Handige indeling Multishop

1
Wij willen onze 2 huidige webshops onderbrengen in 1 multishop, maar twijfelen wat een handige indeling voor een multishop is.

Is het verstandig om hier een 'fictieve' webshop boven te hangen die 'offline' is?

Bedrijfsnaam.nl (hoofdshop - 100% assortiment) > offline (evt. index met bedrijfsinfo en link naar de shops)
Webshop1.nl (80% van het assortiment)
Webshop2.nl (40% van het assortiment)

Of kan ik beter shop 1 of 2 als hoofdshop gebruiken?

Re: Handige indeling Multishop

2
Dat hangt helemaal van je software af. Als die fatsoenlijk in elkaar zit, kun je op zijn minst per productcategorie de shop(s) opgeven en is zo'n gekunstelde constructie niet nodig. Een deel van de shops voert bepaalde productcategorieën dan gewoon niet; dat regelt je centrale database en daarvoor heb je geen aparte, fictieve webshop nodig.
StoreCore.io

Re: Handige indeling Multishop

3
Ward schreef:Dat hangt helemaal van je software af. Als die fatsoenlijk in elkaar zit, kun je op zijn minst per productcategorie de shop(s) opgeven en is zo'n gekunstelde constructie niet nodig. Een deel van de shops voert bepaalde productcategorieën dan gewoon niet; dat regelt je centrale database en daarvoor heb je geen aparte, fictieve webshop nodig.
Ik ben nu aan het kijken naar sumostore en opencart, beide systemen geven de tekst 'hoofdwinkel' aan achter het eerst ingestelde domein. Uiteindelijk staan de producten natuurlijk in dezelfde database en kan je aan de verschillende shops/categorieën toewijzen.

ik ga er nog even rustig voor zitten :wink: