Re: Welke betalingen vanuit Duitsland en Belgie

31
Beste Rick,

De afkeer van fast checkout is er zeker omdat het volgens mij conversie verlagend werkt. klanten moeten of eerst een account aanmaken of inloggen. Die inloggegevens moeten ze dan weer zoeken. Zoals gezegd vraag ik me af hoeveel mensen een fast checkout account hebben en daar ook echt bij meerdere webwinkels gebruik van maken. Sterker nog als het zo een succes was dan waren jullie voor markering al lang met cijfers gekomen om aan te tonen hoe succesvol het is.

Betreft giropay. Je verhaal, leuke marketing. Ik merk alleen op dat softbanking dat jullie ook aanbieden op 1% commissie zit. Dat is in Duitsland ook zo.
Giropay.de is ook beschikbaar voor 0,95% echter veel aanbieders in NL bieden het aan voor 2%.
Duitse payment providers vergelijkbaar met jullie dienst bieden giropay in hun all in paketten aan voor minder dan 1%

Een marge van 1% voor een payment provider die het uit de massa moet halen is naar mijn mening veel te hoog. Het verhaal van alles in in en de rest van de marketing praat doet daar niets aan af.
Let wel dit commentaar richt zich niet alleen op jullie maar ook andere Nederlandse payment providers.

Re: Welke betalingen vanuit Duitsland en Belgie

32
Beste bbob,

Er zijn in Nederland ruim 950.000 unieke accounts, en in Europa wordt het sinds kort ook snel opgepakt. Qua gebruik zitten we nog niet op een niveau Paypal waar we publiekelijk met miljoenen transacties kunnen strooien. Om wel op dat punt te komen hebben we meer adoptie van de consument nodig, en daar zijn we (onder meer door de aankomende update) hard mee bezig.

Voor wat betreft het prijsverschil van Giropay tussen Nederlandse en Duitse PSP’s, wijs ik je graag op de schaalvoordelen die onze Duitse collega's genieten. Dat dit bij Sofort schijnbaar niet opgaat, ligt mogelijk aan de (momenteel) grotere internationale focus van het bedrijf achter de betaalmethode.

Met vriendelijke groet,

Rick
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay

Re: Welke betalingen vanuit Duitsland en Belgie

33
Er zijn in Nederland ruim 950.000 unieke accounts
Leuke cijfers maar waar het om gaat is hoe vaak worden die accounts echt gebruikt. Het kan bijv zo maar dat de helft eenmalig is aangemaakt bij een aankoop in een webshop en daarna nooit meer gebruikt zijn. Paypal wordt door gebruikers denk ik stukken actiever gebruikt.
Een aantal unieke accounts zegt dus niets, het gaat om hoe frequent ze echt gebruikt worden.
Voor wat betreft het prijsverschil van Giropay tussen Nederlandse en Duitse PSP’s, wijs ik je graag op de schaalvoordelen die onze Duitse collega's genieten.
Dat verklaar echter nog steeds niet het verschil van ruim 1%.
Ik kan me niet voorstellen dat multisafepay en andere niet DE payment providers meer dan 1% aan giropay moeten betalen.
Jullie inkoop zou dan hetzelfde zijn alsdat ik zelf bij giropay een contract afsluit.
Als jullie inkoop minder dan 1% is en de verkoop ruim 2% dan is dat voor payment provider een forse marge. Naast de 2% zijn er ook nog transactiekosten.

Hetzelfde zie ik trouwens bij MR Cash. 1 Provider Pay.nl duikt dan toch 0,5% onder de prijzen van alle andere NL aanbieders. Dat zullen ze niet met verlies doen.

Schaalvoordelen heeft iets invloed maar uiteindelijk zetten jullie er gewoon 1% bovenop. Dat doen jullie ander NL collega's trouwens ook.

Re: Welke betalingen vanuit Duitsland en Belgie

34
bbob schreef: Leuke cijfers maar waar het om gaat is hoe vaak worden die accounts echt gebruikt. Het kan bijv zo maar dat de helft eenmalig is aangemaakt bij een aankoop in een webshop en daarna nooit meer gebruikt zijn. Paypal wordt door gebruikers denk ik stukken actiever gebruikt.
Een aantal unieke accounts zegt dus niets, het gaat om hoe frequent ze echt gebruikt worden.
Dat klopt, Paypal geniet een ongelofelijke naamsbekendheid en gebruikersgemak. Zoals gezegd blijven we doorontwikkelen.
bbob schreef: Schaalvoordelen heeft iets invloed maar uiteindelijk zetten jullie er gewoon 1% bovenop. Dat doen jullie ander NL collega's trouwens ook.
Een rekenmodelletje is zo gemaakt. Ik snap dat je gevoel zegt dat de Nederlandse PSP's er meer dan 100% marge over nemen, maar met een laag volume moeten ook de vaste kosten met minder transacties gedekt worden. Uiteindelijk zal d.m.v. marktwerking de prijs vanzelf verlagen, of dit nou komt door bijv. de populariteit van Giropay, concurrentie of marktbenadering (low-cost).
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.