Bezoekers maar nog geen orders

1
Goedemorgen,

Twee weken geleden ben ik begonnen met mijn nieuwe webshop. Direct vanaf het begin ben ik gaan adverteren op Google AdWords en een paar dagen later ook op AdMarkt. Sinds dien heb in elke dag om en nabij de 60 unieke bezoekers, totaal zo'n 500 in 9 dagen.

Nu is het zo dat ik pas 1 order heb ontvangen, de conversie van bezoeker naar klant is dus laag. Uiteraard begrijp ik dat je geen wonderen kan verwachten in de eerste weken, maar toch wil ik aan jullie voorleggen wat ik misschien beter kan doen.

Alvast bedankt!
Steven
http://www.betaalbaar-kunstaas.nl

Re: Bezoekers maar nog geen orders

2
De site ziet er niet slecht uit, daar hoeft het niet meteen aan te liggen. Misschien assortiment, maar ik heb geen verstand van kunstaas.
Wat wel belangrijk is: hoe trek je de bezoekers met je advertenties? Als die een verkeerde tekst hebben kun je de verkeerde bezoekers krijgen. Als ze niet vinden op de site wat ze denken te vinden door de ad zijn ze weg. Wat laten je statistieken zien? Kort op de site, even snel een paar pagina's kijken en weg? Of zoeken ze lang en zetten spullen in de winkelwagen maar gaan dan alsnog weg?

Re: Bezoekers maar nog geen orders

3
PaulG schreef:Wat laten je statistieken zien? Kort op de site, even snel een paar pagina's kijken en weg? Of zoeken ze lang en zetten spullen in de winkelwagen maar gaan dan alsnog weg?
Bedankt voor je reactie!
Het gemiddeld aantal pagina's per bezoek is 3.5 en bezoekers zitten gemiddeld 2 minuten op de website. De CRT is goed (3.5%), dus ik verwacht niet dat het aan de advertentie teksten ligt.
http://www.betaalbaar-kunstaas.nl

Re: Bezoekers maar nog geen orders

4
De CRT zegt niet veel over de kwaliteit van je advertentie..

Als jij zegt: GRATIS een ipad.
Krijg je misschien een CTR van 50%.
Maar als die bezoekers op jouw site komen zijn ze zo weer weg.

Dit kan bij jou ook het geval zijn. Let erop dat je advertenties dekkend zijn en dat men weet wat men kan verwachten. Heb je een voorbeeld van een advertentie? En wat maakt jou anders dan anderen? De prijs, de service, de kwaliteit? Dit kun je ook meenemen in je advertentie. Als jij bijvoorbeeld kwaliteit hebt maar wel duurder bent, is het goed om de prijs in de advertentie te vermelden.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bezoekers maar nog geen orders

6
Je advertentie is te algemeen voor je assortiment. Ik keek even bij concurrenten van je maar als ik daar 1300 verschillende kunstaas items zie dan snap ik dat ze bij jouw 60 items niet snel tot de juiste keuze komen.
Maak je advertentie bijv op precies Crankbait en laat die pagina zien.
(Maar dan nog, je hebt niet veel)

Re: Bezoekers maar nog geen orders

7
Na zon korte tijd kun je eigenlijk geen uitspraak doen over conversie. In het begin zijn er veel "niet kopers" die je site zullen bekijken, zoals wij hier. Ga dus eerst door met voldoende bezoekers en ga daarna je zorgen maken om conversie. De eerste order na 9 dagen is helemaal niet slecht. Een webwinkel moet groeien, daar gaat tijd overheen.

Edit: Zie ook dat je met Adwords adverteert, sorry, te snel gelezen. Dat is wel goed te meten. Probeer daar niet te algemeen te adverteren. Een woord als kunstaas lijkt interessant, maar het is veel interessanter om een bezoeker binnen te krijgen op het woord "k3000 SuperCatchi" (of een merk dat wel bestaat). Zon bezoeker is al veel verder in zijn beslissing en niet meer aan het oriënteren en zal dus ook sneller tot aankoop over gaan. Maak voor dergelijke producten ook specifieke advertenties. Dus gericht op een bepaald product/productgroep. Laat die ook uitkomen op de categorie of productpagina en niet de voorpagina.

Voorbeeld van een advertentie:
k3000 SuperCatchi kunstaas
Bestel voor slechts €12,50
Vandaag besteld = morgen in huis
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Bezoekers maar nog geen orders

8
Shop ziet er gelikt uit.
Zelf geen verstand van kunstaas maar wel van webshops.

Wat mij direct opvalt is dat de producten nauwelijks te zien zijn, de prijsbuttons zijn zo groot dat je niet overzichtelijk kan 'winkelen'.
Filtering ziet er goed uit. Je zou nog met een 'top lijstje' kunnen werken om de klant te begeleiden? Eventueel per categorie.
Ook vind ik de voorraad redelijk storend. Wanneer ik bij sommige producten maar 1 stuk voorraad zie, dan twijfel ik aan de betrouwbaarheid van de shop.

Wellicht zijn dit wat dingen waarop bezoekers mogelijk bij een andere aanbieder wel voldoening vinden. Maar nogmaals, ik heb geen kennis van deze productgroep.

Re: Bezoekers maar nog geen orders

10
Ik had mijn eerste order via de webshop pas na 3/4 weken. Het is ook echt een kwestie van assortiment heb ik wel ervaren. Nu mijn assortiment pas echt begint te groeien, groeit mijn conversie ook. Maar heb nog wel ongeveer dezelfde bezoekersaantallen al over een maand of 2/3 nu. Ook merk ik dat ik nu organisch beter gevonden wordt in google de conversie ook stijgt. Omdat ook de juiste bezoekers mijn webshop vinden.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Bezoekers maar nog geen orders

11
Als je serieuze concurrenten hebt dan is een conversie van 1% redelijk om op te mikken. Bij webshops zonder deugdelijke concurrenten kan dit gemakkelijk hoger liggen natuurlijk.

Je zou je advertenties specifieker kunnen maken. Dus niet al het kunstaas, maar alleen specifieke soorten die jij verkoopt. Wat je niet wilt is mensen op je site wiens klik je wel betaalt, maar die je helemaal niet het product kunt bieden wat ze zoeken.

Re: Bezoekers maar nog geen orders

12
Hoi Steven

Ik ben ook een beginnende Adwords gebruiker. Met wat tips & tricks van een Google medewerkers en na veel onderzoek op internet heb ik voor nu een conversieratio van 3% (in 2 weken). Als je er echt niet uitkomt, raad ik je aan even te bellen naar de gratis Support lijn van Google: 0800 265 8525. Ze kunnen met je meekijken en misschien pinpointen wat je anders kunt doen in je advertentie.
Bezoek http://www.designcovers.nl voor voordelige iPad en Samsung tablet hoezen.

Re: Bezoekers maar nog geen orders

13
In je checkout moet je zelf de verzendkosten berekenen. dit is onlogisch, het moet meteen duidelijk zijn wat die kosten zijn.

Je hebt ook een hele lijst aan landen staan waar je nooit zal versturen. Afghanistan, denk het niet. Beperkt het tot een aantal landen.

België staat er tussen maar heeft geen prijs voor verzendkosten. Gemiste kans.
Verzendkosten moet je gewoon duidelijk communiceren en misschien ligt daar ook een klein probleem.

Kunstaas zelf zie ik bij google gemiddeld 1600 zoekopdrachten en veel aanbieders voor zo weinig zoekopdrachten.
Kijk ik dan naar de prijs van kunstaas dan zul je er ook veel van moeten verkopen om er iets mee te verdienen. Je moet eerst weten wat geeft de gemiddelde klant uit. Wat kosten de clicks jou.

Bij adwords mag je in je handen klappen als 55 van de bezoekers iets koopt, misschien eerder 2-3%.
Als jij dan zeg 30 cent per klik betaald x 100 is 30 euro en 2-5 orders krijgt. kost een order jou tussen de 15 en 6 euro.
Of dat rendabel is moet je zelf bekijken aan de hand van de gemiddelde orderwaarde.

Re: Bezoekers maar nog geen orders

14
bbob schreef:In je checkout moet je zelf de verzendkosten berekenen. dit is onlogisch, het moet meteen duidelijk zijn wat die kosten zijn.

Je hebt ook een hele lijst aan landen staan waar je nooit zal versturen. Afghanistan, denk het niet. Beperkt het tot een aantal landen.

België staat er tussen maar heeft geen prijs voor verzendkosten. Gemiste kans.
Verzendkosten moet je gewoon duidelijk communiceren en misschien ligt daar ook een klein probleem.

Kunstaas zelf zie ik bij google gemiddeld 1600 zoekopdrachten en veel aanbieders voor zo weinig zoekopdrachten.
Kijk ik dan naar de prijs van kunstaas dan zul je er ook veel van moeten verkopen om er iets mee te verdienen. Je moet eerst weten wat geeft de gemiddelde klant uit. Wat kosten de clicks jou.

Bij adwords mag je in je handen klappen als 55 van de bezoekers iets koopt, misschien eerder 2-3%.
Als jij dan zeg 30 cent per klik betaald x 100 is 30 euro en 2-5 orders krijgt. kost een order jou tussen de 15 en 6 euro.
Of dat rendabel is moet je zelf bekijken aan de hand van de gemiddelde orderwaarde.
Vriendelijk bedankt voor je reactie bbob! De verzendopties ga ik direct naar kijken.

Groet,
Steven
http://www.betaalbaar-kunstaas.nl

Re: Bezoekers maar nog geen orders

15
Dag Steven,

Misschien is het ook even makkelijk dat je "Trechters" instelt binnen Analytics, dan kun je zien wat de flow is van je bezoeker, waar men instapt en waar men er weer uitstapt... aan de hand daarvan kun je zien of je een patroon ontdekt en of het ligt aan bijvoorbeeld je bestelpagina, waarbij je zelf verzendkosten moet berekenen.

Hier staat wel hoe je een trechter moet instellen:
http://www.tribal-im.com/nl/weblog/webs ... analytics/

Groeten,
Niels
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.

Re: Bezoekers maar nog geen orders

16
Dag Steven,

Nu heb ik maar weinig verstand van vissen, maar ik ga ervan uit dat er specifieke types kunstaas geschikt zijn voor verschillende type vissen.
Wat je zou kunnen doen is het schrijven van een artikel op een vissersblog, waarbij je het hebt over bv "Sportvissen op snoeken", waarbij je de uitleg geeft over hoe het in elkaar steekt en welke soorten kunstaas je het beste kunt gebruiken en dan een call-to-action richting je product.

Groeten,
Niels
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.

Re: Bezoekers maar nog geen orders

17
De site ziet er zeker mooi uit. Echter is dat natuurlijk niet het belangrijkste. Je zou het aantal artikelen kunnen uitbreiden. Dit geeft altijd wel een goede indruk van een webshop.

Over de voorraad van een shop kan het heel verschillend zijn. Als er vandaag een artikel is uitverkocht en je kan het binnen 2 dagen weer op voorraad hebben dan is het niet zo'n probleem.
Besteld je de producten uit het buitenland. Dan duurt het langer dan zou je ook een grotere voorraad moeten nemen. Het zijn ook niet al te dure producten.

Ik denk dat je dit product kan vergelijken met kleding klanten. Deze zijn zeer kieskeurig en willen het aanraken / zien. Maakt het kunstaas ook geluid? Misschien ook dit laten horen.

Bezoek ook forums, daar zitten je klanten en op wat tijd na kost het verder niets. Als je financieel beperkt bent zou ik de voorraad aantallen zo laten maar wel het assortiment uitbreiden. Daarna een advertentie in een visblad bijv Beet maken. Je hebt dan je directe doelgroep. Maak een mooie advertentie met een QR code zodat ze gelijk naar jou site kunnen zonder teveel moeite. Maak de drempel laag. Het voordeel dat jij pakt met dit product dat er veel mond op mond reclame is. Als je iets speciaals hebt dan zullen mede vissers er zeker naar vragen waar dat gekocht is.

Adwords zal een duur grapje worden. Zeker als het assortiment beperkt is. Persoonlijk als ik bijna door mijn voorraad heen bent adverteer ik meestal helemaal niet om geen klanten teleur te stellen.

Vraag jezelf altijd af. Waarom zou een klant bij mij kopen en niet bij de concurrent?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Bezoekers maar nog geen orders

18
Wees er niet bij voorbaat van overtuigd dat Google Adwords winstgegevend zal zijn. Let op de schommelingen van het zoekvolume!

Als ik naar je website kijk, dan zie ik bovenaan niet de vermelding vanaf 30,- gratis verzending. Ook zou je kunnen denken aan 'bij 2e bestelling gratis verzending' of gratis verzending bij vaderdag of aan het begin van het visseizoen.

Blijf vooral bloggen en schrijven over vissen op je shop.
Succes met je webshop!
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: Bezoekers maar nog geen orders

19
Dag Swenson, goedemiddag,

Het valt mij voornamelijk op dat de bestellen / kopen knop niet standaard te zien is in het producten overzicht. Daarnaast raad ik ook een iets uitgebreider overzicht aan. Bijv. grotere foto's. Ook is het handig op een paar Tip! producten toe te voegen, deze producten kun je bijvoorbeeld een label geven waardoor ze meer opvallen.
Webwinkel beginnen? Ik help u graag de juiste keuzes te maken!