je assortiment:

- Je kunt geen 50 ml of 100 ml verpakking kopen van een geur die je bevalt. Dat zou in de verzendkosten schelen, is een logische vorm van kwantumkorting, speelt in op de wensen van de klant die één geur lekker vindt, enzovoort. Daar zie ik eigenlijk alleen voordelen.

- Je kunt niet met goed fatsoen een cadeau kopen. Parfum is typisch een geschenk voor feestdagen en verjaardagen, maar een paar milliliter voor een paar euro is een knullig geschenk. Ook daar zou ik zeggen dat het best wat meer mag zijn voor een hogere prijs.
StoreCore.io

Re: Prijzen psychologie

4
Even snel gekeken en ik zou nu al nooit kopen.

Prijzen psychologie.

Doe iets in de winkelwagen en krijg dan meteen bestelkosten. Wat zijn bestelkosten ? Ze staan verder nergens op de website genoemd. Ik krijg altijd het idee verborgen kosten en voel me genaaid. Hier stopt bij mij de prijzen psychologie al.

De betaalpagina krijg ik daar dan nog eens verzendkosten bovenop. Na toevoeging van een product zie ik geen verzendkosten en pas bij betalen komen die bovenop de bestelkosten. Dit moet je echt duidelijker vermelden.

Bij de checkout zie ik bovenaan de pagina een logo met ideal creditcard enz. Dit zie ik links ook nog eens en verassing bij de betaalopties kan ik ze selecteren. 1x is echt genoeg.

Bij de checkout staat voor 16.00 bestelt morgen in huis, bovenaan de pagina is het voor 14.00 bestelt. Staat er dus wederom 2x en dan ook nog eens verschillend.

De hele site is ook traag. Met gtmetrix zit ik op 2-3 seconden voor een 170kb pagina

Genoeg te veranderen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Prijzen psychologie

5
Zoals gezegd kan je geen cadeau van een paar euro geven. Je bied al cadeau service aan. Misschien ook zelf wat samenstellen en elke collectie 1 ofzo. Mooie verpakking erom. Foto plaatsen zodat klanten kunnen zien wat ze krijgen.

Ik zou het zeker niet goedkoper maken. Ik vraag me zo al af waar de winst zit want het zijn best goedkope producten.

LET OP!! De site draait vrij traag. Bij een bestelling reageert deze bijna niet.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Prijzen psychologie

6
Op de homepage werken de bestelknoppen helemaal niet!
En traaaaaaag, dat er nog mensen zijn die het volhouden om tot afrekenen te komen!

Re: Prijzen psychologie

7
Dank voor de reacties, mijn bedoeling is niet om het goedkoper te maken maar juist duurder.
De reden waarom deze niet verkrijgbaar zijn in flessen van 50 en 100 ml is omdat het olie is. een flesje van 5ml gaat een half jaar mee. Met flesjes van 50 en 100 ml zie ik m'n klanten nooit meer terug.

Ik heb veel reacties gekregen dat de site traag is, dit is sinds kort pas dus ik ben dat inderdaad uit aan het zoeken. bovendien worden deze parfums simpelweg niet in deze hoeveelheid gemaakt. En daarmee zou ik me ook minder onderscheiden van alcoholische parfums. Deze parfumpjes neem je mee op zak, geef je weg aan vrienden etc.

Bedankt voor jullie feeback!
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl

Re: Prijzen psychologie

8
bbob, de bestelkosten staan beschreven bij veel gestelde vragen. (wel even zoeken als je het wilt weten) ik ga niet groot in beeld zetten waarom wij 1,20 bestelkosten rekenen. Ik kan die kosten echter ook in de prijs verrekenen, maar veel klanten weten dat deze parfums goedkoop te krijgen zijn, als ik de prijs verhoog ben ik bang dat veel mensen naar het turkse winkeltje gaan in plaats van bij mij bestellen. Wanneer iemand 1 parfum bestelt, rekent mollie mij alsnog 1,20 voor de transactie. Dat zijn de bestelkosten, ik ben echter nog bezig om deze vanaf 10 euro niet te rekenen
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl

Re: Prijzen psychologie

9
Mollie rekent €1,20? Nou eerder €0,99 aangezien je de BTW terug krijgt. En je hoeft toch ook niet op alles €1,- te verhogen, maar iets minder. Meestal is online iets duurder i.v.m. verschillende kosten. Als het een exclusief product is willen mensen het echt wel betalen en gaan ze niet lokaal of ergens anders zoeken. En neem in het begin anders ook genoegen met een iets mindere marge als het een probleem is.
Of wees duidelijk qua de kosten.

Re: Prijzen psychologie

10
Net contact gehad met mijn host, er blijkt aan hun kant een fout te zijn dus die zijn dat nu op aan het lossen. In de tussentijd heb ik alle files die te comprimeren waren gecomprimeerd dus wat de snelheid betreft moet dat straks goed zitten (hopelijk)

Ik ga de tips die ik heb gekregen meteen doorvoeren! Bedankt, en ik zie er graag nog meer komen!
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl

Re: Prijzen psychologie

12
Faruk schreef:Ik heb de bestelkosten gewoon uitgezet want ik ben wel overtuigd dat het onwijs irritant is.
verstandig besluit

Daarnaast zijn er met ideal ook aanbieders die onder de 50 cent zitten. In jou geval bespaard je dat dus weer 50 cent. Trouwens ook bij mollie kan het goedkoper, even bellen en speciale prijs vragen. Dit hangt natuurlijk ook samen met je volume wat je bij hun doet.

Re: Prijzen psychologie

15
Bedankt voor de reacties.

Even over de traagheid die al een paar keer is opgemerkt. Kan iemand voor mij kijken of dit verholpen is? Heb namelijk bericht gekregen van mijn host dat ze m'n pakket hebben verhuist en het zou moeten zijn verholpen. Als ik mijn cache leeg is de site weer lekker snel dus ik hoop ook dat het bij de rest het geval is.

Bij voorbaat dank!
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl